Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Wafel schreef:Ik vraag me af hoevaak er nu echt een paard de draad in gaat op wedstrijden.
ikke20 schreef:gaan ze dan ook het glad draad verbieden? zie je ook regelmatig hangen en ook dat heeft erg nare gevolgen
Anya schreef:prachtig streven.. nu nog voor alle paarden tenminste een halve dag weidegang (of desnoods paddockgang) opnemen als eis.
rowo schreef:Wafel schreef:Ik vraag me af hoevaak er nu echt een paard de draad in gaat op wedstrijden.
Dus als het er maar 1 paard per jaar is, is het niet zo erg?
tahnee1987 schreef:En een houten omheining is erg prijzig!
Dus dat schaffen de meeste mensen ook niet zomaar aan.
Huertecilla schreef:tahnee1987 schreef:En een houten omheining is erg prijzig!
Dus dat schaffen de meeste mensen ook niet zomaar aan.
Wat is er mis met een combinatie van verschillende materialen en schriklint?
Ik weet dat ´prijzig´ een zwaarwegend argument is in vooral paardenland, maar als je geen aquarium hebt kan je geen vissen houden. Dat is met paarden niet anders. Die hebben land nodig; deugdelijk omheind land en prikkeldraad is dat niet.
Goede zaak; prikkeldraad vervangen en alle paarden op het land![]()
Geen middelen is geen excuus voor suboptimaal paardhouden. Wel een zwaarwegende reden om géén paard te houden.
Wanted2003 schreef:Moet dit nieuwsbericht over een verbod op prikkeldraad bij evenementen nu weer uitlopen op een discussie over weidegang? Ik krijg er wat van..
Volgens mij is dit een bericht naar aanleiding van een bericht dat een tijd terug in de paardenkrant stond. Redactrice schreef daar over een ongeval op een wedstrijd in Gelderland waar het mis ging in prikkeldraad.
Ik ben het eens met Tahnee1987: denk dat er een stuk minder wedstrijd georganiseerd gaan worden wanneer dit verbod in werking wordt gesteld. Veel verenigingen zijn afhankelijk van het terrein van een boer, die niet voor 1 wedstrijd per jaar zijn omheining vervangt. Ik ben absoluut tegen prikkeldraad, hoe kan het anders als je vader in de houten omheiningen zit.
tahnee1987 schreef:Maar dat kan een paard net zo bezeren als prikkeldraad.
Huertecilla schreef:tahnee1987 schreef:Maar dat kan een paard net zo bezeren als prikkeldraad.
???
Niet bij benádering.
Álle omheining is potentieel schadelijk. Hoe steviger/sterker hoe groter de potentiële schade.
Op stalen staanders en leggers breekt een bot eerder dan het staal.
Het geeft wel aan dat de aandacht op het schrikkeldraad richten een afleidingsmanouvre is. Helemáál omdat het slechts wedstrijdterreinen betreft. Dat is helemáál kortzichtig geneuzel.