Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-09 09:59

http://www.horseandhound.co.uk / Nieuwsredactie

Afbeelding
Patrik Kittel en Scandic.
foto: www.lavitaspictures.nl

De Zweedse dressuurruiter Patrik Kittel ontving haat- en dreigmail nadat er een video van hem en zijn Grand Prix paard, Watermill Scandic, over het internet circuleerde.
In de video was te zien dat Kittel het paard op de rollkur methode aan het trainen was. Scandic had zijn tong eruit hangen en deze lijkt blauw aan te lopen.

Patrik Kittel beschuldigde de Deense journalist van misinterpretatie, en waarschuwt tevens andere ruiters om goed op te letten.

"Scandic was een beetje heet in Odense, dus besloot ik hem langer door te rijden. Ik geef mijn paarden tijdens de training altijd verschillende keren tussendoor een stappauze. Het filmpje wekt echter de indruk dat ik mijn paard continu in deze houding heb gereden.

"Scandic speelt soms met zijn tong. Tijdens dit filmpje was te zien dat hij zijn tong over of tussen de bitten kreeg. Ik ben hierop gestopt toen ik dit opmerkte en heb het weer goed gedaan."

Kittel vertelde dat hij tevens dreigmail krijgt. Ook zijn sponsors en de eigenaren van de paarden krijgen hier mee te maken. "Het is gewoon eng dat zo'n klein stukje film op deze manier geinterpreteerd kan worden."

Verwante artikelen:

[RT-D] Hier draait m'n maag echt van om...
[VN] Mogelijk onderzoek naar filmpje van Patrik Kittel en Scandic
[VN] FEI stelt opnieuw onderzoek in naar rollkur trainingsmethode

CM_

Re: Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:19

Dreigmails gaan me wat te ver, maar de wijze van rijden blijft even afschuwelijk .

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:39

Heb je Patrick Kittel ooit live zien rijden en zo nee, waar baseer je dan deze opmerking op?

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:41

Ik vind het echt shocking, als er iemand gek met z'n paarden is dan is het Patrick wel.

VValarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:42

Echt schandalig hoe ver deze gekte reikt. Ik zou zeggen, aanklagen dat Epona tv gebeuren wegens laster ;)

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:42

Ik vind het ook belachelijk dat er zo'n ophef van gemaakt wordt. De trainingswijze doet absoluut geen kwaad en Patrick is er heel goed mee omgegaan. Er moet weer iemand aan de schandpaal hangen...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:43

Het bericht geeft de perceptie van Kittel weer. Hij geeft hierin blijk van een eenzijdige perceptie.
Hij zal zonder meer veel berichten ontvangen die géén bedreiging inhouden.
Zoals hier op Bokt keer op keer blijkt wordt door voorstanders van op deze manier omgaan met paarden kritiek opgevat als bedreigend.
Schieten op de boodschappers is een standaard reactei en Kittel doet dat ook in zijn reacties.
Het is voor mij daarom een vraag on hoeverre emotioneel geladen protesten als haat en dreiging worden opgevat.

Protest uiten is een goed recht.
Boos reageren op Kittel is heel begrijpelijk want hij doet het.
Protesteren bij de eigenaar is terecht want die is verantwoordelijk voor het paard.
Protesteren bij sponsoren is terecht, want die steunen het.

Ík haal een positieve kant uit deze perceptie door de Heer Kittel; er is blijkbaar breed :r op het getoonde ´resistance is futile´ waarmee hij ´heet´ wil onderdrukken.
De reactie van Kittel geeft weer dat hij níets begrijp van wat er aan zijn handelen bekritiseerd wordt.
Ook dat is hier op Bokt hetzelfde.
Ik begrijp verder niet wáár hij andere ruters nu voor waarschuwt. Voor het weren van journalisten? Voor het alleen achter de schermen paarddwingen?
Dat is illustratief voor een náre mentaliteit: hoe je een paard in het openbaar niet kan behandelen, kan achter de schermen ook niet.

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:47

ik vind dit hele gedoe een regelrechte schande...

heeft één van jullie Patrik Kittel wel eens zien rijden, wel hij heeft meer gevoel in zijn kleine teen dan wij in ons heel lichaam, echt een kundige ruiter die weet waar hij mee bezig is! Zijn paarden zijn gewoon soepele atleten en niet het doorsnee paard van hier om de hoek!

ik heb echt al veel ergere dingen gezien op een losrijterrein, stijve paarden die duidelijk lichamelijke pijn hebben maar die weliswaar met hun neus eruit lopen en met de mond ver open maar daar kraait geen haan naar!! Of ruiters die zitten schokken en bonken, gesleur en getrek maar waar het paard , zodanig afgestompt, gewoon zijn werk lijdzaam ondergaat, is dat dan dresuur!

denk maar eens na voor je hier iets post

en dan nog eens over scandic, heel wat nederlandse ruiters hebben hem gereden, na remy ging het alleen bergaf
Kittel kreeg een paard dat geen 60% liep in het zz licht en reed een jaar later Grand Prix met 70 %, wel CHAPEAU voor PATRIK KITTEL!!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:50

Dat je wilt discussieren over een trainingsmethode daar is op zich niets mis mee HC, maar uitgaan van een voldongen feit omdat jij vindt dat... (terwijl je je er nog nooit in de praktijk in verdiept hebt of mee gewerkt hebt :?) en dan vervolgens je "gelijk" gaan uitvechten op het losrijterrein van wedstrijden, en dan uiteindelijk zelfs hatemails gaan schrijven, dat gaat toch helemaal nergens over??? Dan neem je jezelf toch niet serieus, of wel?

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:51

Vind het erg jammer...

Patrick Kittel vind ik 1 van de sympathiekste ruiters die ik heb mogen zien rijden.
Ook al ben ik GEEN voorstander van deze methode van trainen, is Patrick de enige waarvan ik het een prettige en sympathieke ruiter vind!
Er zijn zoveel filmpjes van andere bekende ruiters en amazones te vinden vind het daarom zo vreemd waarom Patrick ineens de volle laag krijgt en de FEI naar hem wel onderzoek doet.
Moet je dit niet bekijken bij de " bron".

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:51

En daarom moet iemand maar bedreigt worden?? Mensen willen hem en zn paarden wel even wat aan doen!
Dit gaat veel en veel te ver. Heb dan ook het lef om op een int.concours bij het inrijden te gaan staan en al die ruiters aan te spreken. Dat is lef hebben en voor je mening uit komen. Heb geprobeerd om niet op "het" topic te reageren, maar dit gaat me te ver....

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:54

nobility schreef:
Mensen willen hem en zn paarden wel even wat aan doen!

:') _O- dat geeft toch wel aan hoe ziek in je hoofd je bent als je je tot het niveau van hatemails versturen verlaagt.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:55

Hoho Finley, je hebt al veel ergere dingen gezien dus dan valt dit wel mee?
Ik weet ook dat Patrick een enorm goede en fijne ruiter is maar dat praat dit niet goed.
Ook weet ik dat Scandic errug lastig is maar ook dit is geen excuus voor deze beelden.

Ik ben het dus voor een groot deel eens met HC.Anderen waarschuwen voor journalisten die niet meer hebben gedaan dan een stukje filmen?
Dit kan gewoon niet!momentopname of niet!

Ik ben zelf een enorme liefhebber en rij zelf ook fanatiek maar hier draait mijn maag ook van om!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:57

Om Uberhaupt mensen te bedreigen en te chanteren vind ik persoonlijk getuigen van een fikse tekortkoming in je eigen ontwikkeling.
Nee, het filmpje ziet er niet leuk uit, verre van dat. Maar het is met de pers tegenwoordig wel zo dat het steeds meer de neiging gaat krijgen van paparazzi praktijken.
Hoe meer sensatie hoe beter, en hoe meer mensen ze erbij tot op de grond toe afbreken hoe leuker ze het vinden.
Is het nu zo verschrikkelijk moeilijk om mensen in hun waarde te laten?
Ik hoop dat Patrik Kittel een brede rug heeft!

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:58

Fortuna22 schreef:
Dit kan gewoon niet!momentopname of niet!

Wat niet, een paard dat z'n tong (uit gewoonte) klem zet en een ruiter die dat binnen 20 sec doorheeft en corrigeert?

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 10:59

Fortuna22 schreef:
Anderen waarschuwen voor journalisten die niet meer hebben gedaan dan een stukje filmen?

Niet meer dan een stukje filmen? Ze hebben 90 minuten staan filmen en yes eindelijk bingo. Tong uit de mond. Daarna alleen dit stukje vertraagd (zodat het leek alsof de tong er veel langer uit hing) op het internet gezet met uitermate suggestieve tekst erbij. Dat noem ik wel iets meer dan 'alleen maar een stukje filmen'.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:01

Juist aslo! Maar het schijnt normaal te zijn in de paardenwereld dat je mensen finaal onderuit haalt.
Het verbaast me enigszins nog dat ze het stukje waarop hij zijn tong weer goed doet hebben laten staan...

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:01

Ze hebben niet eens 90 minuten staan filmen. Ze hebben in elk geval het lef niet gehad om de volledige training van A tot Z op internet te zetten. Er is wel een "uncut" versie van een kwartiertje, die overigens toch al een heel andere indruk wekt.

Wat Epona TV doet heeft werkelijk niets met journalistiek te maken.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:03

Ik had ergens iets gelezen over 90 minuten, weet niet zeker of dat dit filmen was of gedeeltelijk kijken/filmen.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:04

potverdikkie schreef:
Juist aslo! Maar het schijnt normaal te zijn in de paardenwereld dat je mensen finaal onderuit haalt.
Het verbaast me enigszins nog dat ze het stukje waarop hij zijn tong weer goed doet hebben laten staan...

Daar hebben ze dan wel weer zo'n suggestieve opmerking bij geplaatst dat hij dus bewust van de camera af de tong weer terug stopt.

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:05

Ik ben geen voorstander van de roll-kuur. Maar ik denk wel dat het enorm opgeblazen is. Iemand met enorme successen wordt weer eens onderuit gehaald. En ik weet niet of dat ik dit geval terecht is.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:05

HC, heb jij ooit één keer Patrick Kittel live zien rijden? Of baseer ook jij je mening op dit stukje knip en plakwerk?
Het is idd net zo erg als de papparazi, net zo lang wachten tot er iets misgaat, dan dat vertragen, uitknippen, en dat alleen laten zien met een suggestieve tekst er nog bij.
Ik zeg: aanklagen! En een flinke som schadevergoeding vragen wegens smaad, laster, en persoonlijke schade.

angelique19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:06

Zieke gedachte heb je als je dreigmails stuurt.
Dat filmpje is helemaal "gefotoshopt" !!! totale tijd wat gefilmd is 30 sec. ??? maar alles in slomotion.... en tadaaaa

Maar ja.. dat zien sommige mensen niet. misshien hebben ze wel niet gezien dat het "spectaculaire" filmpje in 1 keer stopt als Patrick de tong van Scandic weer goed doet...... Want tja.. dat is niet intressant als hij gewoon vriendelijk zijn paard rijdt/traint!!!! }>
Want ja het is vriendelijk als je stopt en je paard zijn tong goed doet..

Voor alle kapiteinen die weer naast de bakrand staan omdat ze zelf nog geen B proef kunnen rijden...... laat mensen toch eens in hun waarde :(:)

Patrick... als je rug niet breed genoeg is.. ik sta je bij :P :Y)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:07

aslo schreef:
Fortuna22 schreef:
Anderen waarschuwen voor journalisten die niet meer hebben gedaan dan een stukje filmen?

Niet meer dan een stukje filmen? Ze hebben 90 minuten staan filmen en yes eindelijk bingo. Tong uit de mond. Daarna alleen dit stukje vertraagd (zodat het leek alsof de tong er veel langer uit hing) op het internet gezet met uitermate suggestieve tekst erbij. Dat noem ik wel iets meer dan 'alleen maar een stukje filmen'.

Ja dus?Het gaat er om dat dit gebeurt!
Het hele circus er omheen ben ik het ook niet mee eens en vindt ik ook niet nodig.
Maar deze beelden liegen nou eenmaal niet.Als dit soort dingen gebeuren dan is er iets mis.
Nogmaals ik heb ook respect voor Patrick Kittel maar dit kan gewoon niet.
Als dit mezelf zou overkomen zou ik de eerste beste steen opzoeken en maar daar onder gaan liggen schamen.(Wat ik denk dat Patrick ook heus doet!)

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 11:09

hm, als je de topruiters over bokt hoor praten denk ik niet dat hij zich zal schamen...