Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CM_ schreef:Ehm maar de winnaars kunnen toch ook gewoon met dat geld naar de markt gaan om een pony van het bedrag te kopen?
Mensen die niets met paarden hebben zullen immers liever het geld nemen dan een pony toch?
Daarbij is er altijd een kans dat de pony op de manege blijft staan ( in pension) en dus nog meer geld in het laatje brengt.
Shadow0 schreef:Ik zie het probleem ook niet zo. Iedereen kan altijd een pony kopen. En handelaars zijn ook voor hun handel niet afhankelijk van die ene loterij lijkt me zo. De PvdD reageert zo vreselijk impulsief - ze laten hun beleid afhangen van krantenberichten lijkt het wel, ipv een heel klein beetje te kijken naar de grotere lijnen. Als ze wat aan de omstandigheden bij handelaars willen doen, kijk daar dan naar ipv je druk te maken om 1 individuele loterij die helemaal zo verkeerd niet is.
Shadow0 schreef:Lauralco schreef:Iedereen kan op die open dag een lot kopen, dus ook mensen die weinig verstand hebben van paarden.
Elke gek kan op elk moment van de dag een paard kopen, dus wat is het probleem?
En mensen die echt niks met pony's hebben zullen het geldbedrag houden. Mensen die iets met pony's hebben misschien ook wel aangezien ik denk dat ze dat lot om willen wisselen tegen een shet en die zijn 9 van de 10 keer geen 500 euri waard
Rianneke schreef:Mensen die iets met pony's hebben misschien ook wel aangezien ik denk dat ze dat lot om willen wisselen tegen een shet en die zijn 9 van de 10 keer geen 500 euri waard
Lauralco schreef:Het gaat niet om een shet hoor, tis echt een rijpony! D of E-pony gok ik, foto staat op website manege. Denk dat de handelaar daar wel EUR 1.000,- voor geeft. Tel uit je winst!
Ik denk dat als je nou een simpel rijponietje verkoopt voor 1000 euro dat je ontzettend blij mag zijn
Shadow0 schreef:Lauralco schreef:Iedereen kan op die open dag een lot kopen, dus ook mensen die weinig verstand hebben van paarden.
Elke gek kan op elk moment van de dag een paard kopen, dus wat is het probleem?
Nezzie schreef:Verder zie ik inderdaad vooral problemen met kinderen die zonder meeweten van de ouders een lot kopen en de drama's erna als papa en mama het toch niet goed vinden dat ze dat dier willen houden als ze winnen.
Nezzie schreef:Waarom is bij een dier verloten het dier een product en is het onethisch en vinden ze dieren (ver)kopen niet onethisch? Dan is het toch ook een product? Ik zie het verschil niet.
Nezzie schreef:Waarom is bij een dier verloten het dier een product en is het onethisch en vinden ze dieren (ver)kopen niet onethisch? Dan is het toch ook een product? Ik zie het verschil niet.
Verder zie ik inderdaad vooral problemen met kinderen die zonder meeweten van de ouders een lot kopen en de drama's erna als papa en mama het toch niet goed vinden dat ze dat dier willen houden als ze winnen.
Citaat:Tsjah ik neem aan dat er bij het loten verkopen enigzins word gecontroleerd of niet alleen kids zonder ouders lootjes kopen
Rianekke schreef:Ik zie dat verschil ook niet...
En daarbij word er nu meteen van een ramp uitgegaan dat een pennymeisje met ouders zonder verstand dat beest wint, maar misschien word ie wel gewonnen door iemand die er wel het beste mee voor heeft