Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:als die vrouw niet had ingegrepen had de pony een afschuwelijke dood gestorven....soms zijn dieren te ver heen om ze er weer bovenop te krijgen....dat ligt aan de eigenaar..
Judith_VB schreef:geerke schreef:als die vrouw niet had ingegrepen had de pony een afschuwelijke dood gestorven....soms zijn dieren te ver heen om ze er weer bovenop te krijgen....dat ligt aan de eigenaar..
Volgens mij is de pony evengoed een afschuwelijkde dood gestorven. Als een dier er zo aan toe is is hij al een tijdje aan het doodgaan. Heel naar maar waar.
Het was niet een kwestie van uren maar dagen eerder ingrijpen als deze pony nog een kans zou mogen hebben.
En idd dan onderneem je actie. Ik ben ook de eerste die belt om zo'n dier te helpen. Ik heb wat gebeld met DB en LID maar wat gebeurt er dan....
Niets of heel weinig want ze mogen/kunnen niets.
We kunnen dus wel allemaal ach en wee blijven roepen maar er moet iets veranderen en dat kun je alleen bij de bron doen en dat is de politiek.
Ik vind dat de bevoegdheden van dergelijke instantie veel ruimer moeten worden zodat ze eerder kunnen ingrijpen als dat nodig is.
En daarmee hoeven ze niet altijd de dieren uit de situatie te halen. Ze kunnen dat ook doen met een stuk begeleiding van de eigenaar.
Het klinkt raar maar vaak weten mensen niet eens wat er aan de hand is of wat ze er aan zouden kunnen doen.
En ik vind dat er een fonds moet komen voor dergelijke gevallen dat de dieren ongeachte de financiele situatie van de eigenaar toch de eerste hulp moeten kunnen krijgen zonder eerst een dag in de rondte te moeten bellen of iemand de kosten kan of wil dragen.
Ooit wordt de wereld zo mooi, als we stoppen naar elkaar te wijzen, een zondebok te zoeken en te doen wat we een ander verwijten niet te doen. Maar ja, daar zijn we allemaal mensen voor.