Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 09:34

Nieuwsredactie / http://www.horsetalk.co.nz

Afbeelding
Wimpys Little Chic
foto: http://www.wimpyslittlestep.com

De vijf jaar oude palomino merrie Wimpys Little Chic heeft een mijlpaal bereikt door in totaal ruim $400.000 dollar aan verdiensten te winnen. Dit werd bereikt tijdens de NRHA Derby in Oklahoma City, Oklahoma.

De merrie is in eigendom van Arcese Quarter Horses USA uit Weatherford, Texas. Het paard eindigde als derde in de Level 4 Open Divisie tijdens het jaarlijkse evenement, waardoor haar totale verdiensten op $413.182 dollar kwamen te staan.
Wimpys Little Chic is het eerste paard in de geschiedenis van de NRHA die de $400.000 dollar lijn voorbij gaat en is bij de NRHA hiermee de grootste verdiener alles tijden.

De reiningmerrie Wimpys Little Chic heeft nog veel meer mijlpalen op haar naam staan. Zo won zij de NRHA Open Futurity in 2007, de NRBC Open in 2008 en de NRHA Open Derby in 2008. Samen met haar ruiter Shawn Flarida is deze combinatie de eerste in de geschiedenis die alle drie de evenementen achter elkaar wisten te winnen. Wimpys Little Chic staat vooral bekend als de merrie met de fantastische sliding stops.

Uit de stamboom van de merrie is op te maken dat ze haar kwaliteiten niet van een vreemde heeft. Haar vader, Wimpys Little Step behaalde eveneens grote overwinningen in de showring. Hij was het tweede paard in de geschiedenis welke de All American Quarter Horse Congress Open Reining Futurity, en de NRHA Open Futurity wist te winnen. In totaal verdiende hij zo'n $185.000 dollar.
De moeder van Wimpys Little Chic, Collena Chic Olena, was een NRHA Non Pro Futurity finaliste en behaalde eveneens zeer veel overwinningen in de showring.

Klik hier voor een foto van Wimpys Little Chic in haar beruchte Sliding Stop.

Wimpys Little Chic en haar winnende rit tijdens de NRHA Reining Futurity in 2007

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:36

amazone? :+ := >;)

Cayenne

Re: Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 09:36

Oeps, foutje :o :D
Aangepast inmiddels :)

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:38

wauw wat een paard ! ik heb er geen verstand van, maar het ziet er super uit :9

Lady_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:39

Wauw wat een onwijs gave merrie is dat zeg! Die kleur, geweldig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 09:42

Die sliding stops zijn echt geweldig :wow: wat een dier.

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:46

dit paardje heeft de hele tijd haar staart tegen de billen aangeklemd?

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:49

indrukwekkend met zo'n jong paard
wat ik me afvraag of het bij het soort hoort dat de staart niet gedragen wordt ?

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:52

ja, nou, ik heb er weinig verstand van, maar dit viel me tenminste meteen op.

Ik vond dat op de OS ook al bij die Amerikaanse dressuuramazone die zo hoog geeindigd was: daar had dat paard ook al zo'n enge stille staart.

Sinds ik van een reining ruiter gehoord heb dat ze in de USA heel vaak die staarten met iets inspuiten om ze stil te laten hangen, ben ik nogal argwanend op dat vlak geworden.

Hij had zelf ook hele goeie qh's maar bij hen heb ik nooit de staart zo ingeklemd gezien tijdens de training.

ch_ntii123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:57

WOW!, wat een goude haren!,

SunnyBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:04

Hier ook geen verstand van de westernsport, maar wat is dit gaaf om te zien! Ben onder de indruk van de rust die deze merrie uitsraalt.

(ben wel benieuwd hoe dat met die staart zit?)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:05

Wauw, wát een paard, die sliding stops :oo

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:06

quadripes schreef:
dit paardje heeft de hele tijd haar staart tegen de billen aangeklemd?

waarschijnlijk hebben ze daar wat aan toegepast dat ik maar niet zal neerschrijven, zoals Quadripes zegt.
Laatst bijgewerkt door Eponastable op 03-07-09 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:06

Wat een mooi paard zeg, leuk kleurtje ook :D
En manen om van te smelten

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:19

Wat mij eigenlijk opviel is bij 2.05 in het filmpje dat ze dan die slidingstop maakt en dat die hele achterbenen dan helemaal raar liggen.. ze moet ze echt weer helemaal rechtop zetten..
Vond ik niet zo'n fijn gezicht. heb er verder totaal geen verstand van dus weet niet of dat zo hoort?!
Maar moet toegeven dat het er verder indrukwekkend uitziet en dat het een mooie beestje is!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:25

Wat ik me af vraag is hoe zo'n jonge merrie al zoveel heeft kunnen winnen.... Hoe vroeg is er dan wel niet met de training begonnen?
(Ik heb overigens geen verstand van western, dus misschien is er wel een goede verklaring voor?)

Graceful

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:26

Gaaf paard!! :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:27

Mij verbaasd het ook dat ze zo jong is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:28

Judith_H schreef:
Wat mij eigenlijk opviel is bij 2.05 in het filmpje dat ze dan die slidingstop maakt en dat die hele achterbenen dan helemaal raar liggen.. ze moet ze echt weer helemaal rechtop zetten..
Vond ik niet zo'n fijn gezicht. heb er verder totaal geen verstand van dus weet niet of dat zo hoort?!
Maar moet toegeven dat het er verder indrukwekkend uitziet en dat het een mooie beestje is!

Ze moeten toch glijden, kan toch niet anders als ze niet met hun kont zakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:29

Swift schreef:
Wat ik me af vraag is hoe zo'n jonge merrie al zoveel heeft kunnen winnen.... Hoe vroeg is er dan wel niet met de training begonnen?
(Ik heb overigens geen verstand van western, dus misschien is er wel een goede verklaring voor?)

Kwestie van op 2 jarige leeftijd beginnen en een goede trainer met een getalenteerd paard.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:31

Ik heb 0,0% verstand van reining maar zo bijzonder is dit toch helemaal niet?!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:33

wow, wat kan dat beestje stoppen zeg! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:33

ArabicQueen schreef:
Ik heb 0,0% verstand van reining maar zo bijzonder is dit toch helemaal niet?!

Haha, bij deze ben je uitgenodigd om met mijn Quarter dit na te komen doen. Ik denk dat het je heeeeel vies tegenvalt.

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:34

Petje af voor Wimpys Little Chic . En dan wil men graag hengsten rijden omdat ze beter zijn :P

Wat de opmerking over de staart betreft, deze is echt niet ingespoten zoals men het idee heeft. Dan zou ze deze nml niet kunnen "knijpen" De reactie van de staart geeft aan dat ze bezig is met balans houden. De getoonde proef gaat met best wel speed gepaard. Verder is het zo dat quarters de staart niet zo hoog dragen als een warmbloed. Voor iemand die gewend is hier naar te kijken kan het dus vreemd over komen. OOk is de staartinplant wat lager zodat het vaak lijkt alsof hij niet gedragen wordt.

Over de leeftijd wil ik alleen maar zeggen dat er toch bijna een jaar overheen gaat voordat een paard op dit niveau kan lopen. De rest is aan je zelf om de leeftijd te bepalen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:35

Oke op 2 jarige leeftijd beginnen vind ik dus niet kunnen...
Ik meende ook (afgeleid uit berichten op bokt) dat de western sport (hier in Nederland) een beetje af wil komen van het imago van extreem vroeg inrijden dan zou ik hier toch echt niet enthousiast over kunnen worden...
Nou weet ik dat er in Amerika heel anders wordt gedacht over het vroeg inrijden van paarden maar het blijft een onvolgroeide peuter waar je top prestaties van verwacht.