Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
eppie38 schreef:zijn er nog mensen die de troonreden gezien hebben, vergis ik me of zat Willem Alexander te dommelen, hihihihi ik kwam niet meer bij.
Hij zat te hele tijd te knipperen met zijn ogen en die werden steeds kleiner, best schattig eigenlijk, vond de troonrede namelijk ook wel slaapverwekkend.
saweeet schreef:Friezen en Gelderse mogen ieder om de beurt, wordt elk jaar gewisseld :d
Maar de friezen zijn natuurlijk mooier
Apacheshadow schreef:Dan heb ik toch fout gekeken. Als je de koets van de zijkant zag(ja zag alleen de achterste paarden) waren het gelderse paarden
maar zodra je de stoet van voren zag waren het toch echt friezen. Dus dit jaar hebben ze beide gelopen denk ik
eppie38 schreef:Aw ik weet niet of dat wel de reden is.
Kijk eens naar het Friese paard, ook zij hebben en periode van weinig geliefd meegemaakt.
Zelf vind ik het jammer dat het ras in al die jaren zo veranderd is maar was wel onontkombaar.
Nu zijn zij wat luxer gefokt en daardoor ook populairder..
Het stamboek zou zich wat meer moeten richten op rijpaard achtige Gelderse, jammer dat het zo moet maar je moet je helaas aanpassen aan de tijd en laten we eerlijk zijn, het prachtige Friese paard is er zeker niet op achteruit gegaan, ik vind ze mooier dan ooit.
Het gelderse paard zou eigenlijk ingevoegd moeten worden bij het Fps, zij weten wel waar de schoen wringt.