Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RianneH schreef:Omdat ze een zo natuurlijk mogelijke leefsituatie na willen bootsen. Ik snap het wel hoor.
LDRD schreef:Een medewerker van Staatsbosbeheer zei enige dagen terug letterlijk:
We voeren niet bij om overpopulatie te voorkomen.
Kortom, liever nu dieren laten verrekken dan volgend jaar het te veel vangen/afschieten of wat ook.
shula schreef:Ik vind het een beetje een vreemde situatie; de paarden zo natuurlijk mogelijk laten leven maar dan wel het verzwakte paard afschieten. Heel fijn (goed!!) voor het paard, zo bedoel ik het natuurlijk niet maar het is wel tegenstrijdig.
LDRD schreef:Een medewerker van Staatsbosbeheer zei enige dagen terug letterlijk:
We voeren niet bij om overpopulatie te voorkomen.
Kortom, liever nu dieren laten verrekken dan volgend jaar het te veel vangen/afschieten of wat ook.
sandra1986 schreef:het bijvoeren van grote grazers in het wild verstoord het ritme wat ze hebben, en al het andere wat deze machtige dieren hebben opgebouwd hier in Nederland.
het is heel natuurlijk dat ze s'winters teren op de conditie en krachten die ze zomers opbouwen.
hoe hard het ook klinkt. het is de natuur.
deze dieren heb ruimte zat om te kunnen overleven.
lees wat informatie op het net. het is echt machtig mooi.
NHevaVD schreef:De natuur is soms hard!
sandra1986 schreef:het bijvoeren van grote grazers in het wild verstoord het ritme wat ze hebben, en al het andere wat deze machtige dieren hebben opgebouwd hier in Nederland.
het is heel natuurlijk dat ze s'winters teren op de conditie en krachten die ze zomers opbouwen.
essie_blue schreef:Ik vind het belachelijk dat ze die dieren niet bijvoeren, we hebben in NL geen echte natuur meer, er zijn teveel grenzen,
de paarden kunnen niet wegtrekken om voedsel te zoeken. In
Duitsland waar veel meer natuur is voeren de boswachters de herten en reeen gewoon bij. En wat zijn wilde paarden, in ieder geval niet die paar pony's in de Oostvaarderplassen, gewoon neergezet door de mens niet al te lang geleden.
lees wat informatie op het net. het is echt machtig mooi.