Bewoners chique buurt beginnen petitie tegen 'stinkezel'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Bewoners chique buurt beginnen petitie tegen 'stinkezel'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-09 12:42

http://www.nieuwsblad.be

Afbeelding
Een ezelmerrie met veulen.
foto door Jim Champion

De bewoners van Hooghuis, een nieuwe verkaveling in Herenthout, willen Pino niet als buur. De ezel zou enorm stinken en bovendien levensgevaarlijk zijn voor de kinderen uit de buurt. Om hun mening kracht bij te zetten zijn ze een discussie gestart op het internet. Maar ondertussen zijn er ook mensen die Pino online een hart onder de riem steken.

Luc Helsen en Nancy Janssens uit Herenhout zijn al zeven jaar de trotse eigenaars van ezel Pino, een heel kalm en braaf dier. Van een kennis kreeg het koppel de toestemming om Pino een paar uur per dag op een stuk grond te zetten aan Hooghuis, de nieuwe verkaveling vlakbij het huis van Luc en Nancy.

Een win-winsituatie, want Pino zou meteen de begroeiing op het perceel kort houden. De andere bewoners van Hooghuis - een doodlopende straat vol nieuwe huizen - maakten echter meteen duidelijk dat ze een ezel als buur niet zagen zitten.

“Een ezel? Die stinkt en trekt vliegen aan”, wist een buurman. Enkele dagen later boden vijf ongeruste vrouwen zich bij Luc en Nancy aan met een anti-ezelpetitie, die door de bewoners van Hooghuis was ondertekend. Gazet van Antwerpen meldde gisteren dat er ook op het internet campagne werd gevoerd tegen Pino.

Natuurlijk willen de verontruste moeders anoniem blijven. “Wij vrezen dat onze kinderen in de wei zouden kruipen bij dat dier. Wij willen gewoon een speelstraat zonder gevaar en dat beest hoort daar niet bij.”

'We kregen van alles te horen', zegt eigenaresse Nancy. 'Pino zou stinken, insecten aantrekken, lawaai maken én - net als de schrikdraad die we zouden plaatsen - een gevaar zijn voor de kinderen. Allemaal dingen die absoluut niet waar zijn. Pino is kraaknet, balkt alleen als we van het werk thuis komen en is een echte kindervriend.'

Luc Helsen beaamt. 'Ik was van plan om eerst een draadafsluiting te plaatsen en daarbinnen schrikdraad. Perfect veilig voor Pino en de kinderen die wilden komen kijken. Eigenlijk stonden we ervan te kijken dat het protest ook op het internet gevoerd werd. We hebben de plannen dan ook gewoon later varen. Stel dat onze Pino wat overkomt. Ruzie en discussie willen we absoluut niet.'

De minder tolerante buurt haalt de slag dus binnen, maar op het internet melden zich ondertussen ook mensen die de kant Pino kiezen. 'Voor al die morele steunbetuigingen willen we iedereen danken', besluiten Luc en Nancy.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:46

Misschien je kinderen leren om niet op andermans perceel te komen, probleem van gevaar alvast opgelost :)*
Ik kan me wel voorstellen dat een ezel misschien niet helemaal in een woonwijk past. Al scheelt het wel dat het alleen
om een paar graasuren per dag gaat.

biesbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:48

Dat er mensen zijn die er zo'n groot probleem van maken. :r

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:49

Whaahaha het is echt tijd dat dieren gaan regeren (nee en dan niet die ezels van de Partij voor de dieren maar ECHTE dieren) dan ben ik benieuwd wat ze met het soort klagende mensen doen die dieren overal maar weg willen hebben.
Tjonge jonge vergeten dat we met z'n alle op deze wereld zijn gezet?

Roane

Dit is echt weer zo'n typisch geval van niet-paarden/ezelmensen die al op de achterste poten staan voor he-le-maal niets. Waar máááken ze zich druk om zeg, goede morgen.

Levengsgevaarlijk voor de kinderen? Wees dan eens een echte ouder en maak heel duidelijk dat kinderen daar niks te zoeken hebben. Schrikdraad? Hoeven ze maar één keer aan te raken en ze weten meteen wat dat is. Een ezel die gevaarlijk is? Zorg dan dat ze uit de buurt blijven. Stinken en vliegen? De zomer is al bijna voorbij?

Wat een gemekker zeg, één ezeltje.

Bonita_Bon

WAT een onzin. Vooral: “Wij vrezen dat onze kinderen in de wei zouden kruipen bij dat dier. Wij willen gewoon een speelstraat zonder gevaar.” Wat dacht je van "nee kinderen je mag NIET in de wei". Klaar.
Ezels stinken net zo erg als paarden zogezegd, maar worden minder mooi gevonden en dat terwijl het zulke bijzondere beesten zijn.
Hopelijk vinden ze voor Pino een goed nieuw weitje...

Sin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:50

Idd Belgische verdraagzaamheid ten top!

Inoterry

Daar zat ik ook al aan te denken, ze vinden het dus gewoon normaal dat de kinderen zomaar iemand's wei inkomen 8)7 . Fijne opvoeding.
Ik ken de situatie daar niet, maar het zou best een beetje overtrokken kunnen zijn door de buurtbewoners daar. Als het al het slag volk is dat het dus normaal vind dat de kinderen de wei inlopen >;) .

Insider

Bonita_Bon schreef:
WAT een onzin. Vooral: “Wij vrezen dat onze kinderen in de wei zouden kruipen bij dat dier. Wij willen gewoon een speelstraat zonder gevaar.” Wat dacht je van "nee kinderen je mag NIET in de wei". Klaar.
Ezels stinken net zo erg als paarden zogezegd, maar worden minder mooi gevonden en dat terwijl het zulke bijzondere beesten zijn.
Hopelijk vinden ze voor Pino een goed nieuw weitje...

Ja maar dat is moeilijk want je verwende kindertjes moeten toch alles mogen :+

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:51

Inderdaad! In plaats van Pino weg halen, voed je kinderen op om niet in het weiland van een ander te komen. "Ezels? die stinken en trekken vliegen aan." Hoe vaak heeft deze meneer een ezel van dichtbij gezien? :+

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:51

Als dat gevaar is, moeten alle honden ook binnenblijven, want stel als die kindjes dat dier gaan aaien, dat ze dadelijk gebeten worden....
En is het dan ook niet gevaarlijk dat al die Porsches en Ferrari's er rijden? Dadelijk worden hun schatjes platgereden.

Als het weiland gewoon netjes onderhouden wordt (lees: mest ruimen) dan zie ik het probleem niet. Een ezel bezorgd wel als laatste overlast voor de buurt.

En inderdaad. Als de ouders die kinderen nou leren dat ze niet zomaar op andermans grond mogen komen, zie ik het probleem helemaal niet.

:roll:

Maargoed. Laat ze Pino maar lekker ergens anders huisvesten. Dadelijk wordt dat arme dier wat aangedaan.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:53

Tsjonge, wat een problemen om een.. ezel _O-
Net alsof de hele buurt nu in een vliegenplaag zit.. en die ezel achter de kinderen aanvliegt en ze bij hun benen grijpt en ze opeet..

Sommige mensen :roll:

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:54

Nou ja wat belachelijk! Mijn schoonouders hebben ook twee ezels en de kinderen in de buurt vinden dat juist super. Elke dag staan er weer hordes kinderen en ouders te genieten van de ezels aaien. Ik kan me echt niet voorstellen dat mensen er zo'n ophef van maken.

En als de ouders bang zijn dat de kinderen bij de ezels komen moeten ze ze gewoon beter opvoeden. Ik heb als kind altijd geleerd van andermans grond af te blijven en zo moeilijk vond ik dat niet hoor :o . Bij dit soort berichten vraag ik me altijd af waar het heen gaat met deze wereld.. Wat is de volgende stap, mag je niet je hond meer uitlaten omdat die naar hond stinkt?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:57

Hahahaha.
We vrezen dat de kinderen in de wei kruipen.

Dat klinkt mij net zo bekend in de oren als "Jamaar juffrouw, u moet dat kind van mij opvoeden, ik niet!"
Ik ben ook opgegroeid tussen de paarden-en koeienenweien, maar ik ben er nooit ingekropen (ok ik geef toe, ik probeerde langs de draad de koeien te lokken met vers gras terwijl hun wei ervan vol stond :+ ), omdat mijn ouders mij gewoon respect voor andersman eigendommen hebben bijgeleerd.
Wat moeten al die kinderen anders doen die op het plattenland zijn opgegroeid? Verhuizen naar de veilige grootstad, want met al die beesten in de wei in je buurt...? :')

En ik vraag me serieus af wie dat beest al heeft geroken. Knappe neus. Ze mogen trouwens blij zijn dat de ezel de vliegen aantrekt, dan hebben zij er geen last van 8-) .

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:07

Dat heb ik ook wel gedaan. Ik ben NOOIT zomaar iemands wei in gegaan om de dieren te aaien of andere dingen gedaan. Maar wel soms een plukje gras gepakt en dat langs het hek aan de koeien gevoerd. De boer zelf kwam er zelfs bij en vroeg me wat ik voerde. Toen ik zei gras, vond hij het geen probleem zolang ik maar geen andere dingen voerde (zoals brood) en dat heb ik dus ook nooit gedaan!

Het is niet de schuld van de ezel maar van de ouders als de kinderen onder het hek door gaan. Ik zou het zelf niet prettig vinden als er kinderen op mijn wei bij mijn dieren zouden staan. De dieren kunnen niet eens afstand scheppen als ze dat willen!

Lexiepexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:11

als die mensen zo ongerust zijn kunnen ze beter hun kinderen altijd binnen houden toch?
ze kunnen net zo goed over een steentje op straat vallen toch? bloedende knie als gevolg...

heel dom dit allemaal, een beetje vliegenspray en klaar. toch??

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:12

Als die weide vol prachtige gitzwarte volbloedhengsten zou staan zouden ze waarschijnlijk niet klagen, want dat zou hun chique buurt juist meer allure geven en dan nemen ze de vliegen, stank en geluidsoverlast waarschijnlijk voor lief, nog afgezien van het feit dat volbloedhengsten bij tijd en wijlen WEL iemand over het hek trekken of een borst afbijten... (nee ik generaliseer niet, het gebeurt met hengsten)

alissaaa

Re: Bewoners chique buurt beginnen petitie tegen 'stinkezel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:14

typisch belgië..
hier in belgië zijn ze soms toch echt onnozel!

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:16

Een straat vol domheid bij elkaar verzameld :(:) Wat een onnozele halzen.
Wie is daar de grootste EZEL :=

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:19

jemig wat een kakzootje daar!
is toch juist leuk zo'n ezel :D

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:19

het lijkt wel of ze het over een tijger of een leeuw of een of ander monsterlijk gevaarte... maar zo'n lief ezeltje, zijn wel ergere dingen waar je je druk om kunt maken lijkt mij!

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:21

Margreth schreef:
Een straat vol domheid bij elkaar verzameld :(:) Wat een onnozele halzen.
Wie is daar de grootste EZEL :=

Haha, inderdaad! Die mensen moeten gewoon hun kinderen fatsoenlijk opvoeden. Ik zou juist blij zijn met een ezel of ander soort dier in de buurt, zo krijgen kinderen respect voor dieren.

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:22

Als ze eens beginnen met hun kinderen OP TE VOEDEN!!!Dan weten die dat ze niet onder de draad in de weide moeten kruipen!
Man,man,man...ik woon in een dorp vlakbij Herenthout en het is mij al van in het begin dat we hier wonen opgevallen dat de mensen in deze streek een heel vreemde mentaliteit hebben...
Ze komen op de buiten wonen en dan gaan ze klagen over de aanwezige dieren.Paarden en ezels zijn gevaarlijk,koeien stinken,ze worden wakker van de hanen die kraaien,al die beesten trekken vliegen aan...
Sommige mensen zouden beter in een grot gaan wonen...

En die arme ezel staat maar een paar uur per dag op dat perceeltje,dat beestje doet niemand kwaad.Het zal gewoon voor "het zicht" zijn denk ik...

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:27

Wat een onzin zeg, onvoorstelbaar !

Je moet je kind gewoon opvoeden, niet in en aan de spullen van een ander. En het stroomdraad, ach het zal niet leuk zijn, maar 1 keer en dan hebben ze er ook van geleerd !

Dit is een typisch geval van aanstellerites !

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:30

Belachelijk en kortzichtig! het is voor die kakkinderen een manier om met dieren om te leren gaan.Anders leren ze het toch nooit en worden het van die volwassenen met sociale stoornissen zoals hun ouders.