"Ponyredster heeft wel degelijk correct gehandeld"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

"Ponyredster heeft wel degelijk correct gehandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-10 10:15

http://www.bndestem.nl

De Oostburgse Annette Höck heeft 'goed en integer' gehandeld toen zij vlak voor kerst een pony probeerde te redden, die op sterven lag in een weitje aan de Kanaalweg tussen Retranchement en Cadzand-Bad. Ze haalde het beest niet op eigen houtje uit de wei, maar schakelde de Dierenbescherming én een dierenarts in en kreeg bovendien toestemming van de beheerder van het weiland de pony mee te nemen.

De IJzendijkse dierenarts Frank van de Vijver en Zeeuws afdelingsinspecteur Henk van Gelder van de Dierenbescherming spreken grote waardering uit voor de reddingspogingen van de Oostburgse. Zij zag dat de pony in acute nood verkeerde en heeft er alles aan gedaan om het dier te redden, stelt Van de Vijver. "Ik zie niet waar ze iets fout heeft gedaan."

Höck zag, op weg naar haar werk, in de dagen voor kerst de pony zienderogen achteruit gaan. Toen het dier woensdag 23 december met zijn kop in de sneeuw lag en zeer moeilijk ademde, belde ze de IJzendijkse dierenkliniek en de Dierenbescherming. Dierenarts Karel van de Vijver constateerde dat de pony zwaar onderkoeld was en het buiten in geen geval zou redden. Met toestemming van de weilandbeheerder, die geen stal ter beschikking had, is het dier naar een stal bij Höck thuis getransporteerd.

Het toedienen van infusen leek aanvankelijk te helpen, maar Frank van de Vijver moest de pony de dag voor Kerstmis toch laten inslapen. De dierenarts kent de 'medische achtergronden van de pony niet' en spreekt daarom niet van dierenmishandeling. "Maar aantijgingen over ponydiefstal die door lezers in de krant werden geplaatst zijn natuurlijk absoluut niet de waarheid." Höck en haar partner hebben intussen schriftelijke excuses ontvangen van één van de verontwaardigde briefschrijvers.

Verwante artikelen:

[VN] Omstanders redden pony van gewisse hongerdood
[VN] Geredde verwaarloosde pony toch overleden door de honger
[VN] 'Shetland pony Mieke is helemaal niet verwaarloosd'

Silence

Re: "Ponyredster heeft wel degelijk correct gehandeld"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:18

Sjonge, jonge, het is ook nooit goed hé in Nederland.
Wat je ook doet. Mensen hebben altijd wel iets waarover ze zo achterlijk moeten doen zonder uberhaupt te weten hoe of wat.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:23

Silence, ben het helemaal met je eens........
Laat je hem liggen is het niet goed, doe je er wat aan is het ook niet goed pffffff.

sharief

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 10:27

Ze heeft toestemming van de weilandeigenaar gehad. De eigenaar was er kennelijk niet?
Ze heeft in mijn ogen super gehandeld, zo zouden er meer moeten zijn!
Arm dier. Of het nu van ouderdom is of niet, ik mis de eigenaar in dit plaatje.
Het is inderdaad ook nooit goed , ik ben het helemaal eens met silence en noudy.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:01

Het moet toch ook niet gekker worden. Als zij ziet dat een pony dagelijks achteruit gaat en op een kritiek moment hulp inschakeld verdiend zo een vrouw een pluim.
Heel vreemd dat een vreemde de pony slechter ziet worden, maar de eigenaar niks in de gaten had.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:04

ik hoop dat als het onverhoopt ooit slecht gaat met mijn paard en niemand heeft het in de gaten, dat deze mevrouw langsfietst!!!

Ik zou haar eeuwig dankbaar zijn.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 11:13

Inderdaad, ik ook hoor KiWiKo.

Precies wat noudy zegt. Doe je niks krijg je alles en iedereen over je heen, onderneem je actie, dan gebeurt precies hetzelfde.
Dus het is nooit goed wat je doet. Triest eigenlijk hé.

Vraag me altijd af, of mensen die er dan zo op reageren ergens niet jaloers zijn. Dat ze zelf geen actie hebben ondernomen en nu zelf niet in de belangstelling staan en dat dan op deze manier alsnog willen bereiken.

Ik zou mevrouw graag persoonlijk een bloemetje aanbieden voor haar geweldige manier van handelen.
Zo zouden er meer mogen zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 14:29

als die vrouw niet had ingegrepen had de pony een afschuwelijke dood gestorven....soms zijn dieren te ver heen om ze er weer bovenop te krijgen....dat ligt aan de eigenaar..

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:19

geerke schreef:
als die vrouw niet had ingegrepen had de pony een afschuwelijke dood gestorven....soms zijn dieren te ver heen om ze er weer bovenop te krijgen....dat ligt aan de eigenaar..

Volgens mij is de pony evengoed een afschuwelijkde dood gestorven. Als een dier er zo aan toe is is hij al een tijdje aan het doodgaan. Heel naar maar waar.
Het was niet een kwestie van uren maar dagen eerder ingrijpen als deze pony nog een kans zou mogen hebben.
En idd dan onderneem je actie. Ik ben ook de eerste die belt om zo'n dier te helpen. Ik heb wat gebeld met DB en LID maar wat gebeurt er dan....
Niets of heel weinig want ze mogen/kunnen niets.

We kunnen dus wel allemaal ach en wee blijven roepen maar er moet iets veranderen en dat kun je alleen bij de bron doen en dat is de politiek.
Ik vind dat de bevoegdheden van dergelijke instantie veel ruimer moeten worden zodat ze eerder kunnen ingrijpen als dat nodig is.
En daarmee hoeven ze niet altijd de dieren uit de situatie te halen. Ze kunnen dat ook doen met een stuk begeleiding van de eigenaar.
Het klinkt raar maar vaak weten mensen niet eens wat er aan de hand is of wat ze er aan zouden kunnen doen.
En ik vind dat er een fonds moet komen voor dergelijke gevallen dat de dieren ongeachte de financiele situatie van de eigenaar toch de eerste hulp moeten kunnen krijgen zonder eerst een dag in de rondte te moeten bellen of iemand de kosten kan of wil dragen.

Ooit wordt de wereld zo mooi, als we stoppen naar elkaar te wijzen, een zondebok te zoeken en te doen wat we een ander verwijten niet te doen. Maar ja, daar zijn we allemaal mensen voor.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 21:21

Judith_VB schreef:
geerke schreef:

Volgens mij is de pony evengoed een afschuwelijkde dood gestorven. Als een dier er zo aan toe is is hij al een tijdje aan het doodgaan. Heel naar maar waar.
Het was niet een kwestie van uren maar dagen eerder ingrijpen als deze pony nog een kans zou mogen hebben.
En idd dan onderneem je actie. Ik ben ook de eerste die belt om zo'n dier te helpen. Ik heb wat gebeld met DB en LID maar wat gebeurt er dan....
Niets of heel weinig want ze mogen/kunnen niets.

We kunnen dus wel allemaal ach en wee blijven roepen maar er moet iets veranderen en dat kun je alleen bij de bron doen en dat is de politiek.
Ik vind dat de bevoegdheden van dergelijke instantie veel ruimer moeten worden zodat ze eerder kunnen ingrijpen als dat nodig is.
En daarmee hoeven ze niet altijd de dieren uit de situatie te halen. Ze kunnen dat ook doen met een stuk begeleiding van de eigenaar.
Het klinkt raar maar vaak weten mensen niet eens wat er aan de hand is of wat ze er aan zouden kunnen doen.
En ik vind dat er een fonds moet komen voor dergelijke gevallen dat de dieren ongeachte de financiele situatie van de eigenaar toch de eerste hulp moeten kunnen krijgen zonder eerst een dag in de rondte te moeten bellen of iemand de kosten kan of wil dragen.

Ooit wordt de wereld zo mooi, als we stoppen naar elkaar te wijzen, een zondebok te zoeken en te doen wat we een ander verwijten niet te doen. Maar ja, daar zijn we allemaal mensen voor.

amen to that.

Carmen_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 20:36

Ik ben het ook idd met Silence eens.

vlaaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:05

ik vind ook dat die vrouw het goed gedaan heeft,
als het jouw pony was zou je toch ook willen dat iemand hem helpt in zo'n geval?