Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Beetje raar, wss gaat het hier vooral over slachtpaarden ofzo? mirjam_kl schreef:En vanaf wat is het een lange afstand?
Death_Squad schreef:Daar zit je dan als boer/paardenhouder vlak aan de grens met als belgische/duitse buurman een slachthuis, mooi je dier 100km op transport binnen NL want ja je moet binnen je eigen land slachten.
Soms iets langer nadenken zou ik zeggen
fransje23 schreef:Er moet dan wel een duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen gebruiks- en slachtpaard.randalinpony schreef:Een verbod om dieren buiten hun land van herkomst te slachten, dat zou misschien helpen. Maar dan voor alle dieren.
Dat lijkt mij ook een goed plan!
Death_Squad schreef:Daar zit je dan als boer/paardenhouder vlak aan de grens met als belgische/duitse buurman een slachthuis, mooi je dier 100km op transport binnen NL want ja je moet binnen je eigen land slachten.
Soms iets langer nadenken zou ik zeggen
randalinpony schreef:En wie gaat dat controleren?
Bovendien is het zo geregeld, je organiseert wat kaalgetrapte landjes op je routes waar je de beestjes een nachtje dumpt, en dan reis je de dag erop weer vrolijk verder.
En voor de dieren verandert er niets - hoogstens dat de rit naar de hel wat langer duurt.
Een verbod om dieren buiten hun land van herkomst te slachten, dat zou misschien helpen. Maar dan voor alle dieren.
Death_Squad schreef:En sportpaarden die op internationale concoursen gaan? Die worden ook onder iets andere condities vervoerd natuurlijk. Daar zal vast niet over nagedacht zijn!
theire schreef:Vreemde regel. Dan zou je ook geen paard of pony meer kunnen kopen die niet vlakbij gestald staat.
Citaat:Als je ook maar iets weet van het internationale economisch belang van de veesector, zou je weten dat dit echt een onmogelijke regel is. Ok. Niets is onmogelijk, maar het is onwerkbaar, onwenselijk, onuitvoerbaar en je draait in één keer de hele veesector in heel Europa de nek om.
Vjestagirl schreef:@huertecilla: ik zou graag het verband lezen waarin zij dat gezegt heeft. K kan me niet voorstellen dat Anky langs een groep journalisten liep, stopte, ze aankeek 'sportpaarden moeten verdoofd kunnen worden voor langere transporten' en weer doorliep.