Christian Ahlmann dient klacht in tegen CAS

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Christian Ahlmann dient klacht in tegen CAS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-09 19:03

www.horses.nl / www.paardenkrant.nl

Springruiter Christian Ahlmann heeft bij het Zwitserse gerechtshof een klacht ingediend tegen zijn veroordeling door Sport Arbitage Tribunaal CAS. In het gunstigste geval kan Ahlmann van dopinggebruik vrij gesproken worden. Dan zou de ruiter theoretisch kunnen deelnemen aan de Olympische Spelen van 2012. Nu kan dat niet aangezien atleten die wegens doping zijn veroordeeld, van de komende Spelen worden uitgesloten.

De FEI had Ahlmann wegens toediening van verboden medicatie tijdens de Olympische Spelen in Hongkong voor vier maanden geschorst. De Duitse FN vond de straf onvoldoende en stapte naar het CAS. Door CAS werd Ahlmann vervolgens schuldig bevonden en voor een periode van acht maanden uitgesloten van deelname aan wedstrijden. De advocate van Ahlmann, Monica Gattiker is er niet zeker van dat de klacht zal worden aangenomen, maar is van mening dat Ahlmann niets te verliezen heeft. De schorsing zal zeker niet nogmaals worden verlengd.

moonie

Re: Christian Ahlmann dient klacht in tegen CAS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:59

ik hoop het voor hem en zo voor alle andere onschuldige ruiters

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 20:15

Moonie hoe weet je zo zeker dat hij en de anderen onschuldig zijn? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:22

Worden alle athleten uitgesloten? Of alleen die tijdens de afgelopen spelen op doping zijn betrapt?

maw, mocht Werth doping hebben gebruikt bij haar paard, is zij dan ook uitgesloten of niet?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 22:18

0ojannekeo0 schreef:
Worden alle athleten uitgesloten? Of alleen die tijdens de afgelopen spelen op doping zijn betrapt?

maw, mocht Werth doping hebben gebruikt bij haar paard, is zij dan ook uitgesloten of niet?

Geld dit niet alleen, voor doping die gebruikt is tijdens de spelen?
Ik hoop wel dat het hem lukt, denk er hetzelfde over als Moonie...

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:45

Ik denk er ook zo over. Als hij had geweten dat het doping was had hij het nooit gebruikt hij is niet achterlijk. Volgens mij geldt alleen voor doping tijdens de spelen maar hoe kan ludger dan in hongkong gestart zijn terwijl hij in athene het goud moest inleveren?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:14

Volgens mij is het een nieuwe regel.
In het geval van Ahlmann ga ik er ook van uit dat het gewoon een heel vervelende situatie is zonder opzet/ bewust dopinggebruik.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 09:41

daniella74 schreef:
Volgens mij is het een nieuwe regel.
In het geval van Ahlmann ga ik er ook van uit dat het gewoon een heel vervelende situatie is zonder opzet/ bewust dopinggebruik.

Dit zal niet alleen bij hem het geval zijn, maar bij meerdere ruiters ook ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:54

Daar heb ik echt zo mijn twijfels over, zeker na bepaalde uitspraken van bepaalde personen in de pers ;)