Edward gal en EK dressuurteam genomineerd voor sportprijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TICKELS

Edward gal en EK dressuurteam genomineerd voor sportprijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 19:51

Nieuwsredactie/ http://www.nocnsf.nl/

Afbeelding
Edward Gal
Foto: www.sjoert.com
Vandaag is bekend geworden welke sporters zijn voorgedragen als Sportman, Sportvrouw, Sportploeg en Gehandicapte Sporter van 2009 en de Coach van het Jaar. De Nederlandse sportjournalistiek heeft Edward Gal en de Nederlandse dressuuréquipe dat naar het EK in Winsor afreisde genomineerd vanwege de volgende redenen.

Sportman van het Jaar 2009:

Dressuurruiter Edward Gal (39) verpletterde dit jaar samen met zijn zwarte hengst Moorlands Totilas (v. Gribaldi) alle wereldrecords. Op de Europese kampioenschappen in augustus in Windsor veroverde hij de titel in de kür, één van de precieuze titels van het evenement. De ruiter uit Harskamp kwam met zijn paard tot een score van 90,750%. Nooit eerder was er een ruiter boven de 90% uitgekomen, daarmee was er duse en nieuw wereldrecord neergezet. In de Grand Prix Special was er op het EK ook nog eens zilver voor Edward Gal en met het team won hij tevens de landenwedstrijd in Windsor.
Edward Gal neemt het op tegen schaatser Sven Kramer en turner Epke Zonderland.

Sportploeg van het Jaar 2009:

Bij het EK dressuur in het Engelse Windsor waren alle hoofdprijzen voor de Nederlandse équipe. Naast de individuele gouden medailles van Edward Gal (kür) en Adelinde Cornelissen (Grand Prix) wonnen zij, samen met Anky van Grunsven en Imke Schellekens-Bartels, ook de landenwedstrijd. Het bijbehorende wereldrecord van 238,595% maakte het Oranjesucces in Windsor compleet. Zij nemen het op tegen de Nederlandse volleybalvrouwen en de estafette zwemsters.

De winnaars worden op 15 december bekend gemaakt.

Ashley__

Re: Edward gal en EK dressuurteam genomineerd voor sportprijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:26

Ben benieuwd :) Gaat wel lekker met Edward :j

_Judith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:27

Zag het net op TV, erg leuk!

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:37

nou ben benieuwd wat er allemaal uitkomt :D
hoop natuurlijk voor Edward Gal en het gouden dressuurteam :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:41

Zou het persoonlijk heel erg zuur vinden als Edward hem won, nadat Anky hem met al die prestaties de afgelopen jaren hem niet heeft gewonnen. Misgun het hem persoonlijk niet, maar toch. Anky die met 3 verschillende paarden met de olympische spelen meedeed, meervoudig gouden medaillewinnares, meervoudig wereldbekerwinnares.
Laatst bijgewerkt door Nikka op 06-12-09 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 20:42

Ja, heel toevallig dat ik het zag op tv.

Edward: Sorry, ik ben nu eenmaal een beetje een jankerd, terwijl hij een traantje wegpinkte :(:)

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:46

Nikka schreef:
Zou het persoonlijk belachelijk vinden als Edward hem won, nadat Anky hem met al die prestaties de afgelopen jaren hem niet heeft gewonnen. Misgun het hem persoonlijk niet, maar toch.

Ed en Totilas lopen Ank en Salinero er met gemak uit, dus ik snap je antwoordt niet.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:50

TICKELS schreef:
Ja, heel toevallig dat ik het zag op tv.

Edward: Sorry, ik ben nu eenmaal een beetje een jankerd, terwijl hij een traantje wegpinkte :(:)

hahah ja ik zag het ook! Paardje kreeg wel meteen een lekker appeltje :D

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:54

zo goed he.
Grappig dat er 3 friese mannen genomineerd zijn... hoe dan ook een friese man wint, altijd leuk

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:58

Nikka schreef:
Zou het persoonlijk heel erg zuur vinden als Edward hem won, nadat Anky hem met al die prestaties de afgelopen jaren hem niet heeft gewonnen. Misgun het hem persoonlijk niet, maar toch. Anky die met 3 verschillende paarden met de olympische spelen meedeed, meervoudig gouden medaillewinnares, meervoudig wereldbekerwinnares.

Anky heeft het in 2004 wel gewonnen, alleen vorig jaar viste ze achter het net. Vond vorig jaar ook wel dat ze hem had mogen winnen gezien haar prestaties maar het gaat nu om 2009 en dan is het wel terecht dat Edward nu genomineerd is (en hopelijk wint :D ).

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 20:59

Ulissa schreef:
Nikka schreef:
Zou het persoonlijk belachelijk vinden als Edward hem won, nadat Anky hem met al die prestaties de afgelopen jaren hem niet heeft gewonnen. Misgun het hem persoonlijk niet, maar toch.

Ed en Totilas lopen Ank en Salinero er met gemak uit, dus ik snap je antwoordt niet.

Anky heeft de titel 1 maal gewonnen, in 1994. Is daarna nog vele malen genomineerd maar won niet.
Edward heeft dit jaar grotere prestaties geleverd dan Anky. Bovendien een wereldrecord gereden.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 20:59

Suzanne37 schreef:
Nikka schreef:

Anky heeft het in 2004 wel gewonnen, alleen vorig jaar viste ze achter het net. Vond vorig jaar ook wel dat ze hem had mogen winnen gezien haar prestaties maar het gaat nu om 2009 en dan is het wel terecht dat Edward nu genomineerd is (en hopelijk wint :D ).

Je was me net voor :D

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:22

Het gaat mij niet om Anky's prestaties van dit jaar en niet om de titel van dit jaar, maar dat zij gedurende vele jaren tijdens haar glorietijd is gepasseerd door andere sporters bij de uitreiking. Zij had hem de afgelopen jaren meermaals verdiend maar nooit gekregen.

Suzanne37

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:26

Daar ben ik het volledig met je over eens! Ben bang dat dat komt omdat de paardensport niet zo belangrijk wordt gevonden in Nederland. ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:31

Leuk dat ons EK team is geselecteerd!
Is het net op tv geweest? Zou het al op internet te vinden zijn?

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:04

ja, het is op internet te vinden bij studio sport dionne verrast.
edward was zo schattig..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 00:03

leuk, ben ook bang dat de paardensport nog niet belangrijk genoeg is

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 07:33

ik hoop eerlijk gezegd dat sven wint die heeft de titel drie dubbel dwars verdient maar we zien wel zou wel leuk zijn als het team wint

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 07:52

Ik denk dat de paardensport nogal wordt onderschat door collegasporters. Die hebben vaak toch het idee dat het paard 'het' wel doet. En laten we eerlijk zijn: bij de combinatie Totilas-Edward ben ik het daar ten dele wel mee eens. Als Totilas niet zo'n bewegingsmonster geweest zou zijn, had Edward die punten niet gehaald.

Ik verwacht geen prijzen voor de paardensport.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:28

Nikka schreef:
Het gaat mij niet om Anky's prestaties van dit jaar en niet om de titel van dit jaar, maar dat zij gedurende vele jaren tijdens haar glorietijd is gepasseerd door andere sporters bij de uitreiking. Zij had hem de afgelopen jaren meermaals verdiend maar nooit gekregen.

ze heeft 'm in 2004 toch gewonnen? wordt bovenstaand ook al paar keer gezegd. tuurlijk had ze 'm andere jaren ook wel verdiend, maar ja, gelukkig heeft nederland dan ook wel een hoop andere sporters die zo'n mooie prijs verdienen.

Zou leuk zijn als Edward 'm wint, maar persoonlijk zou ik het nog mooier vinden als het dressuurteam wint :)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:34

Nikka schreef:

Is Anky ooit genomineerd voor sportman van het jaar dan :D

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 09:44

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:52

Wat een enorm leuk filmpje :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:20

Fitzroy schreef:
Ik denk dat de paardensport nogal wordt onderschat door collegasporters. Die hebben vaak toch het idee dat het paard 'het' wel doet. En laten we eerlijk zijn: bij de combinatie Totilas-Edward ben ik het daar ten dele wel mee eens. Als Totilas niet zo'n bewegingsmonster geweest zou zijn, had Edward die punten niet gehaald.

Ik verwacht geen prijzen voor de paardensport.

Klopt, vorig jaar had ze hem moeten winnen. Ze was met moeite overgehaald om mee te doen en had de indruk dat het toch zou lukken. Maar die andere sporters hebben niks met paardensport, ergo dat was ergens in Hong Kong een elitair gebeuren, terwijl zij in Peking zaten. Ik vond het genant dat Marianne Vos, die notabene 4e was op de weg, hem won.
Boven iemand die individueel op 3 OS sen een gouden medaille en nog een stel team medailles won.

Daarbij of zon macho wereld Edje kiest :\

merelsbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:22

en groot gelijk hebben ze ;)
Hij verdient het echt!