Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardje25

Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 08:00

http://www.anp.nl

Sjef Janssen, bondscoach van de dressuurruiters, wil actie ondernemen om Parzival ( v. Jazz ) voor de nationale equipe te behouden. Het paard won twee keer goud met amazone Adelinde Cornelissen op de Europese titelstrijd te Windsor. Maar één van de eigenaren wil het dier verkopen.

Dat leidt tot een lastige situatie, omdat Cornelissen zelf voor de helft de tweede eigenaar is. De Drentse peinst er niet over haar aandeel van de hand te doen. ,,Hier moeten we iets op vinden'', zei Janssen.

Janssen speelde vorig jaar ook al een rol bij het behoud van Okidoki, van springruiter Albert Zoer, voor de vaderlandse sport. Samen met enkele andere investeerders participeerde hij in het dier, waardoor de familie Zoer bereid was hem te houden.

Cornelissen maakte in Windsor deel uit van de nationale equipe die de landenwedstrijd won. Ze veroverde verder individueel goud in de Grand Prix Special en zilver in de kür.

bulck

Re: Mede-eigenaar wil parzival verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:05

Jeetje dat zou idd een streep door de rekening zijn, zowel voor Adelinde als de Nederlandse equipe.

Langs de andere kant is het ergens wel begrijpelijk van de mede-eigenaars, zo'n paard heb je niet elk jaar en waar ik begreep hebben ze ook geen sponsor. Logisch dat er op een gegeven moment dan wel de (financiele)balans wordt opgemaakt en dat je voor een dergelijk dilemma komt te staan.

Ik hoop dat er een oplossing komt.

Thomas

Re: Mede-eigenaar wil parzival verkopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:08

Misschien kan IPS in hem investeren?
IPS Parzival.

Ik hoop echt niet dat hij verkocht wordt!!

peetje82

Re: Mede-eigenaar wil medaille winnaar Parzival verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:11

voor Adelinde jammer, maar snap het van de eigenaar ook wel!
Hij is afgelopen weken flink in waarde gestegen!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:13

Zolang Adelinde haar aandeel niet wil verkopen, is er volgens mij niets aan de hand :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:13

Ik snap heel goed dat zijn mede-eigenaar hem nu wel wil verkopen, het gaat nu om zoveel geld! :j Ik snap alleen niet zo goed waar ze bang voor zijn.. Adelinde blijft haar helft toch gewoon houden?

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:21

Als adelinde haar deel niet wil verkopen heeft de mede eigenaar een probleem. Hij krijgt zijn helft wrs moeilijk verkocht, of er moet iemand komen die het goed vind dat adelinde hem gewoon in de sport blijft uitbrengen en haar deel behoud.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:25

Thomas schreef:
Misschien kan IPS in hem investeren?
IPS Parzival.

IPS stopt toch?

Denk ook dat er weinig aan de hand is zolang Adelinde voor de helft eigenaar blijft. Maak me er nog niet zo'n zorgen over.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:28

Lekker dan zeg, dan krijg je dit over je heen terwijl ze dat paard aan de straatstenen niet kwijt konden. Hopelijk wordt dit geen langdurige soap....

Draait ook allemaal om geld hè? Ik snap het op zich wel, maar toch. gelukkig staat ze sterk met haar eigen deel, ze heeft er net zoveel over te zeggen.

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:32

Als Adelinde niet verkoopt kan ze altijd blijven rijden.
Je kunt trouwens niet zomaar aan iemand verkopen, zoiets gaat altijd in overleg.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:35

Sjappie schreef:
Lekker dan zeg, dan krijg je dit over je heen terwijl ze dat paard aan de straatstenen niet kwijt konden. Hopelijk wordt dit geen langdurige soap....

Draait ook allemaal om geld hè? Ik snap het op zich wel, maar toch. gelukkig staat ze sterk met haar eigen deel, ze heeft er net zoveel over te zeggen.

Ja tuurlijk draait het allemaal om geld, zeker als mede-eigenaar. Zo snel kan je niet verdienen op een paard, dus als de kans zich voordoet moet je die grijpen.

We kennen de achtergrond uiteraard niet, maar weigerachtig blijven staan in deze situatie kan ook Adelinde zuur opbreken. Uiteindelijk is het niet enkel haar paard, dus als zij 'dwars' gaat liggen kunnen de mede-eigenaars dat ook (niet meer laten starten bvb, of geldkraan dicht).

In elk geval komt er hopelijk een investeerder en wordt er een oplossing voor geboden. Never change a winning team zeggen ze altijd!!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:40

Ze moeten de hand van Adelinde mee hebben om hem te verkopen. en aangezen Adelinde heeft gezegt in een intervieuw op de vraag. Verkoop jij parzival ooit.
Nee nu nog niet.
Maarja de Eigenaar heeft er Andere bedoelingen mee!!

Fifill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:43

Kom op heren van het grote geld, help nu eens een ruiter en paard met heel veel talent zonder voorheen een bekende naam!! Niet alleen voor de combinatie, maar ook voor de Nederlandse dressuursport! Hulde voor Sjef!! Hopelijk lukt ook dit reddingsplan in spé!!

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:44

Heel begrijpelijk dat de ene eigenaar zijn aandeel wil verkopen, maar als Adelinde haar deel niet verkoopt kan ze Parcival blijven rijden.
Er is vast wel een liefhebber van de dressuursport die de helft van dat paard wil kopen.
Totilas is daar al een goed voorbeeld van, deze mensen komen steeds positief in beeld en dat is toch reclame.

dromi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:44

Lastige situatie.. Hoop dat ze iemand vinden die parzival en adelinde nog lekker samen laten starten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:54

Misschien kan een mod even de spatie in de titel weghalen? Nu lijkt het net of de eigenaar de medaille van de winnaar wil verkopen, beetje verwarrend. ;)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:20

Sjappie schreef:

Ja natuurlijk draait het om geld.
Als ze echt veel geld bieden kan ik heel goed snappen dat de mede-eigenaar wel wil verkopen. Parzival kan morgen ook dood in z'n stal liggen...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:24

Geen paniek mompelt iets over storm, glas water ;)
Laatst bijgewerkt door Katja op 03-09-09 05:46, in het totaal 1 keer bewerkt

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:25

Nee he... nou ja ze heeft de andere helft nog, maar het zal toch onzekerheid geven.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:32

Als Adelinde wijs is dan verkoopt ze haar deel ook. Als hij volgens de geruchten 2 miljoen waard is dan koopt ze voor haar deel een stal vol goede paarden terug. Maar dat is het probleem bij de meeste vrouwen, emotie.... :n

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:34

Tsja, het is niet zo simpel. Als je mede-eigenaar bent en de ander wil verkopen, dan kun je hem uitkopen om het paard te houden, maar zonder meer niet verkopen zal toch problemen geven denk ik.
Het zou idd fijn zijn als een soortgelijk fonds als voor Okidoki Parcival en Adelinde samen kan houden.
Wel sneu voor haar dat ze zo van een feestroes weer met twee benen op de grond staat, het lijkt me toch stress geven.

Topsport kun je alleen bedrijven met een toppaard Jan, en zoals Parcival zijn er niet veel. Je kunt er misschien wel duizend paarden voor terugkopen, maar wat heb je daaraan als die paarden geen van allen Olympische medaillekansen hebben?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:35

Ik denk dat het wel meevalt. Adelinde heeft haar deel en staat dus sterk.
Ik hoop voor haar dat er nu eens een grote sponsor opstapt die haar successen wil ondersteunen en dus ook in Parcival wil investeren.

gabriel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:35

Waar is de rabobank nu?
Die sponsoren altijd talenten waar alles al is, geld, vader of moeder met goede accomodatie en ervaring.

Hier is dan een meid, met doorzettingsvermogen waar je u tegen zegt.
Zonder een hoop zeik op het concoursterrein aan komt.
En van een niet zo'n leuk paard een kampioen heeft gemaakt.
Dáár zou het rabobank tallentenplan eens met geld mee moeten komen in plaats van de mensen waar alles al is.

Dus rabobank, doe nu eindelijk eens iets nuttig en betaal de andere helft van dat paard en laat de rest van het talentenplan varen.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:38

janderegelaa schreef:
Als Adelinde wijs is dan verkoopt ze haar deel ook. Als hij volgens de geruchten 2 miljoen waard is dan koopt ze voor haar deel een stal vol goede paarden terug. Maar dat is het probleem bij de meeste vrouwen, emotie.... :n

Hahahaha _O- :O

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:41

janderegelaa schreef:

Ik kan me zo voorstellen dat het haar nog niet eens om de emoties gaat. Ze wil hem best in de toekomst kwijt, maar na een hele tijd van training gaat het nu eindelijk iets opleveren en maakt ze kans op ook bijvoorbeeld een gouden plak op de OS. Een gewonnen wedstrijd en haar paard is weg, zo kom je natuurlijk nooit ergens!