Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Zoezi schreef:Ik denk dat er geen 1 dier mee veilig is met die snotjong van tegenwoordig! Dat ze ook gelijk de ouders een aanpakken. Jong mogen tegenwoordig alles. Nou als mijn dochter zoiets doet, dan gaat ze vliegen!
Toen ik 17 was heb ik stage gelopen bij een kinderboerderij (13 jaar geleden). Ze hadden 's nachts ingebroken, ook de pony's geschopt (die hadden echt kneuzingen!!) en ze hadden konijnen op het hek gespiest!
Moet je het je eens voorstellen. Je pakt een levend konijn en die spies je op een punt..........gatfer walgelijk.
Ik vind alleen de straffen een lachtertje, echt!

Zoezi schreef:Ik denk dat er geen 1 dier mee veilig is met die snotjong van tegenwoordig! Dat ze ook gelijk de ouders een aanpakken. Jong mogen tegenwoordig alles. Nou als mijn dochter zoiets doet, dan gaat ze vliegen!
Toen ik 17 was heb ik stage gelopen bij een kinderboerderij (13 jaar geleden). Ze hadden 's nachts ingebroken, ook de pony's geschopt (die hadden echt kneuzingen!!) en ze hadden konijnen op het hek gespiest!
Moet je het je eens voorstellen. Je pakt een levend konijn en die spies je op een punt..........gatfer walgelijk.
Ik vind alleen de straffen een lachtertje, echt!
Nastik schreef:Ach, zolang er bij de mensen die het voor het zeggen hebben in het land nog steeds de gedachte regeerd dat kinderen als 'onbevangen, maakbare blaadjes' worden geboren, zal er weinig gebeuren om dit soort tuig te straffen.
Er zijn nu eenmaal gewoon rotmensen, die zonder reden de meest verschrikkelijke dingen uitvreten. Daar is geen reden voor, die mensen sporen gewoon niet. En helaas worden die ook geboren ja.
Nederland is als rechtstaat altijd op zoek naar het 'waarom' achter de daad. (slechte jeugd, drugs, omgeving) En daarom heeft men sneller medelijden met daders en is men geneigd niet zwaar genoeg te straffen waardoor de dader nog meer schijt aan de samenleving krijgt.
Als je mensen de ruimte maar geeft en laat denken dat ze alles toch maar kunnen maken.
Kinderen die in staat zijn tot geweld tegen dieren dienen aangepakt te worden. Er is ooit onderzoek geweest naar seriemoordenaars en daders van ernstige mishandelings en verkrachtingszaken. Het bleek dat ze allemaal begonnen zijn met het vermoorden en mishandelen van dieren.
OT; sterkte voor het geverfde paard en dat de eigenaar maar snel van de schrik mag bekomen!