Paarden hebben het massaal voorzien op rode auto's *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Paarden hebben het massaal voorzien op rode auto's *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-09 06:08

http://www.telegraaf.nl

Verschillende soorten dieren hebben het plotseling voorzien op rode personenauto's in ons land. Schadeverzekeraar Polis Direct signaleert een opvallende trend bij de claims die vorig jaar zijn ingediend. Meerdere klanten meldden fikse beschadigingen aan hun wagen die is veroorzaakt door aanvallen van dieren. "En in alle gevallen ging het om rode auto's, wagens met andere kleuren bleven ongemoeid", aldus de assuradeur.

De verzekeringsfirma kreeg één melding binnen van een paard dat pontificaal op een auto was gaan zitten. Verder zagen ettelijke edele viervoeters rode voertuigen aan voor een lekkernij en zetten hongerig hun kolossale tanden in het dak. Telkens met fikse blikschade als gevolg.

Het nationale rode wagenpark had niet alleen te lijden onder paarden. Eén gedupeerde meldde zich bij PolisDirect met een voertuigschade die was toegebracht door een razende kalkoen die zijn tomaatkleurige auto plotseling en zonder reden aanviel.

De verzekeraar kan slechts gissen naar de reden van de plotselinge weerbarstige relatie tussen dieren en rode wagens. "We hebben geen idee of er sprake is van toeval of dat er meer achter zit. We weten zelfs niet of de dieren zich in positieve zin tot de wagens aangetrokken voelen of dat ze ze niet kunnen uitstaan", aldus een zegsman.

De Brabantse dierentolk Trudy de Rujiter geeft geen uitsluitsel: "Het kan zijn dat de dieren extra reageren op een trillingsniveau dat de kleur rood afgeeft. Maar wellicht hebben ze in het verleden traumatische ervaringen opgelopen door iets dat van die kleur was. Het blijft gissen. Als ik de reden wil weten, moet ik met de betreffende paarden en kalkoen in gesprek gaan."

Update : Sammie @ [VN] Paarden hebben het massaal voorzien op rode auto's

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 06:53

Welk reclamebureau zit hier achter? :D

AdnerB

Re: Paarden hebben het massaal voorzien op rode auto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 06:54

ik geloof hier vrij weinig van..

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 06:54

De verzekeraar kan slechts gissen naar de reden van de plotselinge weerbarstige relatie tussen dieren en rode wagens. "We hebben geen idee of er sprake is van toeval of dat er meer achter zit. We weten zelfs niet of de dieren zich in positieve zin tot de wagens aangetrokken voelen of dat ze ze niet kunnen uitstaan", aldus een zegsman.

Niemand die zich bedenkt dat het gewoon fraude is? Dat mensen, vanwege de 'crisis', meer verhalen op verzekeraars?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:00

Schijnt trouwens dat een paard de kleur rood als knalgeel ziet...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:13

mensen met rode auto's worden vaak als agressief gekenmerkt (zijn niet mijn woorden hoor!!)...zou dit een tegenoffensief van de dieren zijn....hahahahahahahaha

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:20

*proest*
ja hoor! :D Waarom rende die suicidale haan dan voor mijn groene auto :P Kon hij niet meer wachten op een rode?

ow hij is natuurlijk kleurenblind _O-

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:27

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de eigenaren van rode auto's claimeriger zijn dan eigenaren van andere kleuren auto's..? (Als ik in een conflict kom met een medeweggebruiker, blijkt dat ook relatief vaak een rode auto te zijn..) Inderdaad misschien een agressiever type mens die op rood valt? :(

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:32

Hmm dan moet ik nog uitkijken als ik naar de paarden ga... ik heb een rode auto :))

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:33

vanitymay schreef:
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de eigenaren van rode auto's claimeriger zijn dan eigenaren van andere kleuren auto's..? (Als ik in een conflict kom met een medeweggebruiker, blijkt dat ook relatief vaak een rode auto te zijn..) Inderdaad misschien een agressiever type mens die op rood valt? :(

Maar waarom dan, aannemend dat dit artikel op waarheid berust, ineens vanaf vorig jaar?

Misschien erg sneu voor die mensen met de gemartelde rode auto's, maar ik vind het stukje stiekum wel erg vermakelijk... :o
Razende kalkoenen, paard dat pontificaal op een auto gaat zitten, 'plotselinge weerbarstige relatie tussen dieren en rode wagens', omg dat verzin je toch niet? :')

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:34

hihihi geweldig dit weer :D :D :D

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:37

ik heb jaren een rode auto gehad maar geen beest die hem aan wilde vallen hoor.....

denk eerder dat de mensen van rode auto's hun auto eerder willen laten spuiten ivm het rose worden door de zon....

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:49

ik heb me auto nooit zo dicht bij paarden dat deze erop kunnen gaan zitten of in kunnen gaan bijten. ik weet niet hoe die mensen dan rijden hoor, pff blij dat we een witte hebben gekocht van het weekend whaha

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:50

Proest wat een onzin weer.

Ik geloof er weinig van.
Feit is gewoon dat er onwijs veel rode auto's rondrijden.

Hoewel ik moet toegeven dat ik iemand ken die allerlei kleuren porsches had,en dat een porsche steeds kapotgepikt werd door een pauw. Maar dat was een paarsachtige kleur, geen rood :+

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 07:53

geen last van hier

vaak zat een jurry wagen in het rood gehad

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:00

En onze nieuwe auto is, jawel, rood. :D

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:06

Ben ik even blij dat ik een witte bestelbus heb, stel je voor zeg! Straks duiken ze met zijn 30en tegelijk op mijn auto :')
Misschien moet ik ook even een goed gesprek aan gaan met mijn dame en heer. Ze kunnen ongetwijfeld de hele boel verklaren. Ik gok erop dat ze wat te vaak naar de heer Borsato hebben geluisterd en nu een obsessie hebben voor Rood :')

RvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:11

haha :') een kalkoen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:15

Oe...je zal maar net je rode Ferrari gepoetst hebben en een razende kalkoen tegen komen.. _O-

Shira_de_koe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:16

O-o mijn moeders auto :+

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:16

Naja, ze werken in de arena waarschijnlijk ook niet voor niks met de spreekwoordelijke rode lap.

Ik had die aanval van die razende kalkoen best wel even willen zien, hahaha.

Overigens heb ik weleens gezien dat een geit een auto aanviel, zo BAMMM tegen de voorkant en kwam vervolgens met z´n hoorntjes klem onder de auto (in de grill denk ik?), ze hebben nog veel moeite gehad het beest los te krijgen. Maar dat was een zwarte auto, dus daar gaat het verhaal niet op.

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:22

Nou, lach er maar om! Ik heb toch echt foto's van mijn moeders rode auto die door een stuk of 5 pony''s met de tanden bewerkt wordt :D . Drie jaar later snap ik eindelijk waarom! Maar ik zie hierboven staan 'dit verzin je toch niet'. Juist wel...

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:22

Ik ken geen verzekeraar die de kleur van een auto vraagt bij schade.

Wat een onzin van een uitgerangeerde verzekeraar.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:27

Die opmerking over een paard dat pontificaal op een auto gaat zitten...:=
Dat zal ik wel geweest zijn. Vorig jaar september zijn wij aangereden door een rode auto, het paard heeft toen letterlijk op de motorkap gezeten.
Maar hee, dat deed ze toch echt niet vanzelf, ze heeft hard genoeg geprobeerd om er maar niet tegenaan te komen...
Aan de ene kant vind ik dit dus wel vermakelijk om te lezen, maar aan de anderen kant? Ze denken als verzekering toch niet écht dat je voor de lol op een auto terecht komt?

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:28

Grappig bericht.
Ik heb ook eens gehoord dat rode auto's meer betrokken zijn bij ongelukken dan andere kleur auto's.
De grijse is het minst betrokken bij ongevallen.
Ik heb een rood grijse auto ;)

Mijn paard Yetro moest ik voor een klinische keuring op het harde aan de longe laten draven.
De dierenarts had zijn donker blauwe auto op het terrein staan.
Toen yetro mocht gaan stappen deed hij dit braaf, maar toen wilde hij uitbreken, kwam de auto van de dierenarts tegen en tilde zo zijn voorbeen op!
Ik kon hem er nog net vandaan trekken anders had hij zo op die auto gaan staan.