Meisje valt van paard; eigen schuld of die van eigenaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nicci88

Berichten: 3350
Geregistreerd: 16-08-06
Woonplaats: venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 11:49

LDRD schreef:
nicci88 schreef:
nou sorry, maar dan zou ik ten eerste mijn kind verzekeren.


Niet alle schade die vorderbaar is, is ook door jezelf verzekerbaar ;) .


nee maar in ieder geval de ziekenhuis kosten enz....

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:00

nicci88 schreef:
maar als de rechter besluit dat ze beide even 'schuldig' zijn, zou het toch 50/50 moeten zijn?

Daarbij, eigen schuld als je geen verzekering hebt.....


Schuld is wat anders als aansprakelijk.
Dit wordt gezien als geval van domme pech, kan niemand wat aan doen, niemands schuld. Toch wordt er iemand aansprakelijk gehouden, in principe is dat de eigenaar maar in dit geval heeft de rechter anders beslist.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 16:01

LDRD schreef:
Niet alle schade die vorderbaar is, is ook door jezelf verzekerbaar ;) .

[quote="nicci88"
nee maar in ieder geval de ziekenhuis kosten enz....[/quote]

:Z Ziektekostenverzekering is in Nl verplicht dus da's een open deur.
Maar bij blijvende invaliditeit loopt de schade gauw in de tonnen...en da's niet te verzekeren.

annaaube

Berichten: 1013
Geregistreerd: 11-06-09
Woonplaats: Hoorn (nh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 19:56

ik vind dat dit erg vande situatie afhangt. je gaat er inderdaad mee in als je op les gaat. wat voor letsel was het eigenlijk? als ze daardoor ( deels ) arbeidsongeschikt is geworden snap ik dat ze een vergoeding willen. groot gelijk, maar als het een kneuzing ofz is, denk ik dat je een beetje overdrevendoet. bij de fnrs ben je verzekerd volgensmij daarvoor?
maarja, iedereen wil moneymoneymoney!. xD :o

broadway
Berichten: 945
Geregistreerd: 03-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 23:03

Nou geloof me geld vergoed HELEMAAL NIKS, als je kind blijvend invalide is hoor !!!
Geld is leuk om te hebben, maar sommige dingen krijg je ook met geld nooit weer terug !
Vooral hersenletsel zal op den lange duur al meer problemen geven.....kom je nooit meer vanaf !
Maar ook verlammingen en breuken kunnen (soms later)grote problemen geven !

Ik zie te vaak hoe nonchalant er met andermans kinderen omgesprongen wordt....kneusjes en bommen in de les (zijn het goedkoopst in aanschaf ), zadels die niet passen....lesgevers die staan te roken en te kletsen in een hoek.....te grote paarden voor de kinderen.....maar ook het afdwingen om iets toch te doen ,ondanks dat het kind huilend zegt het niet te willen.....

Als degene die les geeft de paarden goed kent en moeite doet wat voor type kind het is dan weet ze wat wel en (nog) niet past en wat ze mag vragen...
die kopen ook paarden/pony's die geschikt zijn voor het niveau wat ze nodig hebben en niet een paard /pony, omdat het zo goedkoop was......
Ook zijn ze heel zuinig op hun dieren en zie je dat ze er al jaren dienst doen.....dus weinig doorstroming, omdat dat niet nodig is....ze blijven goed in conditie .....zij zijn vaak de overstap naar een eigen paard, zodra je er klaar voor bent....en ook dan wordt je goed begeleid !
ZO HOORT HET !!!

melaniemagic
Berichten: 145
Geregistreerd: 02-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-09 19:53

Dana01 schreef:
en dit is nou precies de reden waarom je tegenwoordig bij veel maneges moet tekenen voor eigen risico, en indien minderjarig moeten de ouders tekenen.

te belachelijk voor woorden dit, als je op voetballen zit, klaag je je club toch ook niet aan als je je been breekt?


Nee daar ben ik het helemaal mee eens want als de ander ruw doet wat kan de club daar wat aan doen??? een aai over de bol maar verder... :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

broadway
Berichten: 945
Geregistreerd: 03-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-09 19:05

Sorrie hoor maar hersenletsel is heel wat anders als een been breken .....het gaat in dit geval om blijvend letsel en over de aansprakelijkheid.....
Ze zijn al aan het brainstormen om iedere sport (er) een aparte verzekering ernaast af te laten sluiten, want ook de werkgever is niet blij met deze gang van zaken ( vóóral voetbalblessures !!!).....maar helaas komen er ook veel mensen in de ellende omdat ze er niet voor verzekerd blijken te zijn bij blijvend letsel.....
Een lesauto behoort ook aan allerlei eisen te voldoen en een lespaard in mijn ogen ook en degene die lesgeeft moet de situatie op tijd inschatten en zorgen dat ze het voor blijft, dus goed inschatten ....
Als er iedere les weer kinderen van afgegooid worden/vallen door de aard van het beestje (bewust of onbewust....."bom"of kneusje....) dan vind ik dat zowel degene die les geeft alsook de eigenaar aangesproken moeten worden !!!
Wil het kind toch op dat paard dan inderdaad zichzelf goed laten verzekeren.......maak ook de ouders hierop attent !!!
Maar vooral in de leerperiode vind ik dat de kinderen beter beschermd moeten worden met zo min mogelijk ongelukken, dus paarden/ponys die er geschikt voor zijn......maar ook lesgevers die de paarden/pony's goed kennen !