Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Abeltje77 schreef:Teveel ammoniak wordt uitgestoten? Ik weet niet hoor... maar ik ruik op onze stal NOOIT ammoniak![]()
Hoeveel ammoniak zou je kunnen uitstoten als je het niet ruikt?
Asyaa schreef:Abeltje77 schreef:Teveel ammoniak wordt uitgestoten? Ik weet niet hoor... maar ik ruik op onze stal NOOIT ammoniak![]()
Hoeveel ammoniak zou je kunnen uitstoten als je het niet ruikt?
niet helemaal waar
ik ruik ammoniak zelf heel slecht, maar de concentratie kan wel zo hoog zijn dat ik gewoon duizelig word tijdens het mesten
nickyu schreef:ja maar daar heb je ook spul voor om dat met 80% te reduceren
verder vraag ik me idd af of ze gewcht hebben met bouwen tot
de vergunning rond was
10 meer of minder lijkt me op 70 niet zo heel veel uitmaken
(mestbak ed is toch reeds dicht etc evt met weide mesten (leuk melkert jobbie iemand op stofzuiger door de wei laten gaan ))
Cayenne schreef:http://www.ed.nl
De paardenhouderij Lincom Stables in Nuenen moet binnen 6 weken de 10 tot 12 paarden verwijderen die in de stallen staan. De gemeente Nuenen mag de paardenhouder na die periode een dwangsom van 5.000 euro per week opleggen, met een maximum tot 250.000 euro. Dat heeft de Raad van State op 20 juli bepaald in een zaak die de paardenhouder had aangespannen tegen de dwangsom die hem door de Brabantse gemeente was opgelegd.
Lincom Stables beschikt over gloednieuwe stallen en die mogen wel blijven staan. Het bedrijf mag ze echter niet meer gebruiken om paarden te huisvesten.
De silo's en paardenboxen moet de ondernemer weghalen. De Raad van State vernietigde eerder de milieuvergunning waarover het bedrijf beschikte omdat er teveel ammoniak wordt uitgestoten. De stallen staan nabij een kwetsbaar natuurgebied. Ook het hobbymatig houden van paarden is niet toegestaan.