silvester.

Future op stal na het succesvolle EK.
Woensdag zijn we aan het eind van de ochtend vertrokken richting Aken waar we rond 14.30 uur aan kwamen. Future op stal gezet en ons verder geïnstalleerd. Toen aan het eind van de middag heerlijk even losgereden in de hoofdarena. Future vond weer een aantal dingen spannend, maar na een poosje werd dat beter.
Donderdagochtend de paid warm-up gereden. Dat was wel fijn om te doen, zo kon Future weer even goed wennen aan alle “spannende” dingen.
s’Middags was ons eerste EK onderdeel, de non pro hunter under saddle. Hij liep lekker en kon goed meekomen in het totale deelnemersveld. Bij de prijsuitreiking bleek ik totaal bij de 4 judges een 5e plaats te hebben. Een mooi begin.
Toen de non pro hunt seat equitation, m’n proefje ging lekker met een 4e plaats als resultaat.
Vrijdagochtend vroeg op om met de non pro halter geldings te starten. Alle 4 de jugdes waren erg gecharmeerd van Future wat resulteerde in de 1e plaats. Een gouden medaille en het volkslied werd voor ons gespeeld. Een heel erg mooi moment.
Daarna opzadelen voor de non pro western riding. Die proef ging helaas helemaal verkeerd; Future zag al die juryleden op stoeltjes in de bak zitten en die waren eng!
Zaterdagochtend stond de non pro hunter in hand op het programma; met een 4e plaats als resultaat was ik weer heel tevreden.
Toen opzadelen voor de non pro western pleasure. Met losrijden voelde Future heel goed aan, maar ik had geen idee hoe de jury z’n iets voorwaarste sprong in de lope zou beoordelen. De proef ging prima, we waren met z’n twaalven en Future bleef heel erg constant en goed lopen.
De jury was heel duidelijk over de nr. 1; een Engelse mevrouw. Maar tot mijn verassing was ik bij 3 jury’s 2e en bij 1 jury 3e. Wat resulteerde in de zilveren plak. Hier was ik ook wel heel erg blij mee; dat had ik nooit verwacht in zo’n sterk deelnemersveld.
Toen nog de non pro western equitation. M’n proef begon goed, totdat Future een heel eng bandenspoor in de bak zag en ik m’n proef niet meer goed kon rijden. Helaas geen plaatsing.
Toen kreeg ik van het secretariaat te horen dat ik terug moest komen voor de allround uitreiking. Een mevrouw uit Tjechie had heel veel gewonnen; die was bij alle 4 de jury’s allround kampioen. Maar tot mijn grote verbazing was ik bij 2 jury’s all round reserve. Helaas bij 1 jury gelijk met de Engelse mevrouw en door de tie break werd zij reserve bij die jury. Maar ik was dus wel bij 1 jury echt all round reserve, wat ik al ontzettend mooi vond.
Zaterdag middag heb in nog bijgeschreven voor de open most colourful op zondag.
Dit was een hele mooie grote klasse van 14 schitterend getekende paarden. De Italianen kwamen erg goed voor de dag. Maar de jury kon mijn paard ook waarderen, wat resulteerde in een hele mooie 4e plek.
Ik kijk terug op een heel mooi verlopen EK; het was een hele gezellige en ook heel goed georganiseerde show op een schitterende locatie.
Na twee weken geleden op de Nederlandse kampioenschappen voor Amerikaanse Appaloosa's in Beilen de titels Nederlands kampioen halter aged geldings, Nederlands kampioen hunter under saddle en Nederlands kampioen western pleasure behaalt te hebben, is dit Europees kampioenschap een hele mooie afsluiting van een succesvol jaar.
silvester.