Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert volledig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanna74

Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert volledig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 19:08

http://www.telegraaf.nl

Het dierendrama aan de Haagse Loolaan is op tweede kerstdag volledig uit de hand gelopen, nadat bezorgde buurtbewoners wederom een hond uit een drijfnatte en ijskoude bevroren kennel hadden bevrijd.
De boel escaleerde toen de vermeende dierenmishandelaarster Quirine de K. omwonenden toeblafte dat ze van haar erf af moesten gaan.
De buurt, die ervan overtuigd is dat de Haagse clandestien op het terrein staat, ontstak daarop in woede en probeerde de vrouw op te sluiten in een ijskoude en verzakte zeecontainer, waar gewoonlijk haar paarden slapen. Ook pakten ze de riek af waar de vrouw de buurtbewoners mee probeerde te bedreigen.

Omwonenden liggen al jaren in de clinch met de vrouw, van wie inmiddels twee paarden en vier honden in beslag zijn genomen. Afgelopen weekeinde tijdens de vrieskou troffen zij tot hun grote verbijstering en grote woede wederom een hond aan.
De dierenliefhebbers bedachten zich geen moment en knipten alle sloten open. De dierenambulance heeft het dier, een bastaardherder, opgehaald en overgebracht naar het dierenasiel in Rijswijk.

De rechtszaak tegen Quirine de K. werd afgelopen woensdag aangehouden, omdat gedaagde de dagvaarding te laat heeft ontvangen. Justitie beschuldigt de Haagse ervan haar dieren onvoldoende te verzorgen.
Ze staan tot aan de knieën in een dikke laag mest en urine, hebben geen droge ligplaats en lopen het risico zich te verwonden aan het met strotouwtjes dichtgeknoopte hekwerk.
Ook is er gevaar voor worminfectie, omdat het aangeboden hooi negen van de tien keer nat is omdat het in de modder valt.

De Haagse is niet bereikbaar voor commentaar. Haar voordeurbel en telefoon heeft ze laten afsluiten, omdat ze naar eigen zeggen wordt bedreigd.

Verwante artikelen:

[VN] Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag
[VN] Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag
[VN] Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg
[VN] Paarden uit Voorburg hebben eindelijk droge voeten
[VN] Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 05-01-10 20:21, in het totaal 6 keer bewerkt
Reden: aangepast naar regels voor VN.

Janine1990

Re: Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:20

En in België is het zo geregeld (zie VN), waarom moet Nederland hier zo moeilijk over doen zeg? Sluit dat mens toch op...

RoodZonnetje

Re: Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:23

Gadverderrie wat een mensen heb je toch..

Haagsemeid

Re: Paarden en hondendrama aan Haagse Loolaan escaleert volledig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:28

Gaat allemaal erg lekker. Is niet de eerste keer, maar uit de hand liep het nooit (de jaren hiervoor)

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:30

en hoe komt daar dan elke keer weer een hond? Is dat dan weer een nieuwe???

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:36

Sjongejongejonge!!

kunnen we hier niet iéts aan doen????

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:38

Jolliegirl schreef:
Sjongejongejonge!!

Aan beiden dan alsjeblieft....
Die Quirine moet haar dieren anders huisvesten en de buurtbewoners ( waarvan er 1 op Bokt zat, die de hele dag leek te waken voor het landje) zijn imo ook niet helemaal lekker...
Iemand opsluiten, op terrein wat niet van hen is notabene... neuh.. dat kan ook wel anders.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:39

Is dit nu nog niet klaar zeg!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:46

probleem dat dit zo lang duurt ligt met name in de wetgeving rondom dieren hier in n.l.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 20:56

In Engeland bedreigd een man een renpaard en moet de cel in. Wat een verschil....

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:10

Waarom moet het zo ver uit de hand lopen?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:11

_rosita_ schreef:
Jolliegirl schreef:
Sjongejongejonge!!

Die Quirine moet haar dieren anders huisvesten en de buurtbewoners ( waarvan er 1 op Bokt zat, die de hele dag leek te waken voor het landje) zijn imo ook niet helemaal lekker...
Iemand opsluiten, op terrein wat niet van hen is notabene... neuh.. dat kan ook wel anders.

Sorrie, maar ik vind het een geweldige aktie! Kan dat wijf zelf eens ervaren hoe het is om in de kou en nattigheid testaan.
Het is toch te gek voor woorden dat ze nog steeds dieren heeft!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:13

_rosita_ schreef:
Jolliegirl schreef:
Sjongejongejonge!!

.

Prima, maar éérst die dieren!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:17

Hmm ik krijg hier toch een raar gevoel van ...

Drijfnat en tegelijkertijd bevroren? sorry, kan niet.
Paarden geven er ook niet om of hun zeecontainer wel of niet verzakt is, en ijskoud tjaaa.... Mijn paarden hebben ook geen chauffage in de stal, zijn ze nu helemaal ...
Ook hier valt er al eens hooi in de modder (en met deze temperaturen is er geen modder meer) en bijna overal is er gevaar voor worminfectie. Daarvoor bestaat de ontworming.
Hun woonplaats is zeker niet ideaal en keur ik niet goed, maar het moet geen heksenjacht worden!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:31

Dorienn: misschien moet je alles eens lezen over deze dame en haar dieren, voordat je het probeert af te vlakken tot een incidentje.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:36

Heb het allemaal gelezen, en heb ook de eerdere foto's gezien. Ik vind dit artikel nu op een heksenjacht lijken.
Deze vrouw haar dieren moeten afgenomen worden, akkoord :)
Maar nu wordt àlles wat ze heeft afgebroken en geviseerd. Zoals in het artikel de zeecontainer wordt beschreven, djeezes.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:37

_rosita_ schreef:
Jolliegirl schreef:
Sjongejongejonge!!

Amen!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:45

_rosita_ schreef:
Jolliegirl schreef:
Sjongejongejonge!!

Sorrie, maar ik vind het een geweldige aktie! Kan dat wijf zelf eens ervaren hoe het is om in de kou en nattigheid testaan.
Het is toch te gek voor woorden dat ze nog steeds dieren heeft![/quote]

dat was nou meteen mijn gedachte, laat haar maar eens voelen wat ze die beesten aandoet! echt kan niet begrijpen dat ze gewoon doorgaat, inderdaad erg jammer dat de nederlandse wetgeving wat betreft dieren nog niet zo streng is als in bijvoorbeel de VS

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 21:47

Dit krijg je als er geen duidelijke wetten zijn en geen goede aanpak, mensen worden het zat en nemen het heft in eigen hand en terecht.
Wat denken mensen zich wel om zo met dieren om te gaan.
Mijn enigste gedachten altijd bij zoiets is: wat zou nou zo leuk zijn om een dier op zo'n manier te houden, in honger en vaak kou?
Ik ben juist trots als mijn dieren lekker bij me liggen met hun buikje vol.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:00

Hm tsja...ik heb de fimpjes en foto's bekeken en dat sommige mensen er van steigeren ok.
Maar dit is imo toch wel back to basic, en als mijn knollie buiten in de paddock staat met dit weer ligt haar kuil ook op de grond, tsja sorry in de blub.

Geen idee hoe de hond er bij zat, kon daar niets van vinden, maar de paarden staan er vies bij, maar lijken gewoon gezond en niet ondervoed oid, net als slootwater neerzetten dat deden wij ook altijd op de vorige stallen als ze in de wei stonden.

Dus het ziet er niet ideaal uit, maar of het echt slecht is voor de paarden?

Ashley HEBBEN ze rotstraal?
een dierenarts heeft ze onderzocht, ik denk dat als ze een ernstige rotstraal hadden daar wel iets over te vinden was geweest.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:14

Hier moet ik wel om lachen! kom op in nederland kan zulke stallingen echt niet meer!!

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:35

Ik vind het klasse dat de buurt zo ingrijpt, die mensen zien het dagelijks gebeuren en zijn het zat, zo zouden er meer mensen meoten zijn, de meeste sluiten hun ogen en lopen door.
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 06-01-10 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote en reactie op verwijderd bericht weggehaald

Joanna74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-10 22:39

Apart dat veel mensen het opeens goed vinden dat buurtbewoners het heft zelf in handen nemen.

Er zitten al genoeg instanties op laat die hun werk doen en spoor die eventueel aan.

Tevens ligt het hooi van deze paarden in de bagger omdat de buurtbewoners zo vriendelijk zijn hun hooi er steeds in te gooien !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:40

sasika schreef:
Hier moet ik wel om lachen! kom op in nederland kan zulke stallingen echt niet meer!!

Zeecontainers? Ik zie ze nog genoeg hoor... Niets mis mee...

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-10 22:47

nou sorry ben hier vaak genoeg geweest, en echt een paarwaardig leven hebben ze niet... sorry maar ik wil er geen welles nietes spelletje van maken, maar nederland heeft geld genoeg en begin anders lekker niet aan een paard. als je ze zo moet stallen klopt er toch iets niet