Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tahnee1987 schreef:Ik had laatst mijn eigen paardje iets wat aan de dikke kant!
Dierenarts er direct bij gehaald en op een zwaar dieet gezet!
Je ziet toch als eigenaar snel genoeg wanneer je paard te dik is!????
Doe er dan wat aan en laat het beestje niet rondlopen als een dik varken!
Skygirl schreef:tahnee1987 schreef:Ik had laatst mijn eigen paardje iets wat aan de dikke kant!
Dierenarts er direct bij gehaald en op een zwaar dieet gezet!
Je ziet toch als eigenaar snel genoeg wanneer je paard te dik is!????
Doe er dan wat aan en laat het beestje niet rondlopen als een dik varken!![]()
Waarom haalde je de dierenarts erbij als hij ietsjes te dik is?
Urko schreef:Om nou een dierenarts erbij te halen als je paard te dik is vind ik wel een beetje ver gaan.
Beetje je verstand gebruiken: Minder voer en meer rijden![]()
Afvallen moet overigs ook in kleine stapjes gebeuren, ineens veel afvallen is ook gevaarlijk voor het dier.
En alsnog, ik zie ze liever een beetje te dik dan mager.
Urko schreef:En alsnog, ik zie ze liever een beetje te dik dan mager.
Mackie schreef:Urko schreef:En alsnog, ik zie ze liever een beetje te dik dan mager.
Ik niet, ik zie ze liever iets te mager dan te dik. Ze hebben veel eerder problemen als ze te dik zijn. Als ik bij ons op stal (13 paarden) kijk dan zijn ze op 1 of 2 na allemaal te zwaar. Die van ons is op het moment ook iets te zwaar (als het een rijpaard zou zijn geweest, zou ie nu wel mooi zijn, hij is iets te gevuld, maar heeft geen vet op z'n lijf ofzo), maar die anderen zijn echt te zwaar, sommigen zelfs vatsig, maar de eigenaren zien het gewoon niet en durven soms ook nog te zeggen dat die van ons te dun is
Merlijn schreef:[quote="Skygirl
Nou ik heb liever wel iets te dik dan te mager. Te dik is vaak gewoon op te lossen door meer beweging, minder voer. Te magere paarden krijg je niet altijd zo makkelijk weer op goed gewicht en als ze dan ziek worden.. Want te magere paarden zijn vaak niet voor niets te mager.