Ann Gribbons nieuwe chef d’équipe Amerika

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Ann Gribbons nieuwe chef d’équipe Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 11:35

http://www.dehoefslag.nl / www.anky.nl

Ann Gribbons is gekozen als nieuwe chef d’équipe/ technisch adviseur van het Amerikaanse dressuurteam. Gribbons was één van de overgebleven sollicitanten en kwam ondermeer samen met Robert Dover, die de job ook graag wilde, naar Denver om de dressuurcommissie te overtuigen van haar plannen. Dover: ‘Ik ben wel teleurgesteld, maar ik wens Gribbons het allerbeste, ik blijf supporter van onze dressuurcombinaties.’

Ann Gribbons, tot voor kort internationaal O-jurylid, heeft momenteel in Florida samen met haar man een trainings- en africhtingscentrum. Gribbons, geboren in Zweden, verhuisde naar Amerika, waar ze op Grand Prix- niveau reed. Zo kwam ze ondermeer in actie op de Wereldkampioenschappen in Canada. Ze trainde in Duitsland bij Herbert Rehbein en Volker Moritz. Ook de journalistiek is haar niet vreemd: voor de Chronicle of the Horse maakte ze een verslag van de Wereldruiterspelen in Jerez. Als jurylid kwam Gribbons in actie in o.a. Schoten, Aken, en de wereldbekerfinales in Düsseldorf en Den Bosch. ‘Ik hoop mijn ervaringen als actief amazone, jurylid en trainer over te kunnen brengen op onze kaderleden, ik heb er veel zin in’, zo blikt Ann Gribbons vooruit.

Morten Thomsen gaat Amerikanen trainen

Hoewel het nog niet officieel is aangekondigd, lijkt het er sterk op dat de Deen Morten Thomsen de trainer wordt van het Amerikaanse team dat in Ann Gribbons ook een nieuwe chef d’equipe heeft gevonden.

Thomsen heeft Grand Prix gereden op topniveau en heeft onder andere het Grand Prix paard Solos Carex afgericht en verkocht aan zijn huidige amazone de Zweedse Tinne Wilhelmson. Thomsen is ook coach geweest van het Deense team voor het WK jonge paarden van 2005 tot 2007. Samen met Sarah Arvé Thomsen heeft hij een stal in het Deense Silkeborg. Een band met Amerika had hij al door de vele clinics die hij daar reeds gegeven heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 12:04

Hey wat leuk, daar heb ik nog eens een paar maanden voor gewerkt!
Een super aardige vrouw, en goede amazone. Ik gun het haar van harte!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 13:52

Heb haar een aantal weken terug ontmoet toen ze hier was voor het CHIO, een enorm kundige en ook aardige vrouw.

Insider

Re: Ann Gribbons nieuwe chef d’équipe Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 14:47

De beste keus van de 2 overgebleven candidaten. Hopelijk kan ze zich handhaven in het geschreeuw van het Amerikaanse kamp.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:32

Super leuk voor haar, het is ook een echte sportvrouw, fijne trainster ook! Ze verdient het.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 07:31

Ken geen van beiden. :o

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 19:04

Nou jullie lopen wel heel erg hard van stapel. Gribbons is nog steeds in onderhandeling en voor Morten Thompsen geld hetzelfde,
het is zelfs denkbaar dat er voor Morten Thompsen alleen een zeer bescheiden plaatsje is weggelegd.

Theo