Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Cayenne schreef:Behalve het begrip bij het paard, was een ander kernpunt van Steffen Peters ook de controle. “Ik wil een keer op de beweging toegeven bij een paard, maar ik wil nooit toegeven op de controle en op de bereidheid zich te laten controleren”, zei Steffen Peters. “Ik wil eigenlijk mijn paard echt elk moment volledig kunnen controleren! Daar hoort dan bij, dat je liever voor een gelijkmatig gecontroleerd en evenwichtig beeld gaat, dan voor die negen op momenten, waarna je de controle ook weer kwijt raakt. Nee, ik wil liever dat mijn paard elke pas van mij is, dat ik hem elke pas kan controleren.”
Bandida schreef:Cayenne schreef:Behalve het begrip bij het paard, was een ander kernpunt van Steffen Peters ook de controle. “Ik wil een keer op de beweging toegeven bij een paard, maar ik wil nooit toegeven op de controle en op de bereidheid zich te laten controleren”, zei Steffen Peters. “Ik wil eigenlijk mijn paard echt elk moment volledig kunnen controleren! Daar hoort dan bij, dat je liever voor een gelijkmatig gecontroleerd en evenwichtig beeld gaat, dan voor die negen op momenten, waarna je de controle ook weer kwijt raakt. Nee, ik wil liever dat mijn paard elke pas van mij is, dat ik hem elke pas kan controleren.”
Daar heeft hij goed omschreven wat mij het meeste afkeer bezorgt in de huidige dressuur.
Janine1990 schreef:Bandida: Je vergeet denk ik dat bij controleren een optimale samenwerking van toepassing behoort te zijn. Althans, zo zie ik het controleren van een paard.
Bandida schreef:Citaat:Nee, ik wil liever dat mijn paard elke pas van mij is, dat ik hem elke pas kan controleren.”
Daar heeft hij goed omschreven wat mij het meeste afkeer bezorgt in de huidige dressuur.
Bandida schreef:Janine1990 schreef:Dan ben ik benieuwd of de relatie werkgever/werknemer wel aan jou besteed is, als ik het zo lees (kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben) zou ik het persoonlijk (zou ik mezelf in jouw denkwijze verplaatsen) niet willen, voor een baas te werken.
Die vraag begrijp ik niet.
, het kan juist een prachtig samenspel tussen paard en ruiter zijn
. Bandida schreef:Janine1990 schreef:Kan jij werken voor een baas, maar dan aardiger gesteld
Ok, en waar zou je dat dan voor willen weten?
Bandida schreef:Janine1990 schreef:Omdat het controleren wat jij zo benauwend vindt voor een paard, voor ons als dressuurruiters redelijk vergelijkbaar is met de relatie werkgever/werknemer.
Lieve help![]()
(ik ben werkgever)
Bandida schreef:Sjoert schreef:Bandida; Controle moet je denk ik anders zien dan dat jij het nu opvat.
Kan je me uitleggen hoe dan wel?
Citaat:Nee, ik wil liever dat mijn paard elke pas van mij is, dat ik hem elke pas kan controleren.”