Mayflower.

Bokker Mayflower en Quincy Mayflower.
foto: Rob Ravesteijn.
Voor de tweede maal vertrokken wij naar Aken voor de Europese Kampioenschappen van het ApHC (Appaloosa Horse Club). Dit keer ging ik samen met mijn man. We vertrokken woensdagmiddag om een uur of 1, maar helaas door de vele wegomleggingen in Limburg, kwamen we pas om 18.30 uur aan.
We waren erg moe van de reis en mijn paard Quincy Mayflower kwam zwetend van de trailer.
Gelukkig hebben ze daar op het grote terrein van het CHIO te Aken diverse roundpenns zodat ik Quince lekker kon laten rollen en rondlopen.
Daarna zijn we het grote stallencomplex in gegaan en daar Quince geïnstalleerd in een mooie ruime box.
Donderdagmiddag om 12.30 was de openingsceremonie. Toevallig kwam er iemand van de organisatie aan toen wij stonden te praten. Hij vroeg of wij als Nederlanders bij de openingsceremonie aanwezig wilden zijn. Nou, dat wilden wij natuurlijk wel dan konden we de wedstrijd arena ook alvast inspecteren

Er deden totaal 9 landen mee: Duitsland (natuurlijk), Nederland, Frankrijk, België, Engeland, Italië, Zweden, Tjechië en zelfs 1 uit Finland!
Na de openingsceremonie begon gelijk mijn onderdeel de Non Pro (amateur) Trail. Ik mocht eerst het parcours verkennen en daarna was ik als tweede aan start.
Vorig jaar behaalde ik nog brons, maar mijn vertrouwen was wat gedaald omdat Quince de laatste paar wedstrijden erg onrustig was.
Mijn vertrouwen was onterecht, want hij heeft het weer voor me geflikt!

Van de 4 judges ben ik 1x4e geplaatst, 1x3e en 2x2e. Het bleek dat het een Tie was (gelijke stand) maar omdat de vooraf aangewezen Tie-judge de Duitser hoger had geplaats, kreeg hij het zilver en ik het brons. (Nou heb ik wat dat aangaat altijd pech, want vorig jaar had ik ook het brons en kreeg ik in 1e instantie de 4e plek

Daarna was nog de Open Trail (voor de pro's) maar dit was echt té moeilijk voor ons. We zijn hierin dus ook niet geplaatst. Maar dat maakte me ook niets meer uit, ik was en ben heel blij met mijn bronzen medaille!

Mayflower.