Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarcelDufour schreef:Er zullen altijd mensen blijven die, tegen beter weten in, dit systeem tot in de dood zullen blijven verdedigen. Welk onderzoek je ook doet, als de uitslag ze niet past zullen ze het afdoen als onzin. Tja....hardleers is ook leers. Ik vind het in ieder geval TE!
Arabesk schreef:Vroeger werd je gewoon op de brandstapel gegooid als je zei dat de aarde om de zon draaide ipv andersom.Tegenstanders van die visie weigerden gewoon in de telescoop te kijken en zeiden dat een telescoop het oog van de duivel was.
Dit gezemel over rollkur is de moderne versie hier van. Ze weigeren in de telescoop te kijken en blijven volhouden dat het beter is voor paarden. Onderzoeken worden van tafel geveegd etc.
Arabesk schreef:Tjonge jonge dat er uberhaupt nog over gepraat moet worden. Gewoon afschaffen en verbieden. Er is zoveel weerstand tegen, het lijkt me handiger om het te verbieden totdat bewezen is dat de rollkur BETER is voor een paard.
horseyfries schreef:Dat is het meest onwetenschappelijke onderzoek waar ik ooit van gehoord heb, hoe kun je geloven dat dit ook maar iets aantoont?
- Is er vantevoren getest hoeveel paarden zonder training linksaf gingen en hoeveel rechtsaf? Nee
- Wie hebben er gereden en hoe? Hoeveel van die testruiters hebben daadwerkelijk een opleiding gehad in deze manier van trainen en weten het dus op de juiste manier uit te voeren?
- Wat wordt verstaan onder "normaal trainen"? Onder druk presteren in een klassieke training? Of wat rondhobbelen aan een lange teugel?
Aantallen paarden zijn niet representatief, er zijn geen controle-groepen gemaakt, kortom, als je iets wilt bewijzen dan kun je altijd wel iets vinden om het mee te bewijzen.
Mijn tafel blijft op zijn vier poten op de grond staan zonder te wiebelen: ziedaar, de aarde is plat!
Citaat:Nieuwsredactie / http://www.eurodressage.com
De aanwezigen tijdens deze meeting:
* HKH Prinsesse Haya, FEI President of FEI
* Alex McLin, FEI secretary general
* International Dressage Riders Club
* International Dressage Trainers Club
* International Jumping Riders Club
* David Broome, show jumping representative
* Sjef Janssen, dressage representative
* Graeme Cooke, FEI Veterinary Director
* Trond Asmyr, FEI Director Dressage and Para-Equestrian Dressage
* John Roche, FEI Director Jumping and stewarding
* Catrin Norinder, FEI Director Eventing
* Ian Williams, FEI Director Non-olympic sports
* Carsten Couchouron, FEI Executive Director Commercial
* Richard Johnson, FEI Director Communications
* Jacques van Daele, FEI Honorary Steward General Dressage
* Frank Kempermann, President Dressage Committee
* Sven Holmberg, President Jumping Committee
* John McEwan, President FEI Veterinary Committee
* World Horse Welfare, Roly Owers and Tony Tylor
* Ulf Helgstrand, representative of the national equestrian federations
* Dr. Sue Dyson (But Dr Sue Dyson, from the Animal Health Trust, said: "There is little hard evidence to show there is anything wrong with rollkur if it is done well.)
* Dr. Gerd Heuschman
MarcelDufour schreef:@Horseyfries
Zelfs zonder dit onderzoek zie ik in dat dit Te is. Maar iedereen moet maar gewoon doen waar 'ie zich lekker bij voelt. Het halen van een oranje lintje vergoeilijkt blijkbaar alles, voor sommigen.