Als de sneeuw deze week blijft liggen, krijgt Markelo zaterdag 9 januari (aanvang 13.00 uur) een spectaculair evenement binnen haar grenzen.
Dan wordt op een terrein bij "De Haverkamp" de Grand Prix Galopskiën gehouden. Op een geprepareerd parcours van ruim 300 meter gaan skiërs over de baan achter een ruiter te paard of een aanspanning van paard en marathonwagen. Het galopskiën is in Scandinavië populair onder de naam Ski-joering.
De organisatoren hopen nu ook de deelnemers en toeschouwers enthousiast te krijgen voor deze spectaculaire sport. Voor de klasse skiën achter ruiter te paard dienen deelnemers zelf een equipe te vormen. Voor het skiën achter een aanspanning dient men alleen te zorgen voor eigen skimaterialen.
supervet! jammergenoeg voor mij wel erg ver rijden, had ik wel met mijn aanspanning een paar mensen voort kunnen slepen haha
Roxxiejj
Geplaatst: 04-01-10 22:20
Dat lijkt me echt super gaaf om te doen Zou wel heel graag mee willen doen als ruiter, weet alleen niet of paardlief er geschikt voor is.. Hij is wel beleerd voor de wagen..