Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Vanaf 1 juli is het verboden om een paard van 6 maanden of ouder te houden, te vervoeren of te stallen zonder paspoort en chip.
ranna schreef:Wat weer een slechte vertaling van hoe de regel is![]()
Paarden die alternatief zijn geïdentificeerd mogen net als gisteren en de jaren ervoor, gehouden, vervoert of gestalt worden zonder chip. Ja een paspoort moet er wel bij maar dat is al jaren zo maar het stuk van de chip klopt weer eens niet.
Wanneer leert Levende Have eens de regels juist uit te leggen en neer te pennen
CCCCorine schreef:ranna schreef:Wat weer een slechte vertaling van hoe de regel is![]()
Paarden die alternatief zijn geïdentificeerd mogen net als gisteren en de jaren ervoor, gehouden, vervoert of gestalt worden zonder chip. Ja een paspoort moet er wel bij maar dat is al jaren zo maar het stuk van de chip klopt weer eens niet.
Wanneer leert Levende Have eens de regels juist uit te leggen en neer te pennen
Weet je misschien waar ik de 'originele' regels kan vinden?
Mijn paard heeft chip + paspoort + inlegvel, maar ik ken ook wel mensen die destijds gekozen hebben voor identificatie d.m.v. DNA. Daar was ik zelf toen ook in geinteresseerd, maar omdat ik een paard kocht met een chip heb ik me er niet verder in verdiept.
ranna schreef:@munsinge, geen idee waar je woont maar degene waar je het van hebt gehoord weten duidelijk niet hoe het in elkaar zit.
Kijk maar op de site http://www.antichip.nl daar staat alles op.
Citaat:U hoeft niet te chippen!
Wij, Groep Nijhof, hebben grote bezwaren tegen het chippen van paarden, .....
VERORDENING IDENTIFICATIE EN REGISTRATIE VAN PAARDACHTIGEN (PVV) 2009 schreef:Artikel 15
Dit artikel regelt de tuchtrechtelijke handhaving van het I&R systeem.[knip]
Dit houdt onder meer in dat op overtreding de volgende tuchtmaatregelen kunnen worden gesteld: berisping,
een geldboete van ten hoogste een bedrag van de derde categorie (maximaal € 7.400,00), in
voorkomend geval een geldboete van ten hoogste de vierde categorie (maximaal
€ 18.500,00), openbaarmaking van de uitspraak op kosten van de betrokkene en het onder
verscherpt toezicht stellen van het bedrijf van betrokkene.