De kersverse Europees Kampioene Kristina Cook zal haar opwachting maken volgende week in Boekelo. Op het EK in Fontainebleau een week geleden, won ze de titel met haar toppaard Miners Frolic, maar die zal ze in Boekelo niet uitbrengen. Wel zal Cook starten met haar paard Carraigh Dubh, die dit jaar onder meer de wedstrijden in Blenheim en Barbury Castle heeft gelopen. De deelnemerslijst is dit jaar goed gevuld met toppers en Military Boekelo spint garen bij het feit dat een aantal ruiters op het EK minder goed gepresteerd heeft en nu in Boekelo nog een fijne wedstrijd wil rijden om weer vertrouwen op te bouwen. Zo’n deelnemer is bijvoorbeeld de Duitse ruiter Andreas Dibowski, die in Fontainebleau gediskwalificeerd werd. Hij komt naar Boekelo met Fantasia, met wie hij 11 september tweede werd in de 3-sterren wedstrijd in Bonn-Rodderberg en in juni als vijfde eindigde in Lühmühlen. De groep Engelse deelnemers is elk jaar groot en sterk en ook dit jaar is de afvaardiging klasse.
Naast Kristina Cook komen o.a. Zara Philips, Pippa Funnel, Lucy Wiegersma en natuurlijk Oliver Townend aan de start. Townend heeft zijn klasse bewezen door zowel Badminton als Burghley op zijn naam te schrijven. Een unieke prestatie. De Nederlandse deelnemerslijst telt 8 ruiters. Een van de toppers is Madeleine Brugman, die met Sundancer en Katmandu twee talenten onder het zadel heeft. Ze rijdt een thuiswedstrijd voor eigen publiek en zal de fans zeker op haar hand hebben. Of ze beide paarden zal starten is nog niet 100% zeker. Mogelijk maakt ze een keuze. Jan van Beek heeft ook twee ijzers in het vuur: Girdan Ima en Troy. Annemiek Wieken komt met Watermill Olady, die in Breda goed gepresteerd heeft in de 3-sterren wedstrijd. Het is hoe dan ook een sterk deelnemersveld en dat staat garant voor mooie sport zaterdag 10 oktober in de cross.
ik ben er ook de hele week te vinden ( van dinsdag tm zondag!) hoop idd dat het weer een beetje mee werkt!
armlou
Geplaatst: 03-10-09 12:38
Worden een paar top dagen nu maar hopen dat het weer een beetje mee zit, voor de ruiters, de paarden, maar ook voor ons, mijn man en ik zijn er aan het werk