Een automobilist heeft in de nacht van zaterdag op zondag op de weg tussen Boekel en Gemert een paard doodgereden.
De 25-jarige man uit Helmond reed op de Gemertseweg vanuit Boekel toen plotseling een paard voor zijn auto liep.
Doordat de weg niet is verlicht, kon de man het paard niet meer ontwijken. Het beest is ter plekke aan zijn verwondingen overleden. De auto raakte door de aanrijding zwaar beschadigd. De bestuurder kwam er vanaf met een lichte hersenschudding.
Let op! de volgende foto's en filmpje kunnen als schokkend zijnde worden ervaren. Klik hier voor foto's en een filmpje.
Helaas staan er op www.112brabant.nl de foto's van het paard ! Let op kunnen als schokkend worden ervaren.. Echt erg als dit je paard is. Sterkte voor de eigenaren
Sterkte voor de eigenaren.. Bestuurder zal ook wel geschrokken zijn.
Zilvermoon
Geplaatst: 15-11-09 16:48
Hoe kwam het paard op de weg vraag ik mij af...
Meraki
Geplaatst: 15-11-09 16:48
Wow.. dat lijkt me ook écht verschrikkelijk als automobilist zijnde.. ik zou nooit meer in een auto stappen..
Sterkte voor de eigenaren en de bestuurder..
MamboBeach
Geplaatst: 15-11-09 16:49
Echt heel erg, voor zowel het paard, de bestuurder en de eigenaren. Hier kan niemand iets aan doen!
EngeltjeS
Geplaatst: 15-11-09 16:49
heftig zeg! hopen dat de man geen trauma er aan overhoud.
Sterre
Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-09 16:49
Natuurlijk vreselijk voor het paard en vooral voor zijn eigenaren, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het voor de bestuurder van de auto wel erg fijn vind dat hij er nog zo goed vanaf is gekomen . Ook al wordt daar te hard gereden, een paard hoort daar niet moederziel alleen te lopen en al helemaal niet in het donker...
Dat maakt idd nogal een klap, een paard tegen je auto.
Helma_Amber
Geplaatst: 15-11-09 16:51
Wow, als ik de foto's van de auto zo zie dan heeft de bestuurder mazzel gehad dat hij enkel een lichte hersenschudding heeft opgelopen.
Spijtig dat dit gebeurd is.
Orchidee21
Geplaatst: 15-11-09 16:54
CM_ schreef:
Zo... dat is echt hard gegaan zo te zien...
Is ook een rotweg waar veel te hard word gereden, en erg onoverzichtelijk is.
Sterkte aan de eigenaren...
Jammer dat op zo'n overzichtelijke weg, waar ook nog veel te hard wordt gereden, ook nog eens donkere paarden los lopen in het donker. Zeer slechte combinatie: zo blijkt. Sterkte aan de bestuurder en aan de eigenaar.
Je kan wel gaan speculeren over een omheining die niet voor elkaar is, maar er zijn ook genoeg andere redenen te benoemen waardoor een paard los komt te lopen.
rowo
Geplaatst: 15-11-09 17:22
Een wonder idd dat de bestuurder er nog zo goed vanaf is gekomen. Die auto zit echt goed in elkaar!
Sterkte voor de bestuurder, maar ook voor de eigenaar. Altijd verschrikkelijk zulke verhalen. Helaas laatst nog meegemaakt met de shetlander van de buren. Brak steeds uit, niets aan doen, tot die werd doodgereden.
Rascha
Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!
Geplaatst: 15-11-09 17:23
Er wordt gesuggereerd dat er heel hard gereden moet zijn.... Maar geloof mij, als je 50 rijd, en een paard op de motorkap krijgt.... Ben je ook blij als je het er levend vanaf brengt.... De klap die zo'n ongeluk geeft, is echt niet mals....