Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
janderegelaa schreef:Nou, dat is duidelijk. Een basisprijs van 4500 en alles wat erboven zit delen. Ze had dus gewoon een ton kunnen hebben met de vorige potentiële koper en daar een dijk van een paard voor terug kunnen kopen. Wel twee ook.
In mijn ogen is hier maar één winnaar. Pepping.
CGJ12 schreef:Caesar schreef:Er zijn volgens mij duidelijke afspraken gemaakt. Als het paard het Z2 bereikt zou hebben kon het verkocht worden.
Alleen met instemming van BEIDEN.........
Dat is héél iets anders.
9166schier schreef:http://www.dvhn.nl
Het conflict liep zo hoog op, dat Pepping Vos en haar moeder de toegang tot zijn stoeterij verbood. Vanaf dat moment werd Tornax P niet meer door Vos bereden.
janderegelaa schreef:Ook daar kan Pepping een rechter uitspraak over laten doen. Voorlopig heeft hij wel de papieren en kan Vos als ze een keertje op vakantie gaat gewoon een lege stal verwachten bij terugkomst.
CGJ12 schreef:Sinelia schreef:Ik hoop dat de floor en haar ouders het geld bij een krijgen om Tornax te kopen.
Waarom zouden ze hem kopen?
Volgens de rechter (althans de krant) mag ze er levenslang gratis over beschikken toch ?
Sonja schreef:Pepping is de grote verliezer in dit verhaal, dat heeft 'ie niet handig aangepakt.

CGJ12 schreef:Vergelijk het even met dit hypothetisch geval:
Man heeft een 3-jarige haflingertje lopen.
Buurmeisje wil hem beleren/rijden. Man zegt: dat mag. Hij is nu 800 euro waard. Wat hij later meer opbrengt delen we.
Vervolgens gaat meisje rijden..... rijden ..... en rijden.
Wil na een jaar dat dier niet meer kwijt (je weet hoe dat gaat met haffies).
De eigenaar wil de 4-jarige wel een keer kwijt. Hij vreet tenslotte wel maar brengt niks op. Aanhouden was niet de bedoeling.
Volgens bovenstaande uitspraak kan het meisje de haflinger gijzelen. Zolang zijn niet wil, mag de eigenaar niet verkopen.
De eigenaar wordt zo verplicht het dier aan te houden tot het een natuurlijke dood sterft op zijn 35e. Eerder wil het buurmeisje het dier niet kwijt. De haflinger kost haar namelijk niks........ Hij vreet van de eigenaar.
Wie helpt mij even met deze hypotese. Zit ik ver mis, of zie ik nog iets over het hoofd?
Sinelia schreef:Nee, ze mag er over beschikken tot Jacob een koper heeft.
Roxx schreef:Volgens mij klopt dat niet CGJ. In het geval van Vos vs Pepping is namelijk overeengekomen dat het paard alleen verkocht kan worden als beiden hierin toestemmen. In jouw voorbeeld is dit niet overeengekomen en kan de eigenaar van het haffie beslissen wel of niet te verkopen, hij heeft hiertoe geen toestemming van het meisje nodig. Hij zal wel de overeengekomen helft van de meerwaarde moeten aftikken.