Het nieuws dat het NIC verhuist van Zuidlaren naar Assen is bij de gemeente Tynaarlo en bij exploitant John Franke van de Prins Bernhardhoeve hard aangekomen. Franke overweegt een claim neer te leggen bij het bestuur van het NIC.
Twee maanden voor de 55e editie van het NIC besloot het bestuur om het evenement te verplaatsen naar de TT-hal in Assen. En dat terwijl Franke en de gemeente Tynaarlo veel energie in het evenement hebben gestoken. ,,We hebben onze nek uitgestoken. Dus dit is heel vervelend nieuws”, aldus Franke. Onduidelijk is of de exploitant schade kan claimen en wat voor afspraken er op papier staan. Volgens Franke is het ook denkbaar dat er toch nog een concours in Zuidlaren komt. ,,Want alles was al voorbereid. Een paar telefoontjes en het is geregeld.”
Franke vraagt zich af of de vele donateurs van het NIC wel zo blij zijn met de verhuizing. ,,Ik zie al die mensen nog niet in de bus naar Assen stappen.”
Intussen is de gemeente Tynaarlo bezig met een onderzoek naar de besteding van subsidies door het NIC. Gemeente en provincie hebben subsidie gegeven voor de aanschaf van stallen en een bodem. Maar volgens wethouder Henk Kosmeijer zijn er signalen dat de stallen en bodem zijn gehuurd of geleased. ,,We bekijken nu of dat conform de afspraken is.”
Misschien mis ik iets maar het concours kon toch in Zuidlaren geen doorgang vinden doordat de exploitant niet mee wilde werken
magic_lover
Geplaatst: 25-08-09 19:54
sjonge jonge zeg dit word zo ondertussen ook een soap... wat een gedoe allemaal. maakt mij niet uit hoe of wat of waar ze het doen, als het maar door gaat
En daniella: je bent niet de enige, dat dacht ik idd ook...
daniella74
Geplaatst: 25-08-09 19:59
En die donateurs vinden ook echt wel de weg naar Assen lijkt mij . Neem aan dat ze niet allemaal in Zuidlaren wonen en uitsluitend op de bus zijn aangewezen. Bovendien zijn ze zo hartstochtelijk dat ze allang blij zijn dat het concours doorgaat.
Wineds
Geplaatst: 25-08-09 20:04
De bus van Assen naar Zuidlaren rijdt ook niet meer na 6 uur, dus dat wordt sowieso lastig Ik vind het wel jammer dat ze dit gaan verhuizen, woonde zo ongeveer naast de deur en het was nu altijd lekker simpel om 's avonds ff naar het NIC toe te wandelen en daar lekker te gaan kijken!
Nathalie83
Geplaatst: 25-08-09 20:08
Ik vind het vet dat het naar Assen komt Concours in de achtertuin is natuurlijk nooit verkeerd
Rl_PrincEsS
Geplaatst: 25-08-09 20:18
magic_lover schreef:
sjonge jonge zeg dit word zo ondertussen ook een soap... wat een gedoe allemaal. maakt mij niet uit hoe of wat of waar ze het doen, als het maar door gaat
En daniella: je bent niet de enige, dat dacht ik idd ook...
Nou inderdaad!!
RolandHitze
Geplaatst: 25-08-09 22:32
Het allerbelangerijkste is natuurlijk: Wat moeten we nu na het ruiterbal doen?? Normaal was het maar een paar meter lopen naar "De Gouden Leeuw" Haha...
Enhe.. wat is de bron van dit bericht? er staat namelijk http://www.nhp.nl dat is de website van de Nationale hypotheek pas, ben benieuwd waar op die site dit artikel weg komt!
Kendra
Geplaatst: 25-08-09 23:26
Het bericht stond vandaag in DVHN en op Stegen.net, Franke was op RTV Drenthe - kortom een hoop kabaal. Als we pech hebben gaat het allemaal nog over....dan is Zuidbroek straks nog het enige (beetje) grote indoorconcours in heel Noord Nederland.
Ik hoop echt dat het toch in Zuidlaren gehouden word ! Ik weet niet of ik erheen ga als het in Assen word gehouden ! Hier kon ik gewoon heen lopen en dan was ik er in 5 minuutjes !!
mistid
Geplaatst: 26-08-09 07:18
Tsjongejonge. Straks wordt het 2 dagen vantevoor nog afgeblazen. Vind het wel jammer dat het Zuidlaren uit is, het hoorde daar gewoon thuis
Twee dagen van tevoren zal er wel niet worden afgeblazen...maar als het ergens in oktober moet worden gehouden en er is nu nog geen vraagprogramma, moet je je afvragen of er überhaupt veel kans is dat het nog allemaal lukt.