Paarden gered uit drijfzand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 09:40

Sjimmy"]
[quote="loulou schreef:
maar je weet ook niet hoe oud de kinderen zijn. als ze nog jong zijn is het ook dom van de ouders om ze alleen op pad te sturen.


mee eens!
Ik wil het niet voor die meiden opnemen maar wel even de kanttekening maken dat veel kranten niet de gehele waarheid opschrijven.
Je weet veel dingen niet, bijvoorbeeld hoe goed of slecht zijn die waarschuwingsborden geplaatst, hoe oud waren die meiden, waarom gingen ze daarheen. Scheve mond

Als ze dit 'expres' gedaan hebben zou ik ook woest zijn en ze zeker nog straf geven, maar aangezien je een aantal feiten niet weet kan je niet zo hard oordelen vind ik.
[/quote]

Amen

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:01

In de buurt van de aanleg van de HSL lijn is ook drijfzand. Ondanks de zeer grote en vele borden zijn ook hier vaak kinderen in het drijfzand aan het spelen en soms met minder leuke gevolgen. Gelukkig nog geen doden gevallen.
Zelf denk ik dat het ook deels ligt aan de opvoeding dat de kinderen niet goed is duidelijk gemaakt hoe gevaarlijk het is. Als ik het goed begrijp zijn deze meiden bewust hier naar toe gegaan gezien het verhaal van Cars dat het moeilijk te bereiken is en duidelijk met borden is aangegeven. Deze meiden zijn in mijn ogen dus geen pony meer waard. Opmerking van de moeder dat de kinderen beetje van de schrik zijn bijgekomen is in mijn ogen de verkeerde. Ik hoop dat de ouders en kinderen hiervan hebben geleerd en dat de ponies er goed van zijn afgekomen zonder schade. Tevens hoop ik dat de kosten van de brandweer wordt gerekend aan de ouders. En dan ben ik nog mild in mijn reactie.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 11:42

Eleonoor schreef:
In de buurt van de aanleg van de HSL lijn is ook drijfzand. Ondanks de zeer grote en vele borden zijn ook hier vaak kinderen in het drijfzand aan het spelen en soms met minder leuke gevolgen. Gelukkig nog geen doden gevallen.

Tevens hoop ik dat de kosten van de brandweer wordt gerekend aan de ouders.


HSL: hier (de punten waar ik regelmatig kom) bij Zoetermeer zie ik geen borden van drijfzand staan hoor, maar het is dan ook niet echt toegankelijk terrein.

Kosten van de brandweer worden waarschijnlijk wel gedeclareerd, dat was destijds toen ze 2 paarden uit de sloot moesten trekken hier ook zo.

nadineeee

Berichten: 88
Geregistreerd: 07-02-03
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 13:11

Wie negeert er nou een bord waarop staat drijfzand?
Maar ja .trouwens ,elke heeft wel gelijk.Ze zetten er niet in hoe oud die kinderen waren en of die borden wel duidelijk waren. Party!!

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 16:00

weet er echt niemand hoe oud die meisjes waren???
want ik vraag het me echt af

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 19:05

Ik ben het helemaal met Eleonoor eens. Ik schrok echt heel erg toen ik die foto zag!
Die kinderen hebben gewoon niet goed nagedacht. Wie doet dit soort dingen hee? Dat soort kinderen gun ik echt geen pony's. Echt heel erg dit.
Ik hoop ook dat de paarden er goed vanaf zijn gekomen, die foto is echt te zielig... Verdrietig

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 20:05

nou ik kan me niet voorstellen dat die meisjes zo jong waren dat ze niet konden lezen... erg stom van ze, goed ik zeg niet dat ik nooit eens ergens langsga wat eigenlijk verboden is, maar dat zijn schelpenpaden en geen drijfzand! Hoe stom kun je zijn?
Mijn ouders waren iig niet zuinig geweest met straf als ik zoiets had gedaan en ik zou het mezelf ook nooit vergeven! Arme pony's! En die pony's zullen er vast nog wel wat meer aan overhouden dan alleen 'vrees voor waterplassen ofzo, die zijn echt wel getraumatiseerd. (vraag me af of die meisjes hun pony houden en zelf die beesten over hun trouma heen moeten helpen )

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:18

Ik schrok me rot toen ik het op het nieuws zag en nu weer ik de foto zie.
Arme paarden, ik hoop dat ze er niks aan over houden. Die dieren moeten een doodsangst hebben gehad zeg.
En meiden volgende keer beter op de borden letten he.
Jullie zullen ook wel geschrokken zijn, net als de rest van Nederland.
Kop op, alles is goed op zijn beentjes terecht gekomen en geef de twee paarden maar een dikke knuffel en verwen ze maar lekker, dat hebben ze wel verdient.

Freya* Ach gut Ach gut

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 22:57

Die meiden zou je toch het liefst een draai om hun oren geven Boos! !! (om over de rest nog maar niet te spreken Lips are sealed !)
Ik denk, dat als een van die meiden mijn dochter was geweest, haar pony nú te koop zou staan!!
Cassidy schreef:
Die foto van dat paard is bloedstollend. Hij heeft zich al helemaal overgegeven....

Cass, is het artikel staat dat de DA hem een kalmerend spuitje heeft gegeven, zodat ´ie dit hele "avontuur" niet bij volle bewustzijn heeft hoeven doormaken!
Maar ik ben het met je eens, dat het een bloedstollende foto is Scheve mond !

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 23:07

Jullie vragen je nu af hoe oud die meiden zijn geweest: als ze oud genoeg zijn om met hun ponies alleen op stap te kunnen en te mogen gaan, dan zou je toch van ze verwachten dat ze zelf de verantwoording voor hun daden op zich kunnen nemen....

Ik zou ze de kosten van de brandweer van hun zakgeld laten betalen....

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 09:19

ja, maar de verantwoordelijkheid ligt ook bij de ouders. je weet helemaal niet wat er is gebeurd. het kan ook zijn dat iemand anders hun pony's op heeft gezadeld en dat ze zelf mochten buitenrijden.
en een kind van 9 kan wel lezen, maar beseft niet wat drijfzand is.

bij loulou zijn ze nou bezig met gasleidingen en nieuwe huizen bouwen en daar staan ook bordjes met: pas op, levensgevaar, drijfzand.
denk je dat dat indruk maakt op zo'n kind?
toen ik tegen m'n nichtje (9?) en neefje (6?) zei dat ze daar nie mochten komen lachten ze me uit! dus toen heb ik er maar een eng verhaal van gemaakt dat je daar langzaam in wegzakt, er nie meer uit kunt en doodgaat. en dat werkte Lachen

bientje
Berichten: 300
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:04

zo linda minder veel reacties

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 19:29

Verdrietig Dat doe je toch niet Verdrietig
Vet sielige horsjus.
Wat een domme meiden ze d88 zekur dat ze stoer waren als ze er toch naar toe reden!!!
DUS NIEJ Boos!
Noujah hopen voor die paarden dat ze er nix aan overhouden.

-xxx-jes van mij!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 00:03

Ik vraag me af of zo'n paard er wel helemaal goed vanaf komt,
ik ken er die minder lang in een sloot vastzaten maar het achteraf toch echt niet hebben gered.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 09:23

Sjuimpje schreef:
Ik vraag me af of zo'n paard er wel helemaal goed vanaf komt,
ik ken er die minder lang in een sloot vastzaten maar het achteraf toch echt niet hebben gered.


Inderdaad, om maar niet over psychische schade te spreken, ik ben een keer 10 kilometer achter een ophol geslagen pony aangefietst, onderweg was deze 3 keer erg hard onderuit gegaan..Meisje mag nu Z starten, maar het gaat wel ten koste van de pony, beestje ziet er niet uit..

Teletubbie

Berichten: 54
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 12:56

Zoiets vind ik nu dus echt zielig ! Huilen

Wat een domme , domme kinderen !

Je negeert die borden tog niet !

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 10:58

liberty schreef:
www.bndestem.nl
www.bndestem.nl

Afbeelding
(Foto: Dick de Boer)

Dinsdag 22 april 2003 - HOOGERHEIDE - De ergste huiver was gisteravond wel weer voorbij, zo liet de moeder van een van hen weten. De twee meiden uit Ossendrecht en Hoogerheide en hun paarden, die ze op de voormalige kalkzandsteenfabriek Boudewijn het drijfzand hadden ingestudeerd, kwamen met de schrik vrij.

De kinderen hadden de waarschuwingsborden rond het gevaarlijke terrein genegeerd. De Ossendrechtse brandweer had er anderhalf uur pittig aanpoten voor nodig om de twee paarden uit de zuigmodder te bevrijden. Was Witje snel weer op het droge, minder gemakkelijk verging het de zesjarige Nathan. Het paard was diep weggezakt, alleen hoofd en hals waren nog zichtbaar. Nadat een dierenarts een kalmerende injectie had toegediend, konden banden rond het lichaam van het paard worden aangebracht. Met louter mankracht trokken de brandweerlieden het uitgeputte dier na bijna anderhalf uur uit het drijfzand.
Citaat:
Zulke meiden zijn geen paard waard!
Citaat:

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 12:48

NEE ! Boos!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-03 19:09

Boos! Zulke types verdienen geen paarden; nu niet en nooit meer! Extreme duivel

sabrinalover

Berichten: 182
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:22

dat is nie waar ze wisten ook niet dat daar drijfzand was!!! jullie verdienen juist geen eigen paard!!! stelletje hufters...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 14:52

Ben jij soms 1 van die domme grieten?

Je kunt typen, dus ook lezen
en op die borden staat toch duidelijk dat je er niet mag komen

Dus het blijft gewoonweg stom

Het is te hopen dat je er van geleerd hebt
En het is te hopen dat andere onverantwoorde ruiters hier ook van geleerd hebben.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 15:26

sabrinalover schreef:
dat is nie waar ze wisten ook niet dat daar drijfzand was!!! jullie verdienen juist geen eigen paard!!! stelletje hufters...


Als je in dit topic een beetje meegelezen Nerd Frusty had, boos Boos! scheldkippetje, dan had je gezien dat die meisjes de WAARSCHUWINGSborden GENEGEERD (= lak aan gehad) hebben.
en je (hopelijk) misschien nog even bedacht voordat je je reactie op de lijst knalde.

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 01:49

Arme beesten... zoiets doe je niet met opzet hoor.. (denk ik?)

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-03 21:21

Ahhh wat erg zeg! Bloos Maar even tegen een paar reacties hierboven: ik vind niet dat je over deze meisjes zo kan oordelen. je weet nooit wt er precies is gebeurt! Waarschijnlijk zijn het net zulke paardengekken als ons en hebben ze (HOPELIJK!!) de borden gewoon niet gezien!!