Hoewel beide evenementen nog even op zich laten wachten, zijn de voorbereidingen nu al stevig aan de gang.
In het Kentucky Horse Park waar de achtste Wereldruiter Spelen in september tot en met oktober 2010 worden gehouden zijn de eerste plannen van het hippische dorp bekend gemaakt. Het is voor het eerst dat het vierjaarlijkse evenement in Amerika wordt georganiseerd en de Amerikanen pakken groot uit. Maar liefst 53 organisaties en persoonlijkheden en achttien, veelal Noord Amerikaanse, stamboeken zullen zich presenteren. Het Hippische dorp zal een bolwerk worden van demonstraties, onderwijs en entertainment. Zo zullen onder andere de Indische paardensport vereniging en Pat Parelli, maar ook de internationale Horse Ball vereniging hun opwachting maken. Ook aan de kleinsten onder ons is gedacht. Tijdens de WEG 2010 zullen onder andere men-, endurance-, spring- en dressuurwedstrijden te zien zijn. Het hippische dorp staat open voor zowel de toeschouwers als de deelnemers.
Ook in Groot Brittannië zijn ze druk bezig met het Olympische Dorp, welke voor alle atleten is bedoeld. Het dorp komt naast het Olympische park en zal zeker 23.000 atleten gaan huisvesten. Als de Olympische en de Para-Olympische Spelen 2012 afgelopen zijn zal het dorp gebruikt gaan worden als woonwijk voor zeker 2.800 gezinnen. Vorig jaar zomer is de bouw begonnen en de eerste 300 huizen verdeeld over zeven gebouwen zijn klaar. Honderdzestig arbeiders, zeven kranen en 14.500m2 beton staan aan de basis van deze 300 huizen. Ook de Engelsen zien hun Olympische dorp als het centrum voor de sporters. De atleten moeten zich kunnen ontspannen en ze moeten zich optimaal kunnen voorbereiden op hun moment de suprême. Na de Spelen wordt het dorp omgebouwd in een Londense wijk met 10 hectare aan parken, tuinen en speeltuinen, openbare gelegenheden en een universiteit's campus met plek voor 1.800 studenten.
Neem hier een kijkje naar de bouw van de eerste Olympische gebouwen. Benieuwd hoe het er straks uit gaat zien? Kijk dan hier.
Best weinig mankracht in Londen! Petje af, het gaat er prachtig uit zien!
En ja, Amerika blijft Amerika
MoniqueT
Geplaatst: 31-10-09 17:07
Janine1990 schreef:
Best weinig mankracht in Londen! Petje af, het gaat er prachtig uit zien!
En ja, Amerika blijft Amerika
Wat is er mis met Amerika?
Ik ben erg benieuwd hoe de Amerikanen dit grote evenement gaan aanpakken, maar vind het wel raar (en ook naar) dat je bij voorbaat al zo reageert eigenlijk.
Ik denk dat ze het positief bedoelt, dat ze het groots aanpakken? Ik heb er in ieder geval zin in, juist omdat het in de USA wil ik de openingceremonie niet missen, wordt vast een spectakel!
Ik wou dat ik bij de openingsceremonie kon zijn, maar wij komen pas aan in de laatste week. Heb inmiddels tickets voor het mennen (1 deel dressuur, marathon en vaardigheid). Twijfel een beetje over de slotceremonie ..
Wij ook! Heb een b&b op 6 mile afstand kunnen boeken. Echt leuk op zo'n oude farm. En dan nog even kijken wat we met de overigen dagen gaan doen!
MoniqueT
Geplaatst: 31-10-09 18:23
Wij zitten een stuk verder weg, maar dat komt omdat we met drie campers gaan. Het groomers village wordt gevestigd op de vaste campground van het Kentucky Horse Park. Ik heb daarheen gebeld en wat adressen van campings gekregen 'in de buurt'.
Er worden een paar niet-permanente campings ingericht door een camperverhuurder in Lexington, maar slim als hij is, wil die geen campers van andere verhuurders. Bovendien betekent dat ook al die dagen geen internet en andere voorzieningen.
Wij gaan dus op maar liefst 50 mile afstand zitten, maar op zich vinden we dat voor die vier nachten niet zo erg. De camping die we nu geboekt hebben, heeft alle faciliteiten en ook nog een hoop vermaak. We huren gewoon een 'van' voor die dagen en rijden heen en weer. We maken er een vakantie van een maand van en halen de campers op in New York en leveren ze daar ook weer in.
Klinkt ook als een goed plan! Wij huren een auto en gaan wat B&B af denk ik. Heb al eerder een oproep gedaan maar nog geen bokkers gevonden die ook gaan!
Ik ken verder ook nog geen mensen die plannen hebben om erheen te gaan. Wel op het Amerikaforum (www.allesamerika.nl) een stel gevonden wat naar de reining gaat.
Ik ben verslaafd aan Amerika, dus voor ons lag het heel voor de hand om te gaan. Het wordt onze 8e camperreis in Amerika.
Ben benieuwd hoe Kentucky er uiteindelijk uitziet, ben er in 2007 geweest, keek mijn ogen uit!!! (en dat met een "gewoon" springconcours) dus nu zal het helemaal spectaculair worden
HCRanch
Geplaatst: 31-10-09 23:20
als het goed is, is onze B&B tegen die tijd ook open maar wij zitten in het zuiden van KY, maar evengoed welcome hoor.
Ik hoop ook de reining mee te maken, maar ik moet nog even afwachten hoe onze verhuizing allemaal gaat verlopen en hoe druk we het krijgen.
Wel leuk een bokkersmeeting in Kentucky
Wij zijn trouwen op het horsepark in july geweest en toen waren ze al in volle gang met de voorbereidingen. er werd een mega grote indoor arena geopend en ze waren met de dressuurringen bezig. Het ziet er erg mooi uit allemaal.
Maar Talida gaan jullie meedoen aan de opening begrijp ik dat goed? of lees ik het verkeerd
Laatst bijgewerkt door HCRanch op 31-10-09 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Talida
Geplaatst: 31-10-09 23:22
En ze hadden al een mega arena vond ik toen!
Ik zal hem in de gaten houden, of julie tegen die tijd open zijn en op de route liggen
Ik ben niet gek op het land, zoals het in het nieuws komt Maar ik wil er ZEKER nog een keer heen, want volgens mij is het er echt prachtig. Maar met zo'n evenement kan je niet anders zeggen dan dat Amerika het gewoon weer op z'n Amerikaans aan zal gaan pakken.
Talida
Geplaatst: 01-11-09 12:13
Precies, kan me dat helemaal voorstellen. Zijn een heleboel dingen die niet mn goedkeuring kunne wegdragen, maar aan de andere kant is het gewoon zo grappig om een keer te zien/meemaken, tis net of je in een film zit
Ah, zonder in een grote off topic discussie te vervallen: er zit heel veel scheef in Amerika, menselijk, maar zeker ook politiek gezien. Maar het is weergaloos mooi, divers en het gros van de bevolking is erg aardig. Ik zal zeker de foute kanten niet ontkennen, maar wie er eenmaal geweest is, wil toch heel vaak weer terug.
Nee joh, niet naar de kur hoor, dan zijn wij nog helemaal niet in Kentucky. Wij komen pas aan op 7 oktober en gaan dan 8, 9 en 10 oktober naar de menwedstrijden.
Dat van IP geloof ik ook, ik kreeg voor de dressuur en vaardigheid van het mennen ook maar één vak beschikbaar, wat ik ook koos. Wel leuk is dat we bij de vaardigheid direct naast de ingang zitten.