Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CoopersB schreef:Jazz is een mooie hengst met mooie bewegingen.
Maar hij fokt niet altijd een makkelijk karakter voor iedereen, dus begrijp ik niet waarom iedereen zo graag met hem fokt!.
Nemurin schreef:CoopersB schreef:Jazz is een mooie hengst met mooie bewegingen.
Maar hij fokt niet altijd een makkelijk karakter voor iedereen, dus begrijp ik niet waarom iedereen zo graag met hem fokt!.
Jammer, een goed karakter is meer dan het halve werk! Misschien combineren met merries die wel een heel mooi karakter hebben? Ik weet verder niet hoe Jazz zijn karakter is, maar als hij moeilijk is kun je dus makkelijke, nuchtere en eerlijke merries heus wel combineren met dat bloed toch?
CoopersB schreef:Ja, daar heb je gelijk in, ik heb al meerdere nakomelingen gezien uit rustige,makkelijke moeders die toch het moeilijke karakter hadden van jazz.
Nu heb je er bij elke hengst wel moeilijke bij zitten(wij hebben nu ook z`n meubelstuk op stal)maar je hoort veel dat hij een moeilijk karakter doorgeeft.
misz_irene schreef:Dat is waar, bij ons op stal staan meerdere paarden van Jazz en de meesten hebben het 'moeilijke' en nerveuze karakter van hem. Maar ondanks dat zijn het fijne paarden die heel hard voor je willen werken.
Don_Zhivago schreef:Mijn paardje is een kleinkind van Donnerhall..
en er zit ook Gribaldi in
Jazz vind ik een super mooi paard om te zien.. hij was bij ons in de kliniek altijd onder behandeling als er wat was..
Maar ow wat heeft hij soms klote nakomelingen zeg.. echt zonde.. ze kunnen bijna allemaal ontzettend goed lopen maar een Jazz rijden moet je leren (sommige dan he
ik heb er een paar gereden.. 1 was heel makkelijk de andere iets minder..
1 was zelfs echt gevaarlijk..
je moet het respect winnen en ze niet onterecht straffen, dat vergeten ze nooit!!!
Maar als je hun respect heb, dan zijn het gouden paarden!!
Maar zelf zou ik nooit een Jazz nemen, ik ben qua karakter meer Gribaldi fan