Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ElCid schreef:Nu valt Tineke dus ook door de mand, in principe praat ze hier het LDR/ Rollkur dus gewoon goed. Ach, als het maar resultaten oplevert dan mag dus alles, jammer, zelfs ten koste van de paarden.
Ondanks dat moet ik wel toegeven dat ik genoten heb van de proef van Edwad en Totilas, de rest vond ik vaak te houterig/ mechanisch!
ElCid schreef:Nu valt Tineke dus ook door de mand, in principe praat ze hier het LDR/ Rollkur dus gewoon goed.
Citaat:Daarbij zijn wij met z’n allen heel bewust bezig geweest met ‘hoe communiceer ik met mijn paard’. Daarvoor hebben we gekeken naar mensen als Emiel Voest en Monty Roberts. We keken hoe het paard precies in elkaar steekt en hoe we de verschillende leertheorieën toe kunnen passen. Dat werkt.
Schangah schreef:Volgens mij was het Duitse dressuurteam niet op volle sterkte, dus lijkt me een vergelijking niet echt aan de orde:
Nadine Cappellmann en Hubertus Schmidt deden niet mee ivm blessures bij hun paarden Elvis en Donelly en Isabell Werth was afgevallen vanwege haar dopingzaak en ook Ulla Salzgeber is niet beschikbaar door een blessure bij haar paard.
Dus 4 topruiters konden niet mee doen en dan is het vind ik niet netjes om zo een uitspraak richting een ander land te doen.