Stichting Elfmeren Evenementen organiseert op 18, 19 en 20 juni 2010 een groot evenement op Friese bodem: Alve Marren. De Elfstedentocht is natuurlijk bekend door het schaatsen, maar in juni kan je hem ook te paard afleggen.
De tweedaagse paardenrit start in Conwerd bij de Afsluitdijk. Na een eerste dag rijden overnachten de deelnemers in Heeg. De volgende dag eindigt de tocht in Harich. Langs de routes en in de dorpen worden veel culturele festiviteiten en gezinsactiviteiten georganiseerd.
Aan andere sportfanaten en recreanten is ook gedacht. Er is een fietstoertocht van 120 kilometer, een skeelertocht van 150 kilometer of een hardloopwedstrijd over 11 en 22 kilometer.
Mensen kunnen zich via de website nu al aanmelden voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven. Alle routes komen rond maart op de site te staan en dan opent ook de inschrijving voor de deelnemers.
Qua snelheid kun je paarden niet vragen om net zo hard als de schaatsers te gaan in de hoop om binnen 1 dag te finishen...
skvetta
Geplaatst: 05-01-10 23:19
lijkt me super leuk! en dan ook onder de bruggetjes door in het water!:D
Jinte
Geplaatst: 05-01-10 23:19
Klinkt leuk. Heb me op de nieuwsbrief geabonneerd, en zie nog wel of ik mee ga doen
Janine1990
Geplaatst: 05-01-10 23:20
Ik kreeg net een berichtje, het klopt niet helemaal... Het gaat om de elfmerentocht, deze is 110 km...
Een paard op 1 dag 200km laten lopen is wel wat veel he?
maessie
Geplaatst: 05-01-10 23:34
Dit is inderdaad een andere tocht als ik het goed heb. De elfstedentocht rij je niet in 2 dagen, tenzij je misschien een erg goed getraind endurancepaard hebt. Wij hebben er toendertijd 6 dagen over gedaan. (Was wel met een groep van 100 paarden en een 200 man) Dat was wel de officiele elfstedentocht, een 245 km, en met officieel kruisje
ik heb deze jaren geleden al twee keer gereden te paard. was echt heel leuk. wij hebben in 6 dagen af gelegd. begonnen in Bolsward en in heeg bij een frieze hengsten houder/fokker waar jochem stond hebben we ook overnachting gehad. is wel meer dan 17jr geleden, volgens mijn.
WendyBZ
Geplaatst: 06-01-10 00:49
Niet alleen voor skeelers en hardlopers, er is ook een endurancewedstrijd 19-06-2010 Harich (Endurance Friesland)
Romy_B: ik denk dat het het meest handig is als je je op de nieuwsbrief abonneert. Dan kom je achter de details. Ik heb dat ook gedaan omdat er op de site van deze toch verder nog niks staat. Linkje voor meer info staat wel in de beginpost!