Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

(en tsjah er belanden vaker paarden in sloten) De hele zomer hebben ze heerlijk staan vreten en gingen ze er steeds beter uit zien. Maar nu word de voedselwaarde in het gras lager en het weer slechter en tsjah dat is niet bevordelijk voor zulke dieren... Bijvoer/stalling zou beter zijn in dit geval.
Rianneke schreef:Bijvoer/stalling zou beter zijn in dit geval.
Ik wil het verhaal zeker niet goedpraten, maar Ellen Stuart blaast de boel hier echt gigantisch op
Mindim schreef:Uitgemergelde paarden lijken ouder. Ik vind het op geen manier goed te praten Rianneke.
en nu noem je precies het nalatige, vooral als er niet wordt bijgevoerd.Citaat:Nu lopen ze er niet geweldig goed bij, maar wat wil je met oudere paarden die buiten blijven lopen?
Rianneke schreef:Nou die bruine en zwarte waar ze het over hebben in het verhaal leken mij zeker 20+ toen ik ze heb zien lopen.
Cayenne schreef:Paarden op leeftijd die niet worden bijgevoerd worden inderdaad mager, en dat is nou precies wat not done is.
Mijn paard liep op 25 jarige leeftijd ook veel buiten, maar had altijd voer tot zijn beschikking en zag er dan ook prima uit.
Hoge leeftijd wil niet zeggen dat een paard graatmager moet zijn, en als dat wel het geval is, dan is het de taak van de eigenaar om daar wat aan te doen.
Wordt dit niet gedaan, dan is dat inderdaad verwaarlozing en mishandeling..