Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Voor alle hoefbevangen paarden die deelnemen aan dit onderzoek hebben de eigenaar en een objectieve dierenarts, op basis van het welzijn en de prognose van het paard, al vooraf besloten dat euthanasie de beste keuze is."
Arabesk schreef:Interessant! Hoewel ik van mening ben dat chronische HB niet bestaat, wel een chronisch verkeerde huisvesting en voeding.
Embe schreef:@arabesk: ben erg benieuwd naar jouw zienswijze... volgens mij zijn paarden die eens hoefbevangen zijn geweest altijd gevoelig er voor. Wat je ook veranderd aan de huisvesting cq voer. Het blijft een stofwisselingsprobleem...
Yommie schreef:"Alle hoefbevangen paarden die deelnemen aan het onderzoek zullen op diervriendelijke wijze geëuthanaseerd worden door een gekwalificeerde paardendierenarts"
hu! die van mij is ook heel erg hoefbevangen geweest ,maar af laten maken?? ze is gewoon weer genezen..en loopt weer als een trein...
singasong schreef:Embe schreef:@arabesk: ben erg benieuwd naar jouw zienswijze... volgens mij zijn paarden die eens hoefbevangen zijn geweest altijd gevoelig er voor. Wat je ook veranderd aan de huisvesting cq voer. Het blijft een stofwisselingsprobleem...
Als een stofwisselingsprobleem de oorzaak is dan moet dat dus worden aangepakt. Dan kun je de huisvesting en het voer zo optimaal maken als je wilt maar daar lost het probleem niet van op.
Arabesk schreef:Interessant! Hoewel ik van mening ben dat chronische HB niet bestaat, wel een chronisch verkeerde huisvesting en voeding.