Omstanders redden pony van gewisse hongerdood

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Omstanders redden pony van gewisse hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 11:19

www.bndestem.nl


Omstanders hebben woensdag een pony van een gewisse hongerdood gered in een wei aan de Kanaalweg tussen Cadzand-Bad en Retranchement.

De merrie was door de Oostburgse Annette Höck zwaar onderkoeld liggend in de sneeuw aangetroffen. Ze heeft zich over de Shetlander, inmiddels Cheduc gedoopt, ontfermd. Inmiddels gaat het al iets beter met het paardje.
Volgens de dierenarts was de pony ondervoed. De dierenbescherming heeft zich over de zaak gebogen. De andere twee pony's die nog in de wei staan, worden goed in de gaten gehouden.

Daantje

Berichten: 4290
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: *My own little dreamworld*

Re: Omstanders redden pony van gewisse hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:26

Nohh jeetje dat arme beest :(:)
Nou gelukkig was er gelijk hulp.

rhijnauwen

Berichten: 5046
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:27

Cayenne schreef:
De andere twee pony's die nog in de wei staan, worden goed in de gaten gehouden.

..die had ik dan ook gelijk maar meegenomen!.... :?

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:28

Waarom nemen ze die andere pony's ook niet in beslag? Wachten ze dat het voor hun ook bijna te laat is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:29

rhijnauwen schreef:
Cayenne schreef:
De andere twee pony's die nog in de wei staan, worden goed in de gaten gehouden.

..die had ik dan ook gelijk maar meegenomen!.... :?


De dierenbescherming mag niet zomaar dieren mee nemen ;)

unlimited1
Berichten: 342
Geregistreerd: 27-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:29

hou dat nu nooit op laten, we eens die eigenaars ergens plaatsen geen ten nog drinken geven eens zien of zij het fijn zouden vinden

Anoniem

Re: Omstanders redden pony van gewisse hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:33

Schrikbarend hoe vaak je dit soort berichten leest. Ik vraag me altijd af hoe dit soort mensen in het leven staat, dat je je dieren zo laat verkommeren. Wat leven er toch een egoisten in de wereld.

Duende01

Berichten: 125
Geregistreerd: 06-07-06
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:35

Wat verschrikkelijk triest weer! |(

En de eigenaar zit waarschijnlijk aan een heerlijk kerstmaal vandaag!

itsinmygenes
Berichten: 1884
Geregistreerd: 17-08-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:36

Mindim schreef:
Schrikbarend hoe vaak je dit soort berichten leest. Ik vraag me altijd af hoe dit soort mensen in het leven staat, dat je je dieren zo laat verkommeren. Wat leven er toch een egoisten in de wereld.


Misschien hebben ze het niet eens door.. denken ze dat ze zich in de wei met gras wel redden ofzo :\

Anoniem

Re: Omstanders redden pony van gewisse hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:40

Dan heb je toch geen idee van paarden en hoor je ze in mijn ogen niet eens te houden.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:42

kohtje schreef:
Waarom nemen ze die andere pony's ook niet in beslag? Wachten ze dat het voor hun ook bijna te laat is?

uhh ja daar komt het wel op neer..... :\

Carolaa

Berichten: 1259
Geregistreerd: 12-02-05

Re: Omstanders redden pony van gewisse hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:46

wij hebben dit een paar jaar geleden ook gehad met kerst. De pony lag ook in de sneeuw, bleek een verstopping te hebben van de eikels + bladeren, een blaasontsteking en spierbevangen. Paardje heeft een dikke maand bij ons gestaan, en de eigenaar was nog te beroerd om dezelfde dag te komen!! We hebben dus het paard uit de wei gehaald bij ons thuis weggezet en de dierenarts erbij gehaald. Uiteindelijk heeft hij wel de dierenarts betaald en is toen hij opgeknapt was terug naar de eigenaar gegaan.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:51

Dit zijn altijd hele nare dingen.
Gelukkig heeft deze shet geluk gehad, en worden de andere pony's in de gaten gehouden (misschien wel om de eigenaar te achterhalen?)
Wat ik wel jammer vind, maar misschien mens eigen is, dat er gelijk geoordeeld wordt over de eigenaar terwijl de situatie van deze persoon niet bekend is.

Its Christmas

Iedereen fijne Feestdagen.

Hopelijk wordt de eigenaar snel gevonden en kan hij/ zij zich verantwoorden voor zijn/haar daden.

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:54

xMariekee schreef:
Mindim schreef:
Schrikbarend hoe vaak je dit soort berichten leest. Ik vraag me altijd af hoe dit soort mensen in het leven staat, dat je je dieren zo laat verkommeren. Wat leven er toch een egoisten in de wereld.


Misschien hebben ze het niet eens door.. denken ze dat ze zich in de wei met gras wel redden ofzo :\


Konden ze nog bij dat gras dan?
Hier lag 30cm sneeuw, was moeilijk grassprietjes zoeken voor ze.
(ze liepen dan ook niet meer in de wei maar gewoon in de bak en paddock met veel ruwvoer)

Anoniem

Re: Omstanders redden pony van gewisse hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:57

Hier ligt ook 30 cm sneeuw en hier staan ook enter shetjes tot bijna hun bovenbeentjes in de sneeuw, eigenaar voert geen ruwvoer bij. Schandalig, ik weet wie het is, ik heb al eens een paard bij hem weggehaald. En dat is uit pure zuinigheid. Hij kijkt elke dag bij de paardjes, maar geen waterbak en geen ruwvoer. Ik hou ze ook in de gaten en heb sterk de neiging er een baal hooi bij in te gooien.

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:58

jeetje wat triest en zo dichtbij.... hier kon je de grassprietjes nog wel zien afhankelijk van hoe hoog het gras natuurlijk hier heeft ong. 15cm gelegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:07

Alice13 schreef:
Dit zijn altijd hele nare dingen.
Gelukkig heeft deze shet geluk gehad, en worden de andere pony's in de gaten gehouden (misschien wel om de eigenaar te achterhalen?)
Wat ik wel jammer vind, maar misschien mens eigen is, dat er gelijk geoordeeld wordt over de eigenaar terwijl de situatie van deze persoon niet bekend is.

Its Christmas

Iedereen fijne Feestdagen.

Hopelijk wordt de eigenaar snel gevonden en kan hij/ zij zich verantwoorden voor zijn/haar daden.


Een paard raakt niet binnen een paar dagen verhongerd hoor zo erg zelfs dat hij onderkoeld raakt, ik vind dit voor geen enkele eigenaar goed te praten. Als je ziek bent of op vakantie is er vast een telefoon in de buurt, zodat je het stokje even kunt doorgeven.

itsinmygenes
Berichten: 1884
Geregistreerd: 17-08-07
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:11

joyce B schreef:
Konden ze nog bij dat gras dan?
Hier lag 30cm sneeuw, was moeilijk grassprietjes zoeken voor ze.
(ze liepen dan ook niet meer in de wei maar gewoon in de bak en paddock met veel ruwvoer)


Nee of iig niet bij genoeg gras.. dat is toch wel duidelijk
Maar misschien dacht die eigenaar dat ze zichzelf wel zouden redden ofzo :x

Marigold

Berichten: 12621
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:20

och, wat zielig..
als er zoveel sneeuw ligt dan moeten ze echt wel bijgevoerd, wij geven nu ook hooi en kuil bij hoor, ze kunnen met geen mogelijkheid bij het gras!
daarnaast geef ik nog roggebrood, crackers, appels en/of brood bij.
en de pony's worden in de gaten gehouden, die het niet aan lijken te kunnen gaan naar binnen, er staan er nu nog 4 van de 9 buiten.
en dat voor pony's die sober gehouden worden en veel aankunnen!
deze omstandigheden zijn gewoon extreem, je kan er niet altijd maar klakkeloos vanuit gaan dat een pony zich wel red, net zoals 'in de natuur', want ze kunnen de wei niet uit op zoek naar voedsel he.

zielig als zo'n diertje zich zo beroerd voelt, en dan niet droog kan liggen maar in de sneeuw komt te liggen, ik vraag me af of hij dan niet eerder door onderkoeling zou doodgaan ipv door en hongerdood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:20

Dan heeft zo'n eigenaar er geen verstand van.

Elisa2

Berichten: 38095
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Omstanders redden pony van gewisse hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:01

Ah wat sneu,gelukkig dat er iemand op tijd ingreep!

MiniLoe

Berichten: 3405
Geregistreerd: 08-08-08
Woonplaats: omg. arnhem

Re: Omstanders redden pony van gewisse hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:41

met dit weer is bijvoeren gewoon een must, zeker met zo een dikke laag sneeuw. Mn shet staat wel buiten, dan graaft hij tot hij tot de graslaag is, maar elke avond gaan ze op stal met een hooinet vol en wat brok met muesli. Zo te lezen heeft deze shet echt geluk gehad, helaas denken teveel mensen dat die kleintjes zich zo prima redden zonder bijvoeren

Anoniem

Re: Omstanders redden pony van gewisse hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:50

Nou, ik heb de drie shetters hier in de straat een halve baal hooi neer gegooid. Ze staan tot de buik in de sneeuw. Staan op een hoekje van de wei en komen er amper af. Eigenaar voert niet bij. 2 van de shetters zijn amper een jaar oud. Geen water, geen beschutting niets.
Ik doe een kerstkaart bij de eigenaar in de bus, met de nededeling dat ik ze gevoerd heb en dat hij dat ook maar eens moet gaan doen, zekers met dit weer. Ik zit er al een week zo tegenaan te kijken en bemoei me misschien met andermans zaken, nu ja ja mmer dan.

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 13:51

ik vraag me af of er in zeeland sneeuw ligt, ik heb daar veel vrienden en kennissen en toen er hier van de week een flink pak lag, was daar niks gevallen.

Dan nog schandalig om je paarden zomaar op een weitje te knallen en verder niks aan te doen in de winter.

Ik ben benieuwd of ik de redder ken!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Omstanders redden pony van gewisse hongerdood

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 14:00

Vandaag heeft er geloof ik wel gesneeuwd, of gisteren .
Mijn ouders wonen vlakbij deze pony's .

Ze hebben een enorme wei tot hun beschikking (als ik de goede voor me heb) en zien er normaliter gewoon goed uit.