Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
phormicola schreef:Ja, ik ben het eens met endorable. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat het breuken zijn, vooral aangezien de veulens er geen last van schijnen te hebben.
hoogendroog schreef:Zou nog interessanter zijn als er een zelfde onderzoek gedaan zou worden bij zgn. oerpaarden die in het wild leven. Hiermee zou je dan kunnen vergelijken of warmbloedpaarden bijv. te groot gefokt worden/te snel moeten groeien (ik noem maar iets). Komen deze botbreuken ook voor bij de "wilde" paarden, dan hoort het er kennelijk bij. Zo niet, dan moeten we onszelf eens heel hard achter de oren gaan krabben m.b.t. fokken, voeren en opfokken!
JulienSVU schreef:Wij hadden het als 2 jarige geconstateerd..
Toen helaas dus niet goedgekeurd voor de sport en voor een schijntje weggedaan..
Om een breuk in het hoefbeen.
Dus ja het is op latere leeftijd nog terug te zien!
hoogendroog schreef:Zou nog interessanter zijn als er een zelfde onderzoek gedaan zou worden bij zgn. oerpaarden die in het wild leven. Hiermee zou je dan kunnen vergelijken of warmbloedpaarden bijv. te groot gefokt worden/te snel moeten groeien (ik noem maar iets). Komen deze botbreuken ook voor bij de "wilde" paarden, dan hoort het er kennelijk bij. Zo niet, dan moeten we onszelf eens heel hard achter de oren gaan krabben m.b.t. fokken, voeren en opfokken!
ztugwell schreef:JulienSVU schreef:Wij hadden het als 2 jarige geconstateerd..
Toen helaas dus niet goedgekeurd voor de sport en voor een schijntje weggedaan..
Om een breuk in het hoefbeen.
Dus ja het is op latere leeftijd nog terug te zien!
Het lijkt mij niet dat deze veulens dus later allemaal niet goedgekeurd worden?
Daphaan schreef:En dan?
Daphaan schreef:Als 20 veulens 61 breuken opleveren, lijkt het me meer regel dan uitzondering.
En dan?
Je veulen elke week even op de foto zetten?
Ik snap niet echt wat we eraan hebben om dit te weten.
oke, ze breken hun botten en kreupelen niet.
Als ze een oorzaak weten te vinden, of omstandigheden waar het niet gebeurd, dan ben ik meer geboeid