Rachel Alexandra verslaat Zenyatta als "Paard van het Jaar"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Rachel Alexandra verslaat Zenyatta als "Paard van het Jaar"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 08:15

Nieuwsredactie

Afbeelding
Rachel Alexandra.
foto met dank aan http://www.kentuckyoaks.com

Niet de zesjarige Zenyatta, maar de drie jaar oude Rachel Alexandra, bijgenaamd "Rachel Alexandra the Great" en "The Queen of Churchill Downs", won afgelopen nacht de Amerikaanse Eclipse Award voor paard van het jaar. Eigenaar Jess Jackson vertelde dat, hoewel de twee merries afgelopen jaar niet tegen elkaar liepen op de renbaan, hij wel goede hoop heeft voor het aankomende jaar.

Beide paarden zullen naar verwachting het aankomende jaar weer op de renbaan verschijnen. Jackson: "Afgelopen jaar kon het niet worden geregeld dat ze elkaar zouden ontmoeten, maar we hopen dat we er dit jaar echt naar toe kunnen werken om de langverwachte confrontatie te laten gebeuren."

De eigenaar van Zenyatta, Jerry Moss: "Zenyatta heeft nog nooit verloren. Ze is perfect. Niemand heeft haar op de renbaan nog verslagen, dus dit is ook geen verlies als je het mij vraagt. Op een dag zullen Zenyatta en Rachel Alexandra tegen elkaar rennen op de baan, en die dag zullen we echt weten wie de allerbeste is. Ik kijk nu al uit naar de confrontatie."

De populariteit van beide paarden reikt inmiddels al veel verder dan de renbaan. Zenyatta finishte tweede achter tennister Serena Williams in de verkiezing Vrouwelijke Atlete van het Jaar. Rachel Alexandra eindigde als zevende.

De eigenaar van Rachel Alexandra is trots op beide paarden: "Samen hebben ze negen Grade I races gewonnen. Ze versloegen vier groepen met de beste mannelijke renpaarden die de afgelopen jaren op de baan verschenen. Als je er zo over denkt hebben de merries het nog nooit eerder zo goed gedaan als in het afgelopen jaar."

Jackson is ook vol lof over jockey Calvin Borel, die Rachel naar de overwinning in de Preakness Stakes mocht rijden. Rachel Alexandra was de eerste merrie in 85 jaar die deze wedstrijd won. Tevens won de combinatie de Haskell en de Woodward Stakes.
De trainer, Steve Asmussen, won maar liefst 650 wedstrijden het afgelopen jaar, waarmee hij zijn eigen record verbrak. Hij werd gisteravond voor de tweede keer achter elkaar Trainer van het Jaar.

Zenyatta ging er vandoor met de Eclipse Award voor de beste oudere merrie, en Rachel Alexandra won bij de driejarige merries.

Zenyatta's historische overwinning in de Breeders'Cup Classic van afgelopen november, waarbij ze de eerste merrie ooit werd die deze titel op haar naam schreef, werd door de National Thoroughbred Racing Association verkozen tot "Moment van het Jaar".

Summer Bird, het paard dat de Belmont Stakes, Travers Stakes en Jockey Club Gold Cup won, maar van Rachel Alexandra verloor in de Haskell en van Zenyatta verloor in de Classic, werd verkozen tot de beste driejarige hengst van 2009.

De meest spraakmakende race van Rachel Alexandra, waarbij ze won met meer dan 20 lengtes verschil.

Verwante artikelen:

Rachel Alexandra
[VN] Eerste merrie sinds 1924 wint de beroemde Preakness Stakes
[VN] Renpaardmerrie Rachel Alexandra verslaat de grote jongens
[VN] Rachel Alexandra verslaat opnieuw de grote jongens *clip*

Zenyatta
[VN] Ongeslagen merrie Zenyatta rent in de Breeders' Cup Classic
[VN] Zenyatta doet onmogelijke en schrijft geschiedenis *filmpje*
[VN] Flinke speculaties rond mogelijke terugkeer van Zenyatta
[VN] Zenyatta maakt definitief haar terugkeer op de renbaan

Rhendera

Re: Rachel Alexandra verslaat Zenyatta als "Paard van het Jaar"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 08:24

Jeetje :D wat een prestaties allemaal, vond het wel leuk om te lezen dat zenyatta tweede werd voor vrouwelijke atlete van het jaar :D hihi

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 08:57

Zodan!
die race ook, 20 lengtes verschil,
prachtig om te zien!
haha!

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:19

Schitterend zeg. Het lijkt wel of de rest er maar in een handgalopje achteraan sukkelt. :D

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:29

Het is de eigenaren van Rachel Alexandra gegunt, maar mijn stem was overduidelijk uit gegaan naar Zenyatta. Ik verwacht dan ook wel een revanche van Zenyatta als er ooit nog een matchrace tussen die twee komt ;)
Summer bird volledig terrecht, het valt niet mee als hengst in de schaduw te staan van deze chickies :(:)

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:33

Wat gaaf voor RA, gefeliciteerd voor de baasjes

Ik was eigenlijk wel voor Senyatta maar RA heeft ook geweldige prestaties behaald!

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:37

Suzanne37 schreef:
Schitterend zeg. Het lijkt wel of de rest er maar in een handgalopje achteraan sukkelt. :D

Haha, dat vond ik ook al!
Het zijn allebei top paarden, van mij mogen ze een gedeelde eerste plek bij 'Paard van het jaar' +:)+
Ze hebben allebei top prestaties geleverd!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:38

Wat een paard! Prachtig, waar haalt ze de kracht vandaan om zo ineens met 20 lengtes naar de finish te racen! Heel mooi :).

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:38

Wow, die gaat hard!
Leuke foto's en filmpjes zeg :)).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 09:46

Wat leuk,die 2 maken de rensport populair!

ponyrenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:02

Het zijn allebei supermerries maar ik ben toch van mening dat Zenyatta beter is en Rachel Alexandra verslaat als ze ooit tegen elkaar gaan lopen. Zenyatta heeft ook een hogere handicap als RA. Denk dat Zenyatta tot nu toe net iets meer gepresteerd heeft als RA.
Maar ze hebben beiden wel hele goeie reclame voor de rensport gemaakt. Hoop dat alle mensen die negatief over de rensport denken nu eens zien hoeveel plezier deze 2 merries in het rennen hebben

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:26

hahaha en mensen in het vorige topic over de comback van Zenyata maar zeggen dat niet voor het geld was :Y)
Er komt dit jaar dus wel degelijk een race tussen de 2 merries

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:27

ponyrenfan schreef:
Het zijn allebei supermerries maar ik ben toch van mening dat Zenyatta beter is en Rachel Alexandra verslaat als ze ooit tegen elkaar gaan lopen. Zenyatta heeft ook een hogere handicap als RA. Denk dat Zenyatta tot nu toe net iets meer gepresteerd heeft als RA.
Maar ze hebben beiden wel hele goeie reclame voor de rensport gemaakt. Hoop dat alle mensen die negatief over de rensport denken nu eens zien hoeveel plezier deze 2 merries in het rennen hebben

Daar zou ik niet al te veel geld op zetten ;)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:29

Tja ik 'ken' alleen Zenyatta en ben natuurlijk overduidelijk fan van de dame. :) Maar Rachel Alexandra heeft zo te lezen ook wel een aantal knappe prestaties neergezet, dus ze verdient het vast en zeker.

Maar ik hoop stiekem toch dat Zenyatta wint, bij een clash tussen beide dames. :D

edit; typo
Laatst bijgewerkt door jokari op 19-01-10 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 10:30

Wauw gaaf! :oo
dat filmpje ook, echt geweldig om te zien, het lijkt idd net of die andere paarden er in een rustig galopje achteraan hobbelen :P

Als de 2 ooit tegen elkaar racen, hoop ik stiekem ook dat Zenyatta wint, vind haar echt fantastisch :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:13

Wow super filmpje zeg! Ook super inzicht en kunde van de jockey!

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:15

Wat een gaaf filmpje weer. En dat water over dat hoofie op het laatst. Ze gedraagt zich als een prof-boxer, haha.

Knap paard. Heb nooit de rensport gevolgd, maar als die race tussen Zenyatta en haar werkelijk gaat plaats vinden hoop ik dat live ergens te kunnen volgen!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:16

geweldig filmpje, wat kan die meid rennen :wow: :wow: :wow:

ik moest wel lachen om die twee ruiters die naast de renner komen stappen
die man in engels tenue op een westernzadel :D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:20

Prachtig! En het filmpje blijft ook zó bijzonder! Het is toch eigenlijk fantastisch dat in hetzelfde jaar 2 van zulke fantastische merries op de baan lopen? Ze zijn beide geweldig. Door de publiciteit van Zenyatta, is Rachel Alexandra een beetje ondergesneeuwd, maar zeker niet minder goed.

Ik ben er benieuwd naar de dag dat zij tegen elkaar zullen lopen!! :):)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 11:28

Ik hoop wel dat als ze tegen elkaar lopen, het geen echte match-race wordt.
Dan is het altijd de een is beter als de ander.
Nee doe dan maar in een mooie classic of zo.

Mariska16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:27

Ben ik het ook helemaal mee eens:D
Een match-race lijkt mij voor Rachel veel voordeliger omdat Zenyatta gewent is eerst achter in de groep te rennen en pas in de laatste bocht in te lopen.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 13:35

Ik denk dat het niet veel uitmaakt, Zenyatta zorgt er hoe dan ook wel voor dat ze als eerste over de streep komt. Verliezen komt niet in haar woordenboek voor :D

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:12

wauw dat filmpje van RA! wat een afstand zit daar tussen zeg.
ik ben echt super benieuwd wie er gaat winnen want Zenyatta zorgt altijd weer, ookal rijd ze in het begin achteraan, dat ze als eerste eindigd. Maar Rachel Alexandra heeft ook weer in veel races laten zien hoe goed zij is.
Ik heb eigenlijk geen idee wie er wint, ze zijn nl allebij ontzettend snel. Ik zie ze nog wel tegelijk bij de finish eindigen ;)

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 14:49

ownee.. dat roze pakje van die journaliste hahaha
maar ziet er mooi uit die race!

xkimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:11

Citaat:
Zenyatta heeft nog nooit verloren. Ze is perfect. Niemand heeft haar op de renbaan nog verslagen, dus dit is ook geen verlies als je het mij vraagt. Op een dag zullen Zenyatta en Rachel Alexandra tegen elkaar rennen op de baan, en die dag zullen we echt weten wie de allerbeste is. Ik kijk nu al uit naar de confrontatie."

Ze zijn allebei fantastisch. Maar Zenyatta is inderdaad perfect. Ongeslagen & BC classic.
Van mij mocht Zenyatta winnen *D
Maar Rachel Alexandra heeft indd ook wel heel wat bereikt!
Ben benieuwd of en wanneer die confrontatie komt :9
Ik denk dat Zenyatta zou winnen *\o/*