Paarden uit Voorburg hebben eindelijk droge voeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paarden uit Voorburg hebben eindelijk droge voeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 09:18

http://www.dierenbescherming.nl

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) en de Dienst levende have van de politie Haaglanden hebben op vrijdagochtend een controle uitgevoerd aan de Loolaan in Voorburg. Zij troffen op het voor de LID en politie bekende terrein de drie paarden aan die in tegenstelling tot eerder deze week nu wel een droge staan- en ligplaats tot hun beschikking hebben. De ruimten waren bedekt met een verse laag stro en zaagsel.

Omdat de paarden nu kunnen kiezen voor een droge plaats zagen de politie en de LID vooralsnog geen reden tot opnieuw ingrijpen. Enkele weken geleden werden twee paarden door de politie al in beslag genomen.

De zaak zal nauwlettend in de gaten worden gehouden.

Verwante artikelen:

[VN] Enorm veel meldingen over verwaarloosde paarden in Den Haag
[VN] Politie treedt op tegen paardenhoudster uit Den Haag
[VN] Buurt eist eind aan leed van vermagerde paarden Voorburg

brenin21

Re: Paarden uit Voorburg hebben eindelijke droge voeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:32

Het kan dus wel! Fijn voor de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:40

Ja voor hoelang, die stro is binnen een week nat geplast, gepoept en natgelegen, dat weten we allemaal als we een stal opstrooien...Ben benieuwd hoe de paddock er nu uitziet na 2 dagen heftige regen en zeker de regen van zaterdag jl. :(:) Dat het nu zelfs bij mij onder water staat.....en hier was het tot op heden nog droog....

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:48

Goed dat er nu wat gedaan is, en ik hoop heel erg dat het geen eenmalige strolaag is..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 09:50

......... oftewel.. hoe neemt een paardenhoudster de Dierenbescherming bij de neus!
Maar we zijn gerustgesteld: de zaak wordt "nauwlettend" in de gaten gehouden! Wat een sukkels!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:00

tja...de db heeft wel erg veel vertrouwen....na z'on ophef en politie,media en weet ik wat ,heeft dat mens eindelijk iets in de stal gedaan.
Waarschijnlijk om even 'rust' te hebben,niet omdat ze het zo nodig vond.....anders hadden die hokken er altijd netjes bijgelegen.

Het blijft een baggerzooi....

edit...spelfoutje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:05

Ja die DB, dat zijn zulke domme mensen die weten volgens mij niet eens hoe je voor paarden dient te zorgen, die nemen alles maar voetstoots aan wat deze dame verteld, dan gooit ze nog met een paar dure namen van `bekende` mensen...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:11

Gut, ze mogen wel voorlopig wekelijks controle houden, daarmee verplichten ze dat mens in elk geval tot continue verzorging ipv eventjes opstrooien voor het idee :S

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-09 10:16

Het is inderdaad erg jammer dat dit nu pas na alle commotie moet gebeuren.
Hopelijk blijven ze flink toezicht houden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:21

Echt weer Nederland! En echt weer de dierenbescherming die geweldig veel verstand hebben van o.a paarden! :n
Neem die paarden gewoon in beslag en zorg dat dat mens geen paarden meer mag houden!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:42

Dus in de stal ligt nu stro, proficiat.
Buiten staan ze nog tot aan hun knieen in hun eigen drek.
Het is zeker voor de paardjes een verbetering maar voor hoe lang.
De eigenaresse heeft gewoon even een noodregister open getrokken.

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:47

ik denk dat de buurtbewoners wel zorgen voor de nodige controles,maar triest is het zeker.
de wet moet gewoon veel strenger worden,er zijn zoveel misstanden en moet je kijken in amerika en engeland daar is het veel beter geregeld.
maar hier zit de dierenbescherming ook aan handen en voeten gebonden,ze willen wel,maar mogen niet omdat de wetgeving dit niet toelaat. allemaal stemmen op d epartij voor de dieren??????

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 10:52

nu wordt het helemaal een troepje met dit hollandse stamppot weer!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:13

Cayenne schreef:
De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) en de Dienst levende have van de politie Haaglanden hebben op vrijdagochtend een controle uitgevoerd aan de Loolaan in Voorburg.

Het zou me uitermate verbazen als men stallen, laat staan paarden, had aangetroffen aan de Loolaan in Voorburg :P
Ik neem aan dat de Loolaan in Den Haag wordt bedoeld :?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 11:16

typisch weer de DB uit nederland.... vertrouwen vertrouwen vertrouwen.......

Komop zeg... als ik hier zie dat alles nu nat is... hoe is het daar BUITEN dan wel niet!!

july81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:19

Zo veel moeite is het toch niet om op marktplaats grindtegels te vinden (meestal gratis) en neer te leggen. Het kost misschien een dag werk en een paar kuub zand maar dan staan ze niet meer tot hun knieen in de modder.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:27

Snap niet dat het nu ineens goed is, als er een beetje stro,zaagsel in de stal ligt dat is ook binnen 3 dagen vies en nat, vind dat de rest buiten dan ook flink aangepakt moet worden.
Dit is geen oplossing, maar ja blijkbaar heeft ze wel haar zin nu en laten ze het voorlopig maar weer de gang gaan.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:45

Wranglerbutt schreef:
Cayenne schreef:
De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) en de Dienst levende have van de politie Haaglanden hebben op vrijdagochtend een controle uitgevoerd aan de Loolaan in Voorburg.

Het zou me uitermate verbazen als men stallen, laat staan paarden, had aangetroffen aan de Loolaan in Voorburg :P
Ik neem aan dat de Loolaan in Den Haag wordt bedoeld :?

ik geloof dat dit toch echt over de loolaan in voorburg gaat. Altans, daar wordt in alle (en dat zijn er momenteel nogal wat) nieuwsberichten over gesproken.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:54

Het valt eigenlijk onder Den-haag.
Maar is beetje grens Den-haag - Voorburg.

Maar dr is indd ook een straat in Voorburg die loolaan heet.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:54

aerdenhout1 schreef:
Echt weer Nederland! En echt weer de dierenbescherming die geweldig veel verstand hebben van o.a paarden! :n
Neem die paarden gewoon in beslag en zorg dat dat mens geen paarden meer mag houden!

Nou, even chargeren... de DB heeft nauwelijks rechten, ze kunnen nu dus feitelijk niets doen. Wanneer dit soort zaken volgens ons echt niet meer mogen voorkomen, dan moeten we dat duidelijk maken op politieke gronden. Wettelijk moet er meer geregeld worden voor paarden, een paard is voor de wet nu een voorwerp... zoals een fiets.
Hoe machteloos moet je je voelen wanneer je voor de DB werkt en maar zo ontzettend weinig kunt betekenen voor dieren?
Ik ben met je eens dat de maatregelen allemaal weer 'halfzacht' zijn, maar dit veranderd pas wanneer er in de wet iets veranderd... en dus ik toch maar eens PVDD stemmen.... als statement.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 12:57

Jolliegirl schreef:
typisch weer de DB uit nederland.... vertrouwen vertrouwen vertrouwen.......

Komop zeg... als ik hier zie dat alles nu nat is... hoe is het daar BUITEN dan wel niet!!

Ze hebben niet veel keus.... Er staat echter zeer duidelijk dat de zaak 'nauwlettend' in de gaten gehouden wordt. Tegen zo'n mens moet je soms een dossier opbouwen waar je misselijk van wordt, dan kun je er pas 'misschien' echt iets aan doen.
Iedereen wordt doorlopend boos op mensen die meer WILLEN doen, maar vrijwel niets van de wet MOGEN.... da's een beetje zinloos.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:02

Wat een kortzichtigheid bij bokkers!

Denk je dat de DB niet allang die paarden daar weg had gewild? De DB moet zich binnen de Nederlandse Wet begeven.

En die wet zorgt ervoor dat dieren in embarmelijke omstandigheden niet in beslag genomen mogen worden zolang ze eten en drinken hebben en niet zwaar mishandeld worden.

Ik werk bij de DB en ga regelmatig mee op inspectiemeldingen met een collega. Heb heel veel schrijnende dingen gezien, maar we mogen niets van de regering.

We mogen alleen mensen informeren, verzoeken om de omstandigheden te verbeteren.
En vragen of ze vrijwillig afstand willen doen van hun dier.

Meer kunnen we gewoonweg niet, hoezeer we ook willen.

Pas als we echt daadwerkelijk bewijs (getuigenverklaringen van getuigen) hebben voor mishandeling en/of ernstige verwaarlozing dan gaat het door naar de LID. De LID vraagt vervolgens toestemming aan Justitie voor in beslagname.

Het is Justitie die bepaald! Niet de DB!

Ik word soms zo enorm boos om de verschrikkelijke kortzichtigheid van mensen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:04

laetitia schreef:
Het is Justitie die bepaald! Niet de DB!

Ik word soms zo enorm boos om de verschrikkelijke kortzichtigheid van mensen.

Dat kan ik mij goed voorstellen. Veel mensen zijn dus ontzettend slecht geïnformeerd. Al duikt het regelmatig op in topics en zou je verwachten dat mensen inmiddels beter weten.... niet dus.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:13

Dit gaat niet lang duren, voor je het weet staan deze beestjes gewoon weer in de blub!

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-09 13:26

tsja, de paarden kunnen nu idd kiezen voor een droge plek, maar ieder mens kan toch wel bedenken dat die paarden niet naast elkaar in een rijtje in het droge stalletje gaan staan?? daarbij is het stalletje niet waterdicht, wat ik begreep uit voorgaande berichten, dus binnenkort is het weer een drek... zucht.....