De invloedrijke Arabische hengst Asfour is overleden. De hengst stierf in zijn stal op de Simeon Stoeterij in Australie.
De in Duitsland gefokte hengst (Malik x Hanan) werd gefokt door Hans-Joachim Nage en werd geboren in 1984. Als jaarling werd hij verkocht naar Australie. De hengst stond vooral bekend om zijn uitzonderlijk goede draf.
Zijn meest bekende zoon is de zwarte Simeon Sadik, die in eigendom is van Shirley en Charlie Watts uit Engeland.
Zonde, wat een prachtige beweging had hij maar goed, 25 is best een respectabele leeftijd.
ArabianRanch
Geplaatst: 22-10-09 12:37
Deze hengst heeft een zeer grote stempel op de arabische fokkerij (wereldwijd) gedrukt. Wij hebben nog een merrie hier op stal met Hanan en Malik in zowel vader- en moederlijn haar bewegingen zijn ook ERG goed !!
ReneeP
Geplaatst: 22-10-09 12:52
Wat zonde van zo'n prachtige hengst, maar hij heeft een respectabele leeftijd bereikt.
Hij heeft zeer zeker zijn stempel gedrukt in de Arabische Volbloedpaarden fokkerij en er mede voor gezorgd dat ik verliefd op dit ras ben geworden!
The_Princess
Geplaatst: 22-10-09 12:53
Super mooie gangen, Respectabele leeftijd en ik denk dat hij z'n steentje in de paarden wereld wel heeft bijgedragen.
Tessa89
Geplaatst: 22-10-09 13:23
25 jaar is een mooie leeftijd, maar toch wel erg jammer. Wat een prachtig dier was dit.
erg zonde dat hij er niet meer is. Wat een pracht beest
RhealLover
Geplaatst: 22-10-09 17:20
Wat zonde, hengst heeft veel goeds op de wereld gebracht en wat kon hij heerlijk bewegen Wel een mooie leeftijd voor een paard, ben toch benieuwd waaraan hij is overleden, weet er al iemand iets?
Angela
Geplaatst: 22-10-09 17:23
Mooie hengst, jammer dat hij er niet meer is. Inderdaad een respectabele leeftijd, maar ook ik vraag me af waaraan hij is overleden. Arabieren kunnen immers met gemak nog veel ouder worden.
Ik heb nog even gezocht, maar zelf op een engelstalig arabierenforum kom ik geen doodsoorzaak tegen..
sherif
Geplaatst: 22-10-09 18:13
Weer een levende legende die ons aardse bestaan verlaat en inruilt voor de eeuwige groene velden.
Hij heeft een zeer goede stempel weten te drukken op de Arabisch Volbloed fokkerij werelwijd!! Een top hengst dat was hij! Rust zacht grote geweldenaar.
Mooi paard, alleen jammer dat hij er helaas niet meer is. De hengst zegt me niets. Maar het is toch zonde. Toch is 25 jaar een redelijk mooie leeftijd moet ik zeggen.
Ragdollcat
Geplaatst: 22-10-09 20:20
Prachtbeest, zonde dat hij nu is overleden, maar 25 jaar is op zich een hele mooie leeftijd.
wat een super mooi beest weet niet wat ik moet zeggen vind het heel jammer
ladolcevita
Geplaatst: 23-10-09 13:13
Een halfbroer van mijn 23 jarige hengst Milak AA. Net zo'n mooie kop en zulke gangen. Jammer dat deze generatie paarden langszaam tot een end komt. Zulke types zie je bijna niet meer.