Opnieuw paard doodgehongerd in Batenburgse horrorwei UPDATE

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Opnieuw paard doodgehongerd in Batenburgse horrorwei UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 18:25

http://www.gelderlander.nl


Ook vierde paard is er zeer slecht aan toe.

In de wei bij Batenburg (gemeente Wijchen) waar ruim een week geleden twee verwaarloosde paarden stierven van de honger, is maandag opnieuw een paard gestorven.
De dieren zijn eigendom van een Nijmegenaar. Die had zes paarden in de wei rondlopen, waarvan er nu nog drie in leven zijn.

Een van deze drie is er naar verluidt ook zeer slecht aan toe.

De Algemene Inspectie Dienst kwam in actie na de dood van de twee paarden en is nu ook weer op de hoogte gesteld.. De eigenaar moest voor een betere verzorging en schuilgelegenheid zorgen. Een schuilstal is er in ieder geval nog niet gekomen.

Klik hier voor een foto.

Zojuist is bekend gemaakt dat de overige drie paarden dan toch in beslag zijn genomen door de AID.
Het is nog afwachten of zij het gaan redden.


Verwant artikel:

[VN] Twee paarden doodgehongerd in het Gelderse Batenburg

DaisyDarling
Berichten: 4225
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:27

En ze pakken die man niet op????????? :( :( :( :(
Hij heeft de kans gehad de leefomstandgiheden te verbeteren, nu moet ie maar boeten!

tassie73

Berichten: 744
Geregistreerd: 16-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:27

Hoeveel moeten er nog gaan voordat ze ingrijpen |(

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:29

Dat de andere 3 niet per direct in beslag genomen worden is mij een heel groot raadsel :\

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:30

Ik blijf het toch raar vinden.
Ik kijk regelmatig animal planet en zie dan bijvoorbeeld animal cops en vele andere programma's. Als je dan ziet wat er gebeurt in Amerika, wanneer je niet goed voor je dieren zorgt.
Soms vind ik de actie's die ze ondernemen ietwat overtrokken, maar goed, in vergelijking met Nederland.. heb ik het gevoel dat hier helemaal NIETS gebeurt. :n

Judje

Berichten: 15808
Geregistreerd: 02-01-07
Woonplaats: Teuge

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:30

Inderdaad zeg... Hoe ver moet het nog gaan.
Ik kan hier ook zo kwaad om worden!

Twee paarden al dood, nu weer één en die andere drie nog steeds niet in beslag genomen? Verschrikkelijk!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:31

Afschuwelijk!!!
wanneer grijpen ze in?

Caira
Berichten: 26077
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:31

mag ik een groot applaus voor de AIVD? -O-

Tis toch te gek voor woorden.

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:36

Honeybee schreef:
Ik blijf het toch raar vinden.
Ik kijk regelmatig animal planet en zie dan bijvoorbeeld animal cops en vele andere programma's. Als je dan ziet wat er gebeurt in Amerika, wanneer je niet goed voor je dieren zorgt.
Soms vind ik de actie's die ze ondernemen ietwat overtrokken, maar goed, in vergelijking met Nederland.. heb ik het gevoel dat hier helemaal NIETS gebeurt. :n


Nou idd. daar zouden ze voor nog een bezoek komen, en zien dat er niks is verbeterd meteen in beslag nemen.

Maargoed... nu zijn we bij nederland... :\

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:36

sjongejonge.... tis toch wat... lijkt er meer op dat ze niets WILLEN doen dan iets niet KUNNEN/MOGEN doen.

dennisje

Berichten: 4613
Geregistreerd: 18-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:39

Judje schreef:
Inderdaad zeg... Hoe ver moet het nog gaan.
Ik kan hier ook zo kwaad om worden!

Twee paarden al dood, nu weer één en die andere drie nog steeds niet in beslag genomen? Verschrikkelijk!


ik ben een rasechte batenburger woorn er alleen gelukkig niet meer.
maar hier sta ik van te kijken.
laat ze er is iets aan doen dit gaat de verkeerder kant op nu leven er nog 3 maar als dit zo doorgaat leven die dalijk ook niet meer.
dit is echt heel erg sneu.

ik hoop dat die andere paarden in beslag worden genomen.

ze moeten hier hetzelfde doen als in amerika wat altijd komt op animal planet
kent iedereen hier denk ik wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 18:39

Nou ja, de wetgeving helpt ook niet mee natuurlijk.
Maar ik mag toch hopen dat die paarden er nu per direct weg worden gehaald.
3 paarden binnen 1 week dood moet toch heel wat alarmbellen laten rinkelen..

Jitske

Berichten: 13082
Geregistreerd: 06-09-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:40

pffft ik snap het echt niet :n
1 bezoekje en ze denken ook nog echt dat de eigenaar er iets aan doet. hoe naïef kun je zijn?

ellenstuart

Berichten: 21
Geregistreerd: 26-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:40

Hallo allemaal, na al deze verschrikkelijke berichten heb ik nu toch eindelijk iets positiefs te melden ! De paarden zijn in beslag genomen, ze worden vanavond opgehaald !!!! EINDELIJK!!!!! Dan krijgen deze drie tenminste nog een kans !

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:41

Godzijdank zeg!!
Nu maar hopen dat ze goed opknappen en een goede eigenaar krijgen.
ellenstuart schreef:
Hallo allemaal, na al deze verschrikkelijke berichten heb ik nu toch eindelijk iets positiefs te melden ! De paarden zijn in beslag genomen, ze worden vanavond opgehaald !!!! EINDELIJK!!!!! Dan krijgen deze drie tenminste nog een kans !

TheHorseInn
Berichten: 3092
Geregistreerd: 29-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:42

mooney1 schreef:
Godzijdank zeg!!
Nu maar hopen dat ze goed opknappen en een goede eigenaar krijgen.
ellenstuart schreef:
Hallo allemaal, na al deze verschrikkelijke berichten heb ik nu toch eindelijk iets positiefs te melden ! De paarden zijn in beslag genomen, ze worden vanavond opgehaald !!!! EINDELIJK!!!!! Dan krijgen deze drie tenminste nog een kans !

EIndelijk

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 18:42

ellenstuart schreef:
Hallo allemaal, na al deze verschrikkelijke berichten heb ik nu toch eindelijk iets positiefs te melden ! De paarden zijn in beslag genomen, ze worden vanavond opgehaald !!!! EINDELIJK!!!!! Dan krijgen deze drie tenminste nog een kans !


Eindelijk goed nieuws! Hopelijk is het voor hen niet te laat en gaan ze het nog halen.
Volgens de berichten zijn ze er alle drie verschrikkelijk aan toe.
De eigenaar mogen ze flink aanpakken van mij.

femmiel
Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:44

zoiemand moeten ze zelf eens zonder eten zetten,zo'n man moet gewoon boeten.. :(

Loezoe
Berichten: 1234
Geregistreerd: 30-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:45

ellenstuart schreef:
Hallo allemaal, na al deze verschrikkelijke berichten heb ik nu toch eindelijk iets positiefs te melden ! De paarden zijn in beslag genomen, ze worden vanavond opgehaald !!!! EINDELIJK!!!!! Dan krijgen deze drie tenminste nog een kans !


Ellen, wat moet er een last van je schouder zijn gevallen zojuist toen de politie je dat zojuist vertelde. Je scheeuw om hulp en je tig telefoontjes naar al die instanties hebben eindelijk gewerkt! +:)+
Hopelijk overleven de drie anderen het en krijgen ze nog een mooi leven bij een liefdevolle baas.

lonnie

Berichten: 7857
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:46

sjongejonge, lekker triets weer. Wij zijn een tijdje opvangadres geweest voor de dierenbescherming, maar wat we aankregen was ook echt triest...ze wachten echt veel te lang me inbeslagname. Wij kregen een pony binnen die zo lang niet had gegeten dat hij meteen diaree kreeg van een handje slobber.
Toen hij aankwam, is de dierenarts zsm gekomen, toen hij dr was kreeg de pony enkele spuiten, met oa AB. Dat trok zijn lichaam niet meer en hij raakte in shock en overleed binnen 5 minuten. Beest was ook helemaal uitgedroogd. Echt schandalig

lizaaaa

Berichten: 54
Geregistreerd: 20-06-09
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:48

ellenstuart schreef:
Hallo allemaal, na al deze verschrikkelijke berichten heb ik nu toch eindelijk iets positiefs te melden ! De paarden zijn in beslag genomen, ze worden vanavond opgehaald !!!! EINDELIJK!!!!! Dan krijgen deze drie tenminste nog een kans !




Godzijdank!
Die arme drommels! |(

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:48

lonnie schreef:
sjongejonge, lekker triets weer. Wij zijn een tijdje opvangadres geweest voor de dierenbescherming, maar wat we aankregen was ook echt triest...ze wachten echt veel te lang me inbeslagname. Wij kregen een pony binnen die zo lang niet had gegeten dat hij meteen diaree kreeg van een handje slobber.
Toen hij aankwam, is de dierenarts zsm gekomen, toen hij dr was kreeg de pony enkele spuiten, met oa AB. Dat trok zijn lichaam niet meer en hij raakte in shock en overleed binnen 5 minuten. Beest was ook helemaal uitgedroogd. Echt schandalig


Triest is dat...

gelukkig in ieder geval dat de overgebleven paarden opgehaalt worden en hopenlijk niet voor niets...
zal duimen dat ze het redden.

Dribbel

Berichten: 13637
Geregistreerd: 13-08-05
Woonplaats: Cambridge (UK)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:49

Eindelijk zeg. Dat heeft veel te lang deduurd. Hopelijk is het nog niet te laat voor deze paarden.

Storm

Berichten: 20872
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Opnieuw paard doodgehongerd in Batenburgse horrorwei UPDATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:53

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal onliners en verwensingen uit het topic gehaald. Ook al snap ik prima dat het heel erg is dat er weer een paard overleden is en dat sommige mensen wat emotioneel kunnen reageren, maar blijf wel netjes in dit topic.

FaberSmid

Berichten: 5025
Geregistreerd: 19-06-09
Woonplaats: Forge & smithy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 18:58

Sterkte en beterschap voor de paarden, hopelijk redden deze paard het en krijgen ze een een warme stal met goede verzorging.