Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:05

http://www.nieuwsblad.be

'Iedereen maakt er een 'keigroot' drama van, maar er is niks gebeurd.' Kim Weyn uit Beveren trok te paard door de Waaslandtunnel, tot de politie haar tegenhield.
Kim Weyn (26) wilde vorige dinsdagavond haar paard verhuizen vanuit het Waasland naar een weide in de buurt van de Antwerpse unief, maar ze zag het niet zitten om een aanhangwagen te huren en dus legde ze het traject te paard af. Eén probleem: de Schelde oversteken.

'De Kennedytunnel was uiteraard geen oplossing, net als de voetgangerstunnel met die lift en roltrappen. Dus koos ik voor de Waaslandtunnel', getuigt Weyn. Elk zinnig mens zou haar gek verklaren: de zogenaamde Konijnenpijp is uiterst smal, met slechts twee rijvakken, zodat chauffeurs elkaar niet kunnen voorbijsteken. Weyn moest zich dus op voorhand hebben gerealiseerd dat ze het verkeer zou hinderen, én de kans bestond dat haar paard op hol zou slaan.

'De automobilisten hebben niet stilgestaan', weerlegt de amazone. 'Als een chauffeur normaal in een paar minuten door de tunnel (twee kilometer, red.) zou rijden, duurde de rit nu tien minuten.' Weyn beweert dat er geen enkele bestuurder knipperde met de autolichten of toeterde. 'Zelfs als dat was gebeurd, was mijn paard rustig gebleven.'

Na vijf minuten zag de waaghals vanuit de tegenovergestelde richting een politiecombi naderen. Op het einde van de tunnel wachtte een tweede combi haar op. De vrouw die ingenieur is van beroep, zegt dat ze op voorhand de toestemming heeft gevraagd bij de politie, maar daar ontkennen ze dat.

Kim Weyn vindt niet dat ze onverantwoord gedrag vertoonde. 'Dat ik de politie op voorhand heb gebeld, bewijst toch dat ik mijn verantwoordelijkheid nam.' Ze snapt de commotie niet: 'Iedereen maakt er een keigroot drama van, maar er is niks gebeurd. De Waaslandtunnel is een weg als alle andere. Mijn paard staat normaal langs een drukke weg en is dus voorbijrazend verkeer gewend.' Voor haar stunt krijgt Kim een boete van vijftig euro.

Verwant artikel:

[VN] Beverse vrouw gaat met paard door Antwerpse Waaslandtunnel

Moderatoropmerking:
Let op! De Waaslandtunnel is een autoweg. Op een autoweg mag je niet komen met paarden, brommers, landbouwvoertuigen enzovoort. De vrouw reed dus op terrein waar zij niet met haar paard mocht komen :)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:06

haha, ik zou die plek wel eens willen zien.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:06

Had ze voor die vijftig euro toch mooi een trailer kunnen huren. :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:07

Ja dus? Geem berm, voetgangerstunnel slecht idee dus gaat ze netjes over de rijbaan is het weer niet goed. Wat willen ze nou?

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:07

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:10

IndianLady schreef:
Ja dus? Geem berm, voetgangerstunnel slecht idee dus gaat ze netjes over de rijbaan is het weer niet goed. Wat willen ze nou?

Mijn idee, ik weet niet hoe het daar zit met de wet. Hier moet een paard officieel op de weg, geen gek die 't doet. Doet iemand 't en dan is 't weer niet goed want dan hinder je het verkeer enzo, joh. :roll:

't Is dat ze geen trailer wou huren, als ik haar was had ik het een juridisch/politiek statement genoemd. _O-

Mungbean

Als er geen bord staat dat het verboden is voor paarden of langzaam verkeer vind ik de boete onterecht.
Paarden moeten zelfs officieel op de rijbaan en mogen eigenlijk niet eens in de berm, fietspad of andere zijstroken.
Of het verstandig was is een andere vraag, maar een boete geven voor iets wat niet verboden is slaat natuurlijk nergens op.

Billy

t Is net de Maastunnel hier, heel krap, geen uitwijkmogelijkheid...
Geen erg slimme actie van deze dame...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:11

Authentic schreef:
IndianLady schreef:

Mijn idee, ik weet niet hoe het daar zit met de wet. Hier moet een paard officieel op de weg, geen gek die 't doet. Doet iemand 't en dan is 't weer niet goed want dan hinder je het verkeer enzo, joh. :roll:

't Is dat ze geen trailer wou huren, als ik haar was had ik het een juridisch/politiek statement genoemd. _O-

Ze brengt het iig wel weer lekker onder de aandacht. :D

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:12

Volgens mij ben je nog altijd bestuurder als je op een paard zit. Iedereen pakt wel het fietspad (logisch natuurlijk) maar of dit theoretisch juist is betwijfel ik. Iedereen kiest voor veiligheid in de berm of het fietspad, helemaal mee eens (om een discussie te vermijden vermeld ik dat toch nog ff)

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:12

OMG! Slim om daar doorheen te gaan! Gelukkig is er niks gebeurd maja, krap paadje zeg!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:13

Edit, zo smal is die tunnel nu ook weer niet! Daarbij kan het verkeer er met drukte ook wel langzaam door hahaha

Sjolvir

Billy schreef:
t Is net de Maastunnel hier, heel krap, geen uitwijkmogelijkheid...
Geen erg slimme actie van deze dame...

Dat dacht ik ook al, inclusief het railinkje met mini vlucht pad.
Alleen heeft de Maastunnel (oke nu even niet) 2 tunnelpijpen, dus zouden ze je nog kunnen passeren.

Vraag me ook af of er ergens een bord stond met dat het niet mocht. ????
Niet dat ik nou zo'n actie van plan ben, hoef nog niet dood en mijn paard ook niet.

Billy

Sizzle schreef:
Als er geen bord staat dat het verboden is voor paarden of langzaam verkeer vind ik de boete onterecht.
Paarden moeten zelfs officieel op de rijbaan en mogen eigenlijk niet eens in de berm, fietspad of andere zijstroken.
Of het verstandig was is een andere vraag, maar een boete geven voor iets wat niet verboden is slaat natuurlijk nergens op.

Er staat ook nergens dat het verboden is om een paard in de lift te zetten en naar de 11 verdieping te gaan.
Maar denk jij dat iemand met gezond verstand dat in zn hoofd haalt?

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:14

Ik vind het echt een geniale actie moet ik eerlijk zeggen.. _O- Al zal het misschien niet even verantwoord zijn.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:14

z'n paard wil ik ook wel voor bosritten :P

Verder vind ik dat deze dame niet slim heeft gehandeld, maar het is volgens de wet ook niet verkeerd dus is de boete in mijn ogen geheel onterecht.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:15

_Lotjuh_ schreef:
Ik vind het echt een geniale actie moet ik eerlijk zeggen.. _O- Al zal het misschien niet even verantwoord zijn.

Geniaal en knettergek liggen heeeeel dicht bij elkaar..... }>

Sissi87

op welke wegen mag je nog meer rijden dan? Is de waaslandtunnel geen provinciale weg?

Authentic

Billy schreef:
Er staat ook nergens dat het verboden is om een paard in de lift te zetten en naar de 11 verdieping te gaan.

Hmm, als jij zegt paard, heb jij 't dan over een paardachtig rijdier met een schofthoogte van minimaal 1.58m of gewoon een paardachtige? O:) Ik ben in staat om mijn shetmerrie zo in de lift te zetten.

Overigens staat er nog in de wet dat een paard/ruiter combinatie op de weg moet.

Lottejulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:16

Billy schreef:
_Lotjuh_ schreef:

Geniaal en knettergek liggen heeeeel dicht bij elkaar..... }>

Daar heb je helemaal gelijk in hoor ;) Boete is in elk geval onterecht (naar mijn idee).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:17

Billy schreef:

We hebben het hier over openbare weg. Een paard is tenslotte gewoon een vervoersmiddel. Ik zou het ook niet doen, maar als het niet verboden is kun je hooguit waarschuwen, een boete geven voor iets wat gewoon mag slaat nergens op.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:17

als het een 'gewone' 50 km weg is mag ze er gewoon rijden volgens mij. als ze op het fiets of voetpad had gereden ahd ze ook een bekeuring kunnen verwachten. wat een geneuzel weer.
ik denk dat ze het gewoon moet aanvechten! veel agenten hebben geen idee wat de rechten en plichten zijn van ruiters. ik rij vaak over het fiets of voetpad en heb er gelukkig nooit problemen mee gehad maar officieel mag het niet!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:18

Wat mij betreft moet ze de boete krijgen voor het in gevaar brengen van medeweggebruikers en niet voor het betreden van de tunnel...

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:19

Authentic schreef:
IndianLady schreef:

Ja dat dacht ik ook, paarden moeten toch op de weg? Dan doet ze dat en krijgt ze een boete, dat snap ik dus ook niet meer :+

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:19

Als paard een beetje braaf was heeft ze niemand in gevaar gebracht toch?