Vandalen besmeuren pony met groene verf en vernielen spullen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Vandalen besmeuren pony met groene verf en vernielen spullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 06:04

http://www.blikopnieuws.nl

In en rondom een paardenstal aan de Berlagestraat in Dongen is door vandalen flink huis gehouden. In het weilandje staan vier paarden gestald. Het weilandje is door middel van schrikdraad omheind. Met een spuitbus grijze verf is afgelopen weekend op verschillende plaatsen in en rond de stal graffiti gespoten.

Ook de lik- en zoutblokken voor de dieren waren beklad. Verder werden er vernielingen gepleegd. Zo was onder andere de accu, waarmee het schrikdraad wordt gevoed, kapot gegooid en een bus met teer omver gegooid.

Tot slot was ook één van de pony's besmeurd met groene verf. Op zijn vacht waren verschillende strepen geplaatst. De politie heeft diezelfde avond nog een buurtonderzoek ingesteld, waarbij duidelijk werd dat er zondagmiddag twee jongens waren gezien bij de wei. Het ging om knullen van rond de 14-16 jaar oud. De identiteit van deze jongens is nog niet bekend.

De politie eventuele roept getuigen of personen die meer informatie kunnen geven op om zich via 0900 – 88 44 te melden. Meldingen kunnen ook anoniem worden doorgegeven via Meld Misdaad Anoniem (0800 – 7000).

MissRoxyy

Re: Vandalen besmeuren pony met groene verf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 06:07

Waar is dit nou weer goed voor?!
Tegenwoordig zijn je paarden en je spullen nergens meer veilig... :n
Arme "groene" pony :n

1Boefje

Re: Vandalen besmeuren pony met groene verf en vernielen spullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 06:13

Ik denk dat er geen 1 dier mee veilig is met die snotjong van tegenwoordig! Dat ze ook gelijk de ouders een aanpakken. Jong mogen tegenwoordig alles. Nou als mijn dochter zoiets doet, dan gaat ze vliegen!
Toen ik 17 was heb ik stage gelopen bij een kinderboerderij (13 jaar geleden). Ze hadden 's nachts ingebroken, ook de pony's geschopt (die hadden echt kneuzingen!!) en ze hadden konijnen op het hek gespiest!
Moet je het je eens voorstellen. Je pakt een levend konijn en die spies je op een punt..........gatfer walgelijk.
Ik vind alleen de straffen een lachtertje, echt!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 06:15

BELACHELIJK!!! Waar gaan wij naartoe in Nederland?
Dat zijn geen vandalen meer, maar super domme gemene achterlijke sukkels!

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 06:32

Dit slaat echt nergens op, hopelijk vinden ze de daders snel!
Arme pony

Annabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 06:37

Aan de schandpaal en groen verfen die jongens!

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:13

waar gaat dit over?
alsof je niks beters te doen hebt, en je hoort gewoon van andermans spullen af te blijven!
worden die mensen niet opgevoed en wordt ze niet verteld dat je respect voor anderen (dus ook spullen en dieren) moet tonen en hebben.
voor hetzelfdegeld waren die ponys ook nog vergiftigd met hun likstenen
hoe is het nu met de ponys?
nou veel sterkte voor de eigenaar/eigenaren!

Zoezi schreef:
Ik denk dat er geen 1 dier mee veilig is met die snotjong van tegenwoordig! Dat ze ook gelijk de ouders een aanpakken. Jong mogen tegenwoordig alles. Nou als mijn dochter zoiets doet, dan gaat ze vliegen!
Toen ik 17 was heb ik stage gelopen bij een kinderboerderij (13 jaar geleden). Ze hadden 's nachts ingebroken, ook de pony's geschopt (die hadden echt kneuzingen!!) en ze hadden konijnen op het hek gespiest!
Moet je het je eens voorstellen. Je pakt een levend konijn en die spies je op een punt..........gatfer walgelijk.

ah gatver, hebben ze hun straf wel gehad?
dit is namelijk echt gewoon té ziek voor woorden!

bleekje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 07:29

Echt belachelijk dit!!
En ik woon er nog vlak bij in de buurt ook:(
Zulke dingen zijn gewoon te zinloos voor woorden!!
Straffen mogen inderdaad een heel stuk strenger worden.

nichtjejury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:04

Welk nut had dat nou in vredesnaam!
"groene"pony, dan ben je toch heel gek!

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:15

GRRRRRRRRRRRR little basterds, ik ken dat stukje heb er een pony gekocht. Je kan er idd zo bij...

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:29

het lijkt wel steeds erger te worden de laatste tijd. Hopelijk vinden ze de daders en komen ze er niet gemakkelijk vanaf.
Zoezi: Zo dat is echt heel heftig zeg!!!

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:43

jeetje dat doe je toch niet ?!!???!!??
stelletje debielen
ze zouden een leven moet zoeken
arme pony ;'(

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:47

Mischien was dit een wraak actie op de eigenaar ? Maar ''arme pony'' ? Het is natuurlijk niet leuk maar hij is gelukkig niet mishandeld ! En dat groene gaat er weer af hoor, is voor die pony denk ik hetzelfde als ie word ingespoten met vliegenspray.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 08:52

ik vindt toch dat de overheid nu echt op de proppen moet komen over wat te doen met dierenbeulen en niet steeds bezig zijn met andere onbenullige dingen in dit kleine landje.
Ze zien toch wel dat er steeds vaker iets gebeurd en als we niet oppassen is het straks de gewoonste zaak van nederland dat we kippen aan de hekken hebben hangen en paarden geel en groen door het land lopen.

@ eva-d, er kunnen giftige stoffen inzitten en dat is dan weer niet goed voor de pony.
Die mensen moeten met hun poten van andersmans spullen afblijven en anders moeten er toch echt een paar vingers vanaf zodat ze zulke dingen niet meer kunnen doen.

Want als er één schaap over de dam is............

zo even mijn gal gespuugd. Sorry hoor

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 09:15

Wat zegt de overheid, het zijn nog kinderen, zij kunnen niet gestraft worden, MAAR het zijn de toekomstige personen die in de toekomst misschien nog voor veel meer grove daden in aanmerking komen. Kan mij niet voorstellen dat jongens die konijnen spiesen, geven om het leven van mens en dier. Sorry maar het wordt hoog tijd dat die kinderen eens als volwassen aangepakt worden, dit zijn geen kinderspelen meer.

marijevb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:02

Zoiets staat inderdaad niet op zich meer tegenwoordig.
Kinderen lijken met youtube etc soms niet meer het onderscheid te kunnen maken tussen echt en walgelijk. denk aan de groep jongeren die lachend en gillend een suicidale man aanspoorden van een dak te springen terwijl hulpverleners hem probeerden tegen te houden en de jongeren achter dranghekken moesten zetten. dan man sprong, en de jongeren vlogen over de hekken heen om fotos te maken met hun mobieltjes en op youtube te zetten.
dit soort nieuwe media zou een reden moeten zijn om de regelgeving rond censuur en 'vrijheid van meningsuiting' nog eens onder de loep te nemen... kinderen komen maar van alles tegen en een deel daarvan kan raakt kennelijk ongevoelig voor de consequenties van zijn of haar daden voor een ander mens (of dier).

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:06

echt waar zeg, kinderen worden tegenwoordig dus echt NIET meer opgevoed, nee paps en mams hebben t te druk met der eigen, laat de kids maar lekker door t dorp schooien, hebben hun er iig geen last van. Maar wel de DIEREN! en eigenaren.
pfff komt t ooit nog goed, de ene steekt een paal bij de pony in zn achterste, de andere snijdt paarden op bepaalde plaatsen, nu wordt er weer ene met verf besmeurd en spullen vernield.. kan toch niet langer zo, ik vraag me af wat de dieren de mensen verkeerd doen om op deze manier behandeld te worden! ja oke, paard doet minder snel iets terug en kan toch niet zeggen wie t gedaan heeft, lafaards wel dieren pakken maar een mens recht in t gezicht aankijken zijn ze te laf voor!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:20

hmm.. ik loop momenteel rond op een kinderboerderij, waar ik heel vaak help. Ik heb er vorig jaar ook het hele jaar door stage gelopen. Daar hebben wij ook van die rotjochies rondlopen, maar bij mij hoeven ze het niet te flikken en dat weten ze ook wel. Toch doen ze het vaak nog stiekem dat ze troep op die geiten gaan gooien en alles. Maar sommige andere vrijwilligers zijn nou niet bepaald streng en doen er ook niks aan. Dat vind ik ook echt achterlijk, maarja, die mensen kun je niet veranderen.
En de ouders erop aanspreken heeft ook niet veel nut, omdat dat meestal van die ouders zijn die hun kind overdag de deur uitschoppen en het niet uitmaakt wat hun kind doet.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:26

kinderen onder de 18 die worden opgepakt voor dit soort gedrag worden, naast dat ze vaak een taakstraf krijgen, ook vanzelf aangemeld en besproken door de jeugdhulpverlening. In veel gevallen komt er zodoende een onder toezichtstelling of in ieder geval een hulpaanbod. Het is inderdaad zo dat kinderen die op zulke jonge leeftijd al dieren mishandelen, vaak later ook gestoord en delequent gedrag laten zien. Daarom wordt er dus wel degelijk meer ondernomen dan de vaak lage taakstraf..

En maar goed ook!!

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 10:59

En dan denk je dat er in je eigen buurt niet van die achterlijke mensen wonen...
Wat vreselijk!

Suzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 11:58

Tja je zal je maar vervelen he :roll:
Dit soort daden snap ik dus echt niet, die jongeren doen dit kennelijk voor de lol maar ik zie de lol er niet van in :n
Een wraak actie kan het inderdaad ook zijn, maar dan is het alsnog triest dat ze die dieren ermee lastig vallen.
Ik hoop dat ze de daders kunnen vinden en dat ze een gepaste straf krijgen. Nou is dit nog niet eens heel ernstig, de andere verhalen die hier geplaatst zijn zijn nog stukken erger. Maar het begint ergens mee en als de daders hierbij geen straf krijgen, wat zal hun volgende actie dan zijn?

Nastik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:41

Ach, zolang er bij de mensen die het voor het zeggen hebben in het land nog steeds de gedachte regeerd dat kinderen als 'onbevangen, maakbare blaadjes' worden geboren, zal er weinig gebeuren om dit soort tuig te straffen.

Er zijn nu eenmaal gewoon rotmensen, die zonder reden de meest verschrikkelijke dingen uitvreten. Daar is geen reden voor, die mensen sporen gewoon niet. En helaas worden die ook geboren ja.

Nederland is als rechtstaat altijd op zoek naar het 'waarom' achter de daad. (slechte jeugd, drugs, omgeving) En daarom heeft men sneller medelijden met daders en is men geneigd niet zwaar genoeg te straffen waardoor de dader nog meer schijt aan de samenleving krijgt.

Als je mensen de ruimte maar geeft en laat denken dat ze alles toch maar kunnen maken.

Kinderen die in staat zijn tot geweld tegen dieren dienen aangepakt te worden. Er is ooit onderzoek geweest naar seriemoordenaars en daders van ernstige mishandelings en verkrachtingszaken. Het bleek dat ze allemaal begonnen zijn met het vermoorden en mishandelen van dieren.

OT; sterkte voor het geverfde paard en dat de eigenaar maar snel van de schrik mag bekomen!

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 14:34

en alweer lezen we wat ziekelijks ;(

laat ze met de straffen maar wat meer terug gaan naar de middeleeuwen, als je toen wat ergs had geflikt kreeg je een brand merk op je voorhoofd met een bepaal teken dat idereen kon zien wat voor soort misdaad je had gepleegt.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:08

Gatverdamme, hoe verzinnen ze het weer... Ik hoop echt dat die jongens goed aangepakt worden (als ze ze kunnen vinden)

Zoezi schreef:

Op de kinderboerderij hier in de buurt zijn een aantal jaar geleden dieren in de fik gestoken... Heb nog wel meer horrorverhalen hier op bokt gelezen wat kinderen (!) allemaal wel niet bewust doen.

schimanski

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 17:11

Nastik schreef:
Ach, zolang er bij de mensen die het voor het zeggen hebben in het land nog steeds de gedachte regeerd dat kinderen als 'onbevangen, maakbare blaadjes' worden geboren, zal er weinig gebeuren om dit soort tuig te straffen.

Er zijn nu eenmaal gewoon rotmensen, die zonder reden de meest verschrikkelijke dingen uitvreten. Daar is geen reden voor, die mensen sporen gewoon niet. En helaas worden die ook geboren ja.

Nederland is als rechtstaat altijd op zoek naar het 'waarom' achter de daad. (slechte jeugd, drugs, omgeving) En daarom heeft men sneller medelijden met daders en is men geneigd niet zwaar genoeg te straffen waardoor de dader nog meer schijt aan de samenleving krijgt.

Als je mensen de ruimte maar geeft en laat denken dat ze alles toch maar kunnen maken.

Kinderen die in staat zijn tot geweld tegen dieren dienen aangepakt te worden. Er is ooit onderzoek geweest naar seriemoordenaars en daders van ernstige mishandelings en verkrachtingszaken. Het bleek dat ze allemaal begonnen zijn met het vermoorden en mishandelen van dieren.

OT; sterkte voor het geverfde paard en dat de eigenaar maar snel van de schrik mag bekomen!

Niks meer aan toe te voegen, geheel mijn idee!