Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Overigens staat de Dierenbescherming niet alleen in haar bezwaren tegen het nieuwe beleid; 48 van de 102 nationale hippische federaties stemden tijdens de algemene vergadering van de FEI tegen het voorstel. Ook minister Verburg van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) heeft zich uitgesproken voor het nultolerantiebeleid dat de FEI nu loslaat. Daarbij benadrukte zij terecht dat loslaten van dat beleid schadelijk is voor het imago van de paardensport.
Huertecilla schreef:De buitenwereld is nagenoeg unaniem voor een nul-optie.
De NL DB loopt een paar straatlengtes achter bij de internationale reacties en acties.
Janine1990 schreef:Huertecilla schreef:De buitenwereld is nagenoeg unaniem voor een nul-optie.
De NL DB loopt een paar straatlengtes achter bij de internationale reacties en acties.
Wat is de buitenwereld naar jouw idee? Evenals de internationale reacties.
Huertecilla schreef:De wereld buiten de ruiterij is iedereen die geen paardrijdt of gereden heeft.
Die buitenwereld heeft liever geen dan wel ruitersport op de OS.
Diezelfde buitenwereld waarvoor paardrijden geen sport is en die niet begrijpt waarom in vredesnaam verschil van mening over een nul-optie kán bestaan.
´Schaf maar helemaal af dan´ is heel normaal in 7 talen.
Janine1990 schreef:Huertecilla schreef:De wereld buiten de ruiterij is iedereen die geen paardrijdt of gereden heeft.
Die buitenwereld heeft liever geen dan wel ruitersport op de OS.
Diezelfde buitenwereld waarvoor paardrijden geen sport is en die niet begrijpt waarom in vredesnaam verschil van mening over een nul-optie kán bestaan.
´Schaf maar helemaal af dan´ is heel normaal in 7 talen.
Welke zeven talen? En wat zijn je bronnen?
Huertecilla schreef:Ik lees zelf nieuwsontwikkelingen in 7 talen![]()
Deze is in het NL over wat in het duits al helder wás: [VN] Toekomst over paardensport op de duitse televisie onzeker
Janine1990 schreef:Verder wijdt ik me maar niet uit over Anky, maar ik zou zo zeggen: Voordat je oordeelt kan je beter een dagje meelopen op Stal Van Grunsven....
Huertecilla schreef:Janine1990 schreef:Verder wijdt ik me maar niet uit over Anky, maar ik zou zo zeggen: Voordat je oordeelt kan je beter een dagje meelopen op Stal Van Grunsven....
De Dierenbescherming geeft aan dat men niet achter wat Van Grunsven doet staat.
Erken dan simpelweg de vergissing mvr.Van Grunsven als rolmodel te kiezen.
Er is nu een directe aanleiding om afstand te nemen.
Het biedt de DB ook gelegenheid zich internationaal te profileren buiten de pot NL-nat.
Waar staat de Dierenbescherming voor? Voor bescherming van het dier toch?! Tijd dat ze m.b.t. het paard daar eens stelling in neemt. Het eeuwfeest dierenwelzijnswetgeving is een mooie aanleiding om het laatste bolwerk aan te pakken lijkt me
Janine1990 schreef:Daarom sta ik ook niet achter de DB..
Janine1990 schreef:Ik steun pas iets wanneer het een goede fundering kent. En dat hebben DB en PvdD niet in mijn idee.
Huertecilla schreef:Janine1990 schreef:Ik steun pas iets wanneer het een goede fundering kent. En dat hebben DB en PvdD niet in mijn idee.
Hoeveel informatie over de fundering heb je ingewonnen? Of heb je een mening op basis van wat niet op je af komt?
Ondertussen heeft de bedrijfssector paard in NL een zéér krachtige monopoliepositie:
In de bedrijfsuitvoering is er één paraplu, sportbond en kenniscentrum vallen onder die paraplu, er is geen consumentenorganisatie, er is geen dierenwelzijns-wetgeving.
Dierenbescherming en PvdD is wat er is aan belangenbehartiging van het lijdend, oeps; leidend, voorwerp.