A-kaderlid Floor Vos met eigenaar in gevecht om paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

A-kaderlid Floor Vos met eigenaar in gevecht om paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-09 06:35

www.stegen.net

Dressuuramazone Floor Vos en paardeneigenaar Jacob Pepping uit Gieten stonden gisteren voor de rechter in Assen. Pepping eiste daar dat hij alle papieren terug krijgt van zijn paard Tornaxs P. Floor Vos uit Valthe behaalde mooie successen met het paard van Pepping, maar inmiddels hebben ze bonje gekregen, waardoor Vos het EK in Ermelo miste.

De rechter deed tijdens het kort geding een beroep op de strijdende partijen om samen tot een oplossing te komen, want een juridisch gevecht zou wel eens heel lang kunnen duren. En dat terwijl de samenwerking tussen Floor Vos en Pepping zo goed begon. Toen de nu 20-jarige amazone uit Valthe Tornaxs P ging rijden werden afspraken gemaakt over de verkoop van het paard. De partijen kwamen een basisprijs overeen en alles wat het paard meer zou opbrengen zou worden gedeeld.

Vos werd Drents kampioen met Tornaxs P en ging rijden bij de Young Riders. Op dat moment kon Pepping naar eigen zeggen twee ton krijgen voor het paard. Vos ging niet akkoord met de verkoop (beiden moesten volgens de overeenkomst toestemmen), omdat zij met dit paard internationaal wilde doorbreken.

De irritaties werden over en weer steeds groter. Ondertussen was Vos al in dienst getreden van Pepping. De eigenaar was daarom van mening dat Vos dubbel zou verdienen aan een eventuele verkoop van het paard. Ook verweet hij haar onder werktijd rijles te geven aan anderen en paarden van derden te trainen.

Moeder Vos maakte volgens Pepping de dienst uit op zijn stoeterij, waardoor een andere, door Pepping aangestelde amazone, geen voet aan wal kon krijgen. Op een geven moment verbood hij moeder en dochter toegang tot zijn bedrijf en werd Vos zelfs op staande voet ontslagen. Die beslissing werd later weer teruggedraaid.

Vos verwijt Pepping dat hij haar wil dumpen, nu zij Tornax P op hoog niveau uitbrengt en de marktwaarde van het dier zodoende aanzienlijk heeft opgeschroefd. Zij stelt dat Pepping zich niet of nauwelijks vertoonde op de stoeterij en dat al het werk (verzorgen en trainen van alle aanwezige paarden) werd uitgevoerd door haar en haar moeder. ,,Het is niet vertrouwd dat zij, zeker toen ze daar als jong meisje kwam, alleen die jonge paarden traint. Daarom was en ben ik er altijd bij”, zei moeder Vos.

De amazone wil het liefst op Tornax P blijven rijden. Van Pepping mag ze terugkomen om het dier te trainen en in wedstrijden uit te brengen. Volgens de rechter is verkoop van het paard de beste manier om definitief een punt achter de samenwerking te zetten, maar op dat vlak konden partijen het niet eens worden. Een gedwongen verkoop levert doorgaans veel minder op. En dus komt het toch tot een uitspraak. Die is op 1 september, tenzij de partijen er onderling alsnog uitkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 06:41

Poeh, wat een domme actie van Vos, het paard zal echt wel een keer verkocht worden en andere eigenaren zullen nog wel een keer nadenken voor ze haar vragen... :=

Aurora3

Re: A-kaderlid Floor Vos met eigenaar in gevecht om paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 06:51

Tsjah ik weet het niet. Ik vind het een vrij vreemd verhaal. Ontslagen en weer opnieuw in dienst, eigenaar die nooit op zijn stoeterij zou komen, een hoop irritaties en dan toch in dienst bij die eigenaar gaan.....

Rare zaak, ik ben benieuwd naar wat er uit gaat komen.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 06:52

Afspraak is afspraak. Als ze beiden moeten instemmen met de verkoop en dat staat in het bericht, dan staat ze, Vos, gewoon in haar recht.

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:01

Citaat:
De irritaties werden over en weer steeds groter. Ondertussen was Vos al in dienst getreden van Pepping.

Dit is inderdaad heel vaag. Als je het al niet naar je zin hebt, waarom dan toch in dienst treden? Wellicht om het paard te kunnen blijven rijden?

citrofiel57

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:23

2 partijen met 2 verschillende belangen, die hun afspraken niet nakomen op het moment dat het paard verkocht kan worden, logisch toch?

Verder natuurlijk veel emoties en modder over en weer gooiten.
Oplossing: zonder de rechter met elkaar oplossen, anders ken je alleen maar verliezers en natuurlijk maar 1 winnaar: de advocatuur!

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:24

Gezien de basis prijs die zou moeten gelden voor t paard in het nieuwsbericht, is wellicht met het bod van 2 ton gehaald. Vos had ook met de koop in moeten stemmen. Dat was de afspraak. Mits de basisprijs zou worden gehaald.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:57

Als Vos slim was geweest hadden ze zelf veel eerder de andere helft van dit paard gekocht. Maar mensen willen vaak geen cent uitgeven (behalve aan dure advocaten).
Het is heel dom om zaken zover uit de hand te laten lopen en daardoor ook nog een EK te missen.
Op deze manier krijg je niet zo eenvoudig weer een paard van iemand te rijden.
Laatst bijgewerkt door Insider op 20-08-09 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 07:57

En Vos krijgt nooit meer een paard van iemand te rijden of ze nu gelijk had of niet. Dom gansje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:18

Wat een verhaal, erg logische n slim klinkt het allemaal niet. Afwachten wat de rechter oordeelt...

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:32

Sjee, wat een verhaal zeg. Ben benieuwd wat de uitspraak is!

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:41

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit het hele verhaal is, klinkt zo onlogisch allemaal. Er zit vast nog meer achter..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:57

Apart verhaal, ik ben benieuwd hoe het zal aflopen.
Floor en Tornaxs vond ik altijd een leuke combinatie, het zou jammer zijn als ze hem kwijt zou raken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 08:59

Tja dat soort dingen zijn en blijven altijd moeilijk..het beste kun je alles zwart op wit zetten geloof ik.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:15

Als ik dit lees wordt ik er altijd triest van. Juristen niet die worden er zeker veel beter van. Geld maakt mensen tot duivels en ze worden zo blind als het maar zijn kan. Wat bereik je ermee, helemaal niks alleen maar verliezers.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:19

janderegelaa schreef:
En Vos krijgt nooit meer een paard van iemand te rijden of ze nu gelijk had of niet. Dom gansje.

Wat een flauwekul !ik denk dat je daar ongelijk in hebt want floor is een hele goeie ruiter dus die krijgt heus wel weer een goed paard te rijden van een eigenaar...

Wel heel jammer dat dit zo moet lopen, voor eigenaar, Floor en paard !

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:42

nou ja positieve reclame is het niet, voor beide niet

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:46

just_bassie schreef:
nou ja positieve reclame is het niet, voor beide niet

Jeetje zeg, over een paar maanden is iedereen dit weer vergeten, tenzij Floor met een bord op haar rug gaat rijden ik had een conflict met...... dat gaat ze niet doen wat dat rijd niet zo lekker :D
Is gewoon vervelend voor iedereen helaas gebeuren deze dingen nou eenmaal.... Oplossen en doorgaan.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:48

Tja, de wereld is klein en er zijn genoeg goede ruiters. Als je eenmaal als lastpak bekendstaat... Positieve reclame is het inderdaad niet.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 09:54

Pffffffffffffff Lastpak _O- Kom op zeg, sorry ik vindt dat dit echt helemaal nergens opslaat iedereen kan ik een conflict komen of je dat nu wil of niet, dan is ze nog geen lastpak!!!!!

Daarnaast is ze een goeie amazone waar paarden eigenaren heus hun paard wel heen willen brengen, dit was gewoon een goeie leer voor de volgende keer, alles vast leggen op papier ( := rijmt ook nog)

mamakaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:02

we horen hier natuurlijk alleen wat de beide partijen kwijt willen, en niet alle eventuele andere dingen die hebben meegespeeld. Je kunt uit zo'n verhaal nooit echt conclusies trekken, behalve dat je je geen mening kunt vormen.
t Is jammer, mensen zouden normaal met elkaar moeten kunnen omgaan....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:04

Het draait allemaal om beeldvorming; als je Floor niet kent, dan breng je nu alleen haar naam in verband met deze rechtzaak. En dat geldt net zo goed voor de eigenaar. Zijn naam wordt nu ook inverband gebracht met een rechtzaak, wat misschien wel betekent dat mensen even twee keer nadenken voor ze een paard voor hem gaan rijden.

Hennutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:06

ik vind best een beetje belagelijke reacties allemaal.
iedereen weet het allemaal beter maar als het allemaal zo makkelijk was geweest had de rechter wel uit spraak kunnen doen.

en floor is een top amazone en kan me het van hun kand ook wel begrijpen.
Laatst bijgewerkt door Hennutjuh op 20-08-09 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:27

Jammer dat het nu zo loopt. Vond het een erg fijne combinatie om te zien rijden. Persoonlijk denk ik dat dit verhaal duidelijk 2 kanten heeft en van beide kanten kan ik de belangen wel zien.. Ik hoop dat ze er samen goed uitkomen :j

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 10:38

Nou.. wat is het probleem?
Ze komen overeen dat het paard zowat 'gedeelt' wordt.. Floor betaald een basisprijs en bij verkoop moet zij instemmen. Krijgt die man opeens 2 ton, natuurlijk wil Floor niet instemmen... Ze zou maar zot zijn!

Als ze het contract volgen is er toch geen probleem? Geen verkoop zonder de toestemming van Floor. PUNT :)
Logisch dat die man naar de rechter stapt, hij loopt nu 2 ton mis :P haha.