Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110723
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 09:36

http://www.westonline.nl


De rechtbank buigt zich vandaag over het lot van verwaarloosde paarden in Den Haag. Vorige maand heeft de politie twee paarden weggehaald die op een veldje in de Haagse wijk Mariahoeve stonden.

Ze werden niet goed verzorgd. Het veldje was te modderig, er lag geen gras en er was geen beschutting. De rechtbank beslist vandaag of de eigenaresse de dieren mag houden.

Verwante artikelen:


[VN] Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag
[VN] Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag
[VN] Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg
[VN] Paarden uit Voorburg hebben eindelijk droge voeten

_Melissa

Berichten: 849
Geregistreerd: 08-08-06
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den ijssel

Re: Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:44

belachelijk dat jeje paarden zo in de modder zet.. je maak mij niet wijs dat dat oke is..!

piecon

Berichten: 1258
Geregistreerd: 12-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 09:57

Mag hopen dat ze ze niet terug krijgt! :(

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:09

......... de modder is nu stijf bevroren en misschien ligt er nog een laagje sneeuw? Dan komt er vast een malloot die zegt dat het 'toch allemaal zo erg niet is', gooit er een baaltje stro bij en de zaak is weer afgedaan. Het zal mij benieuwen..

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:29

}> en ik vraag me dus weer af wat is er ondertussen gebeurd met de paardjes die er nog stonden? Laatste bericht ,voor de vorst was dat ze er stro / zaagsel had neergelegd en dat het dus weer ging. Maar goed, iedereen weet dat als je stro/zaagsel op de modder doet, dat binnen een dag / paar dagen weer een grote prutzooi is.
Na ja....vrees ook dat men zal zeggen dat het nu wel meevalt en hup hele gedoe begint weer van voren af aan....
Fijne feestdagen ...

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:39

piecon schreef:
Mag hopen dat ze ze niet terug krijgt! :(

dat mag ik ook hopen ja want zo zet je je paarden er niet bij! :(

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:39

Dat vroeg ik me ook af, maar het topic werd helaas gesloten en een topic waarbij we op de hoogte werden gebracht hoe het er op dat moment voor stond was ineens weer verdwenen...
Ben dus ook benieuwd hoe de overgebleven paarden (en honden) er in de tussentijd bij hebben gestaan...

Biancaa

Berichten: 4176
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: den haag ypenburg

Re: Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:05

helaas werd er op tv west net neergezet dat de rechtzitting is uitgesteld, dus vandaag geen uitsluitsel :(

abcde

Berichten: 2815
Geregistreerd: 01-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 15:03

Biancaa schreef:
helaas werd er op tv west net neergezet dat de rechtzitting is uitgesteld, dus vandaag geen uitsluitsel :(

maar dat betekend dus ook dat de twee paarden gellukkig nog niet terug gaan ;)

Gargoyle
Berichten: 12
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 03:49

Eerst neemt de dierenbescherming 2 verkeerde paarden mee en laten ook nog 1 van de paarden van de laadklep afdonderen omdat ze niet met dieren om kunnen gaan. Laten dus 1 paard alleen achter in de paddock. Nee dat is goed voor een dier wat nog nooit van zijn leven alleen heeft gestaan! Vervolgens nemen ze een aantal weken later 2 honden in beslag. Ze zouden ondervoed zijn. 1 hond is zelfs ietwat aan de dikke kant. Ze hebben een schuilhok uit de regen en wind. De stichting zinloos geweld tegen dieren maakt zich druk om de 2 paarden die in beslag zijn genomen. De economische waarde is niet voldoende voor de verzorging van de in beslag genomen dieren. Wat is er nou erger, 2 gezonde blije (oude) paarden die een paar weken per jaar in de modder staan of de slacht??
Schandalig dit, het is een mediahype geworden opgezet door een aantal hysterische w**ven die de pest hebben aan deze mevrouw. De overgebleven paarden zijn van slag door al dat hysterische gekrijs van deze zogenaamde dierenvrienden en de personen die de paarden verzorgen worden bedreigd. Een enkeling heeft zelfs klappen gehad.

Violette

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:01

Die honden zaten te bibberen van de kou! Hoe kan je nu zoiets zeggen allemaal?
Het speelt al jaren.. zie je haar bekommeren om de dieren als ze in beslag worden genomen? Nee ze fiets gewoon weg alsof het de noormaalste zaak van de wereld is.
Een paard hoort in de Nederlandse wet een droge sta of ligplek te hebben. Dat hebben deze paarden vrijwel nooit!

abcde

Berichten: 2815
Geregistreerd: 01-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:45

Gargoyle schreef:
Eerst neemt de dierenbescherming 2 verkeerde paarden mee en laten ook nog 1 van de paarden van de laadklep afdonderen omdat ze niet met dieren om kunnen gaan. Laten dus 1 paard alleen achter in de paddock. Nee dat is goed voor een dier wat nog nooit van zijn leven alleen heeft gestaan! Vervolgens nemen ze een aantal weken later 2 honden in beslag. Ze zouden ondervoed zijn. 1 hond is zelfs ietwat aan de dikke kant. Ze hebben een schuilhok uit de regen en wind. De stichting zinloos geweld tegen dieren maakt zich druk om de 2 paarden die in beslag zijn genomen. De economische waarde is niet voldoende voor de verzorging van de in beslag genomen dieren. Wat is er nou erger, 2 gezonde blije (oude) paarden die een paar weken per jaar in de modder staan of de slacht??
Schandalig dit, het is een mediahype geworden opgezet door een aantal hysterische w**ven die de pest hebben aan deze mevrouw. De overgebleven paarden zijn van slag door al dat hysterische gekrijs van deze zogenaamde dierenvrienden en de personen die de paarden verzorgen worden bedreigd. Een enkeling heeft zelfs klappen gehad.



je bent zeker een vriendin van de eigenaar............
nou die paarden stonden er alles behalve goed bij, modder............tot aan de buik zowat ja!

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 15:45

Gargoyle schreef:
Eerst neemt de dierenbescherming 2 verkeerde paarden mee en laten ook nog 1 van de paarden van de laadklep afdonderen omdat ze niet met dieren om kunnen gaan. Laten dus 1 paard alleen achter in de paddock. Nee dat is goed voor een dier wat nog nooit van zijn leven alleen heeft gestaan! Vervolgens nemen ze een aantal weken later 2 honden in beslag. Ze zouden ondervoed zijn. 1 hond is zelfs ietwat aan de dikke kant. Ze hebben een schuilhok uit de regen en wind. De stichting zinloos geweld tegen dieren maakt zich druk om de 2 paarden die in beslag zijn genomen. De economische waarde is niet voldoende voor de verzorging van de in beslag genomen dieren. Wat is er nou erger, 2 gezonde blije (oude) paarden die een paar weken per jaar in de modder staan of de slacht??
Schandalig dit, het is een mediahype geworden opgezet door een aantal hysterische w**ven die de pest hebben aan deze mevrouw. De overgebleven paarden zijn van slag door al dat hysterische gekrijs van deze zogenaamde dierenvrienden en de personen die de paarden verzorgen worden bedreigd. Een enkeling heeft zelfs klappen gehad.



Dat van dat ene paard moet ik je gelijk in geven, die hadden ze ook mee moeten nemen, niet alleen laten staan. Maar verder vind ook ik je berichtje erg opvallend :o

dravergekkie

Berichten: 9266
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: Den-Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 21:36

De kennel waar de honden in zaten was ingesneeuwd.
Je kan me veel vertellen maar dat is absoluut niet fijn voor de honden.

EstherHegt
Berichten: 3343
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 23:26

Ik vind het een beetje jammer dat Gargoyle nu de boeman is, kennelijk kent hij of zij de situatie ter plekke. Ook Gargoyle beweert niet dat blubber optimaal is, hij of zij laat echter ook een andere kant zien van het verhaal. De rechter zal uiteindelijk wel bepalen of er een wet is in Nederland die hierin voorziet.
Ik verwacht zelf van zo'n uitspraak dat de paarden terug worden gegeven en er een aanbeveling zal komen om in ieder geval een stuk te verharden zodat er geen blubber meer is in een natte periode en de paarden droog kunnen staan. De paarden krijgen eten en drinken en dat is nu voor de wet voldoende.
Ik heb ook begrepen dat er op deze stal mensen die minder vermogend zijn ook de kans krijgen om paard te kunnen rijden voor weinig geld. Gargoyle weet jij of dat correct is?

brennie75
Berichten: 960
Geregistreerd: 22-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 09:21

zij hadden het paardje niet moeten achterlaten maar ook meenemen!
en nu ? weer wachten op een uitslag van de rechter!! ben erg benieuwd! :o
[ waarom werd het laatste toppic hierover gesloten? echt raar!

abcde

Berichten: 2815
Geregistreerd: 01-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 13:40

de nederlandse wet schiet nogal te kort...............helaas. Ik hoop dat de wet gewijzigd gaat worden binnen kort want alleen eten en drinken............voldoet niet.

Daarnaast als je het niet kan betalen om je paard een waardig leven te geven koop dan geen paard!(en nee dan bedoel ik niet luxe op een dure stal staan maar wel een droge schuilstal en een droge ondergrond !!)

NickAltena
Berichten: 804
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 00:54

Blijkt alweer dat men schrijft zonder verstand van zaken.
Er bestaat niet eens een wet die stallen verplicht.
Dan zouden een hoop paardenbezitters een probleem hebben en hun paarden kwijt raken omdat veel gemeentes dat verbieden te bouwen.
Nu lees ik regelmatig van dit soort draadjes over deze paarden.... maar niemand die er mee komt.
Want ik zit al lang met een vraag.....
Iedereen weet neem ik aan dat die foto's en filmbeelden van die blubber genomen zijn in een tijd dat het abnormaal veel regende.
Dan wordt ik toch reuze benieuwd naar iets als deze dame daar zo'n last van had.....
Waarna ?
Ik zou wel eens foto's willen zien van al die mopperaars hoe het er bij hen zelf uit zag in die regen tijd.
Welke luxe vochtvretende stallen en bodem ze zelf hebben, hoeveel gras en ruimte dat paard van hun zelf eigenlijk heeft.
Want je kan me een hoop wijs maken... maar niet dat zij de énige is die last heeft van zoveel water op dat stuk terrein....

pffff....
De zoveelste draad dus over exact de zelfde heksenjacht door een paar uhh... nh...laten we het maar netjes houden...........
Wel benieuwd waartoe nu weer opgeroepen wordt om aandacht te trekken en een ruzie uit te "vechten"....en hoe snel deze op slot gaat of verwijderd wordt.

abcde

Berichten: 2815
Geregistreerd: 01-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:50

nou deze ophef komt echt niet uit de lucht vallen, waar water is is vuur!!!!!!!!!!!
lekker naief om het zo te stellen, nee hoor niks aan de hand.............

voorpagina nieuws: shetlander bijna dood gehongerd johhhhhhhhhh waar maken we ons druk om. Ik zou willen dat we amerika eens wat na doen qwa wetgeving over dieren!

Maar goed kennelijk zijn er in nederland nog steeds mensen die het allemaal normaal vinden........en dat vind ik jammer

Blablabla11

Berichten: 7882
Geregistreerd: 27-05-06

Re: Rechter beslist vandaag over lot van verwaarloosde paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 01:58

ze had het stuk ook kunnen betegelen dan had ze er moeite voor gedaan en stonden de paarden droog maar ookn dit is in gebreke gebleven.. dat je paarden de modder in kunnen lopen oke.. Kunnen die van mij ook.. Maar die van mij kunnen wel op de stenen staan of hun box in gaan..
Daar had deze vrouw ook voor moeten zorgen..

NickAltena
Berichten: 804
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 02:24

Ik stel nergens...maar dan ook nergens dat er niks aan de hand was daar...
IK ben als oud eigenaar van een van deze paarden OOK niet blij met wat ik zie.

Maar de hetze komt onderhand wat kinderachtig over.
Een kat en muis spelletje... het sluiten van een topic resulteert dat men simpelweg in een nieuwe draad gewoon weer opnieuw begint....

Ik merk dus slechts op dat het nmm. vrij nutteloos is wat de moderators hier steeds doen...EN ik heb daarnaast zo mijn vragen over de andere stukjes van de buurpaarden van ándere mensen daar met die regen.... want foto's daarvan zie ik nergens.....
Of hebben die allemaal stalletjes waar een zielig eenzaam paardje in mag staan ?

Bovendien wil men blijkbaar graag zien wat men zien wil.
Want kijk maar terug.... er zijn echt wel zichtbaar droge plekken in die beelden..
Maar das niet interessant voor de media dus die blub wordt er met een smeuïg verhaal dik in beeld gebracht.

Wie durft te beweren dat er voor niemand anders daar geen last van al dat regenwater was op hun paar vierkante meter mag met foto's komen.
Want dat lijkt MIJ heel erg sterk.

Dát is wat ik schrijf.
Leg mij dus geen verkeerde woorden in de mond en lees eens goed voordat je weer meent te moeten reageren .... met onjuiste uitspraken als gevolg....

PS:
Er stonden ook geen Shetlanders en verhongerd waren ze al helemaal niet.

NickAltena
Berichten: 804
Geregistreerd: 19-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 02:54

Lindy1982 schreef:
ze had het stuk ook kunnen betegelen dan had ze er moeite voor gedaan en stonden de paarden droog maar ookn dit is in gebreke gebleven.. dat je paarden de modder in kunnen lopen oke.. Kunnen die van mij ook.. Maar die van mij kunnen wel op de stenen staan of hun box in gaan..
Daar had deze vrouw ook voor moeten zorgen..



Yep....
Dat er paarden 22 van de 24 uur per dag eenzaam opgesloten in een zacht, warm en droog stalletje moeten staan vind IK ook zielig.
Veel hengsten komen zelfs die 2 uurtjes hun stal niet eens uit, want zijn "gevaarlijk".
Daar zouden de "eigenaren" OOK beter voor moeten zorgen.

Maar daar doet men ook niks aan..... de media niet....de regering niet.... en boze schreeuwende potenbrekende buurvrouwen heb ik daar hier ook nog niet zó over zien schrijven of praten op tv.
Raar he ?
Maar zo zijn wij mensen, ieder zijn/haar eigen denkwijze over de "beste" manier van verzorging.
En de paarden.... zijn daarbij het lijdende voorwerp....

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 09:15

Oh.... en omdat er volgens jou N.A., nog zoveel misstanden in de wereld zijn, moet déze misstand maar niet benoemd worden?
Wat een merkwaardige denkwijze.
Zoiets als "mijn buurman terroriseert zijn gezin, dus mag ik mijn vrouw ook drie maal daags klappen geven"?

Iedere misstand is er één te veel en het is dankzij de schreeuwende, potenbrekende buurvrouwen dat het opgemerkt wordt. Met een grote, zwijgende meerderheid wordt er nooit iets verbeterd. Was het je liever geweest dat jij je paard daar hebt kunnen neerzetten en achteraf kunt zeggen "ik heb het niet geweten"?

abcde

Berichten: 2815
Geregistreerd: 01-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:49

lees bokt eens goed ipv alleen in deze topic te reageren...................want paar dagen terug stond er op de voorpagina shetlander van hongers door gered! :+

Je kan me alles vertellen, maar een normale manier van paarden houden is het niet arme zielen :(:)
Maar als blijkt dat er op dat stukje volkstuin nog zo 6 paarden staan mogen ze die ook met ze alle ophalen!
Als je geen geld hebt begin danj niet aan paarden, en dat wil heus niet zeggen dat ze lekker in een luxe warme stal moeten maar dit is het andere uiterste dat blijkt wel.(en zo zijn er nog honderden situaties waar we nog niet eens vanaf weten, of niks tegen kunnen doen) Maar goed dat is mijn mening ahaha ;)

abcde

Berichten: 2815
Geregistreerd: 01-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 11:51

NH: citaat uit je eigen stukje:
"Blijkt alweer dat men schrijft zonder verstand van zaken"
en jij legt geen woorden in de mond :+