Don Romantic, Romanov en Weltjunge elite predikaat ontvangen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Don Romantic, Romanov en Weltjunge elite predikaat ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-09 21:03

Nieuwsredactie / http://www.eurodressage.com

Het Deense Warmbloed Stamboek heeft Blue Hors Don Romantic (Don Schufro x Romancier), Blue Hors Romanov (Rohdiamant x Grundstein II) en Weltjonge (Weltmeyer x Matcho AA) het elitepredikaat toebedeeld. Dit predikaat is alleen voor hengsten en nakomelingen zich in de ring hebben bewezen.

Don Romantic is een tienjarige Deens gefokte hengst. In 2002 was hij de beste hengst van zijn jaargang in de 70 dagentest. Hij won de vier- en vijfjarige kwalificatiewedstrijden in het Deense Jonge paarden Kampioenschap. Kort daarna kreeg hij last van een blessure en is nog niet terug in de ring geweest. Hij heeft zes goedgekeurde zonen gegeven en zes nakomelingen zijn gekwalificeerd voor het Deense Jonge paarden Kampioenschap.

Romanov is een negenjarige Oldenburger geregistreerde hengst die onder Andreas Helgstrand en Sune Hansen op Grand Prix niveau is uitgebracht. Hij is vader van drie goedgekeurde zonen, waaronder Blue Hors Rosoff. De ruin Hønnerups Driver (Romanov x Don Schufro) won in 2009 het vijfjarige WK jonge paarden in Verden. Driver is onlangs verkocht, maar blijft voorlopig nog onder het zadel bij Andreas Helgstrand.

Weltjunge is een twaalfjarige Hannoveraanse voshengst die in 2000 is goedgekeurd voor het Deense Stamboek. Voor zijn draf kreeg hij tijdens het verrichtingsonderzoek negens en tienen. Weltjunge is uitgebracht op Prix St. George niveau uitgebracht.

Verwant artikel

[ON] Wereldkampioen jonge dressuurpaarden Driver verkocht

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 07:48

Hee, dat is goed nieuws voor mijn Don Romantic dame :D .

Charlie1708

Re: Don Romantic, Romanov en Weltjunge elite predikaat ontvangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:33

En voor mijn Romanov dame :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:57

super!!! ben zooo benieuwd wat ik kan verwachten volgend jaar :D droombloed bij elkaar = veulentje volgend jaar :D hahahaha

heb er zooo n zin in, weer lekker naar duitsland, keuringen en hopen weer op de veiling te mogen verschijnen :D

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 11:59

Ik heb dit jaar zitten twijfelen tussen Blue Hors Romanov en Blue Hors Don Romantic ...

Mijn voorkeur ging uit naar Romanov
Uiteindelijk voor Tuschinski gekozen hihih

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:05

hahah ja das weer iets HEEEEEEEL anders nou ik heb vanaf vorrig jaar gezegd don romantic en dat is nooit veranderd :D

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 12:36

essiesilly schreef:
hahah ja das weer iets HEEEEEEEL anders nou ik heb vanaf vorrig jaar gezegd don romantic en dat is nooit veranderd :D

Klopt ik heb commercieel een goede keuze gemaakt + dat Tuschinki/Krack het erg goed doet op Jazz (en aangezien mijn merrie een Jazz is :D)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 09:48

Goed nieuws voor ook mijn don romantic dametje :D