Klachten over ondergrond in hoofdpiste van Aken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Klachten over ondergrond in hoofdpiste van Aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 09:02

http://www.horsedaily.net / Nieuwsredactie

Aken organisator Frank Kemperman heeft toegegeven dat de bodem in de hoofdpiste van Aken minder goed is dan verwacht, dit ondanks de enorme kosten.

"We zijn verbaasd over de ondergrond. We dachten dat het wel goed zat, maar dinsdag bleek dat het erg glad was. We hebben hier adequaat op gereageerd door er zand overheen te gooien. Wij willen ons excuseren voor de slechte omstandigheden, maar vandaag lijken de ruiters weer tevreden te zijn," aldus Kemperman.

Maar de Britse Peter Charles was toch niet zo blij: "Niet zolang geleden werden Hickstead en Dublin bijna uit de Super League gegooid wgens de slechte springbodems, maar nu zijn we hier in Aken en de bodem is nog slechter, terwijl dit de beste arena ter wereld zou moeten zijn.
De paarden hebben hier absoluut geen grip wanneer ze snel moeten draaien, het is vreselijk," aldus Charles.

Afgelopen dinsdag scheurde No Mercy, het paard van Christina Liebherr, een pees nadat het dier een uitglijder maakte in de springpiste.

Verwante artikelen:

[VN] L.B. No Mercy mogelijk ernstig geblesseerd tijdens CHIO Aken
[VN] Vrees voor einde springcarriere van L.B. No Mercy
[VN] Carriere springpaard No Mercy definitief voorbij

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:17

neej inderdaad ik stond er ook al van te kijken hoe bagger die bodem is. Je zou toch zeggen dat er genoeg geld is om een fatsoenlijke bodem neer te leggen. Weet iemand of er een reden is dat er niet gewoon een Agterberg in die arena ligt, maar gras?

Storm

Re: Klachten over ondergrond in hoofdpiste van Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:26

Aken wordt sinds jaar en dag al op gras gereden.
In principe is er ook niks mis mee en het gaat al jaren goed, gras is een goede bodem voor paarden. Balen dat de grasbodem nu ineens zo glad is.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:44

Ik kan me toch wel iets herinneren over Agterberg en bodem van Aken.
Zij hebben toch wel iets te maken met die grasmat?

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:42

ja Agterberg heeft die bodem daar wel gelegd..
edit; zit nu dressuur te kijken bij aken, dat is wel agterbergbodem. Gras weet ik dus niet.
Laatst bijgewerkt door Mariel89 op 03-07-09 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:52

Ik zag ze idd verschillende keren uitglijders maken, vooral als ze gelijk na een hindernis scherp wilden draaien zag je het buitenvoorbeen telkens gewoon wegglijden. Brrr en dat met deze hitte, dat is idd vragen om peesblessures!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:06

De dressuur ring was inderdaad wel een Agterberg bodem, die zag er ook goed uit.
De springring was ook echt heel slecht. Glad kon ik er gister niet meer echt vanaf halen, wel dat de graspollen door de lucht vlogen! En er constant mensen bezig waren die stukken gras terug te stampen. Ook struikelde paarden veel in de bocht, maar naar mijn idee ook meer door de losse graspollen en gaten, dan dat het gras echt glad was. :)

Erg zonde, want wat een mooi concours is dat!!

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:16

Quir schreef:
De dressuur ring was inderdaad wel een Agterberg bodem, die zag er ook goed uit.
De springring was ook echt heel slecht. Glad kon ik er gister niet meer echt vanaf halen, wel dat de graspollen door de lucht vlogen! En er constant mensen bezig waren die stukken gras terug te stampen. Ook struikelde paarden veel in de bocht, maar naar mijn idee ook meer door de losse graspollen en gaten, dan dat het gras echt glad was. :)

Erg zonde, want wat een mooi concours is dat!!

Idd. Was woensdag geweest en we stonden nog maar 5 minuten te kijken voor we de eerste al tege de vlakte zagen gaan.
Zeer zonde! Kunnen ze weer uit leren voor volgend jaar! ;)

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 23:22

Ze moeten niet zeuren, maar rijden.Al die oude wijven als de resultaten tegen vallen, ligt het overal aan behalve aan hun zelf.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:24

stoffel schreef:
Ze moeten niet zeuren, maar rijden.Al die oude wijven als de resultaten tegen vallen, ligt het overal aan behalve aan hun zelf.

Nou, dit ben ik niet met je eens. Op zo'n concours mag je toch best verwachten dat de ondergrond zodanig goed is, dat een paard in de bocht gewoon op zijn benen kan blijven staan. Dus niet languit tegen de vlakte gaat, of een pees scheurt om het glad is.
Ik denk dat menig dressuur/spring terrein van een 'gewone' basis klas wedstrijd er een heel stuk beter bij ligt dan dit veld.

Je zag de graspollen door de lucht vliegen, dit hoort niet tijdens zo'n wedstrijd vind ik. Naar mijn mening hebben ze het recht om te klagen, zeker op dat niveau en met zulke paarden!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:03

Er wint nu net zo goed iemand als anders, dus "als de resultaten tegenvallen" is niet van toepassing. Iedereen met een beetje verstand had al gezien dat deze bodem gevaarlijk was. Of het nu toppaarden zijn of een plaatselijke wedstrijd, wat heb je eraan als er tig paarden geblesseerd afgevoerd moeten worden?