Eerste Flemmingh-dag succesvol verlopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Eerste Flemmingh-dag succesvol verlopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-09 21:08

Nieuwsredactie
Vvalar

Bokkers organiseren eerste Flemmingh-dag

Afbeelding
Groepsfoto
foto's: http://www.full-focus.nl
Afgelopen zondag 4 oktober (dierendag) hebben wij onze Flemmingh-meeting gehouden op het KNHS Federatie Centrum in Ermelo. Deze meeting is in de vorm van een clinic gegoten, en niemand minder dan Sander Marijnissen was aanwezig om deze clinic te verzorgen!

Misschien is het eerst even leuk om te vertellen hoe deze meeting precies tot stand is gekomen. Geïnspireerd door eerder succesverhalen van meetings (zoals de OO Seven dag bijvoorbeeld) en door het enthousiasme van de Flemmingh-bokkers in het huiskamer topic, was vorig jaar al het idee ontstaan om een Flemmingh-meeting te houden. Hierbij zouden alle Flemmingh-bokkers en tevens trotse eigenaren van verschillende knappe Flemmingh's gezellig bijeen komen om elkaars paarden te bewonderen. Vorig jaar was dit idee helaas niet van de grond gekomen, maar dit jaar is dat dubbel en dwars goed gemaakt! Gezamenlijk hebben wij gebraindstormd over mogelijke invullingen voor deze dag. Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij de huidige invulling van een clinic. Maar de vraag rees nog over wie er geschikt zou zijn om deze clinic aan elkaar te kunnen praten, en bovendien iedereen op een leuke en enthousiaste manier les te kunnen geven. Al snel was iedereen het eens dat het wel heel leuk zou zijn als Sander Marijnissen op onze eerste Flemmingh-meeting een clinic zou geven.

Zo gezegd, zo gedaan! De agenda's werden erbij gepakt en de uiteindelijke datum van 4 oktober 2009 was een feit. Bokker Rhodos heeft flink haar best gedaan en heeft niet alleen Sander Marijnissen, maar ook het KNHS centrum in Ermelo kunnen regelen voor deze datum. Bokker Zeabiscuit die geen Flemmingh heeft maar wel vaak illegaal in het topic meekletst ( :D ) vond het erg leuk om bij deze dag aanwezig te zijn om de combinaties vast te leggen op de foto.

Afbeelding
Om 11.00 uur begon het programma met twee verschillende combinaties en hun Flemmingh's. Bokker Liaan was met haar prachtige Suprise (Z1) aanwezig, evenals niet-bokker (maar binnenkort wel?) Annette met Semmingh (Z1) om het spits af te bijten. Leuk weetje: Liaan heeft haar paard drie jaar geleden bij Sander gekocht! Dus het was natuurlijk erg leuk voor beiden om vandaag de clinic bij Sander te rijden. Beide paarden waren al wat verder afgericht en er werd o.a. gewerkt aan de regelmaat, lossigheid en rechtgerichtheid.

De volgende groep om 11.55 uur bestond uit de bokkers: MiepprinZ met haar Prinz (Z2), Kostolany met Allmighty (B) en Spirith met haar gelijknamige Spirith (Z1). Voor bokker Kostolany was het de eerste keer met haar Flemmingh op vreemd terrein, en de 4-jarige Allmighty deed het super braaf! Daar mag ze trots op zijn. Ook zat ze de gehele les met een big smile op haar paard, beiden genoten zichtbaar wat erg leuk was om te zien. Bokker MiepprinZ had de grootste Flemmingh van het stel mee: Prinz meet maar liefs 1.84m! Hij liet ook zien de wissels erg goed te beheersen. Tenslotte maakte Spirith met haar paard het groepje compleet. Ze reed op een erg mooi gebouwde merrie, die qua type totaal anders was dan de groene Allmighty of de grote Prinz, maar qua beweging zeker niet onder deed aan die twee! Ook in deze groep werd er met Sander gewerkt aan de ontspanning en lossigheid, en kon er met de twee Z paarden ook nog enkele zijgangen en wissels meegepakt worden.

Ondertussen konden de toeschouwers genieten van alle zelfgemaakte hapjes die waren meegenomen. Er was een hele lange tafel nodig om al het lekkers op kwijt te kunnen, van zelfgemaakte appel -en chocoladetaart, tot hartige pizzasnacks en brownies, en zelfs een heuse Flemmingh cake! :))

Afbeelding
De enige echte Flemmingh cake van M8teld
De derde groep om 12.50 uur (jaja we liepen nog steeds keurig op tijd) werd gevormd door bokkers: Mensonides en Papillion (Z2) en Rianne met Zonta (L1). Beide Flemmingh's waren qua type erg verschillend van elkaar, maar toonden beiden wel een fijne werkinstelling. Papillion is een mooie donkere vos, waarvan Sander het hoofdstel met apart gekleurde neusriem wel héél interessant vond. Zonta is een grote donkere ruin en qua model weer heel anders dan zijn halfbroer. Maar beide combinaties verbeterde zichtbaar tijdens deze drie kwartier, waar er wederom aan vooral de rechtgerichtheid, ontspanning en afdruk gewerkt werd.

De laatste groep om 13.45 uur bestond uit bokkers: Heleen met de veelzijdige Olivier (Z2), M8teld met Stingh (M1) en Kajanus met Spectaculair (Z1). Laatstgenoemde ging tevens steeds spectaculairder lopen na mate de les vorderde, en toonde vooral over een goede bergopwaartse galop te beschikken. Sander werd er helemaal enthousiast van, en Kajanus geloof ik ook! Stingh had weer zo'n typisch Flemmingh-hoofd (erg knap dus! :D) en begon een steeds betere aanleuning te krijgen gedurende de les. Olivier begon eveneens steeds fijner te lopen en zijn amazone was erg enthousiast over het gevoel wat zij kreeg. Olivier toonde bovendien aan het erg leuk te vinden om lekker te strekken in de draf!

Na deze groep was de clinic helaas al tot een einde gekomen. Sander werd hartelijk bedankt met een fles wijn en een zelfgemaakte houder (inclusief gegraveerd Flemmingh-plaatje om de dag niet te vergeten :D ).

Ik denk dat ik voor iedereen kan spreken als ik zeg dat we erg blij waren dat hij deze clinic voor ons wilde verzorgen, en dat hij dit op een hele enthousiaste en positieve manier heeft gedaan +:)+ . De combinaties zijn met voldoende tips en huiswerk volgeladen, en zullen hiermee ongetwijfeld thuis hard aan de slag gaan. Over het algemeen kan toch worden gezegd dat de Flemmingh's die we vandaag gezien hebben hoewel soms verschillend qua type, allemaal wel erg werkwillend waren en allen ook wel hetzelfde hoofd en vriendelijke uitstraling hadden. Erg leuk om te zien dus die overeenkomsten!

Afbeelding

Afbeelding
Kajanus en Spectaculair

Afbeelding
Sander geeft uitleg aan Liaan

Afbeelding
Sander en bokker Rhodos die deze dag georganiseerd heeft

Wij hopen volgend jaar weer een tweede Flemmingh-meeting te kunnen organiseren, want dit is zeker wel een evenement die wat mij betreft wel zijn jaarlijkse terugkeer mag hebben!

VValar

Anoniem

Re: Eerste Flemmingh-dag succesvol verlopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:13

Wat een leuk initiatief! Ziet er geslaagd uit!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:20

8)7 Dan moet je zelf een Flemmingh op stal hebben en is dit je totaal ontgaan... :o Wat jammer, ik had er heel erg graag bij geweest! Wie weet dus volgend jaar misschien in de herkansing?

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:21

Ontzéttend leuk!

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:22

aah wat super!
Ik vind het nog steeds jammer dat ik zelf er niet bij kon zijn met mijn Flemmingh merrie.
Maar volgende keer komen we zeker :j

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:23

rhijnauwen schreef:
8)7 Dan moet je zelf een Flemmingh op stal hebben en is dit je totaal ontgaan... :o Wat jammer, ik had er heel erg graag bij geweest! Wie weet dus volgend jaar misschien in de herkansing?

je bent ook welkom in het Flemmingh-topic hoor! :) (huiskamer uiteraard)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:24

Wauw Vvalar, goed geschreven! Het was zeker geslaagd!

@rhijnauwen: welkom in het topic hoor!

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:26

Ah, daar is het verslag! :D

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:27

Foryourneeds schreef:
rhijnauwen schreef:

je bent ook welkom in het Flemmingh-topic hoor! :) (huiskamer uiteraard)

gunst wij hebben er ook 2 op stal staan......hebben beide al 2 keer meegelopen op prinsjedag.
Beide zijn groot, de ene bruin de ander vos.....2 verschillende paarden, maar beide zeer braaf!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:28

En door deze Flemmingh- dag is ook in het Metall-topic het "afspreken vlammetje" weer heftiger gaan branden! :) Leuk!
Jullie hebben overduidelijk een erg leuke dag gehad! :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:29

Leuk verslag Valar!!! Op de voorpagina zelfs!!! *\o/*
Rhijnauwen en Saskiaojan, je bent welkom op ons topic hoor!

Zucchero, ja, nu op naar de Metall-meeting!

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:34

Leuk hoor,
ziet er erg gezellig uit

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:34

super leuk verslag en mooie foto's

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:38

Vvalar, waarom had je Valar niet mee?? Nog niet sterk genoeg voor een clinic??
Leuk Heleen, dat Olivier lekker fijn ging lopen! :)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:40

Sorry, ik kan het niet laten... :o
Afbeelding

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:41

oeeeeeeeeee, "DIEF" gesignaleerd! :D :+

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:43

Nee hoor, ik maak juist reclame voor je ;)

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:43

nou vooruit dan maar _O-

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:45

Het was zeker erg geslaagd. Volgende keer misschien een algemene oproep voor alle Flemmingh bokkers die ons enorm gezellige huiskamertopic nog niet ondekt hebben? :+ :D

Volgend jaar hoop ik met paard aanwezig te zijn

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:51

Daar is het verslag dan! Leuk verslag Vvalar. Het was zeker een geslaagde dag en was zelfs leuk om bij te wonen door ons niet-Flemming eigenaren :D Is zeker een vervolg waard!! Rhodos uiteraard super bedankt voor al het geregel.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:57

Wauwie goed geschreven hoor !!!! Was ook een geweldige leuke dag... +:)+

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 21:59

Leuk georganiseerd! :))

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:07

Wat een leuk verslag en prachtige paarden!

haukieboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:17

heleenxx schreef:

Hé heleen, "zie" ik je ook eens op een andere manier :D . Leuk paard, vooral de foto's in je profiel vind ik stoer [maar doe mij toch maar zo'n kleine dikke wollebaal ;) , die van jou vind ik veeeeeeels te groot]

groetjes sijke
Laatst bijgewerkt door Winged op 07-10-09 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto omgezet in link

spirith

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 22:40

valar, erg leuk stukje heb je goed gedaan toppie.
en het was inderdaad een erg geslaagde meeting, zou zo weer willen gaan.