Isabell Werth blijft voorlopig geschorst volgens Tribunaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Isabell Werth blijft voorlopig geschorst volgens Tribunaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 17:06

http://www.anp.nl

De Duitse dressuuramazone Isabell Werth blijft voorlopig geschorst. Het tribunaal van de internationale paardensportfederatie FEI heeft dit donderdag bepaald na een telefonisch onderhoud met Werth. Bij haar paard Whisper is het verboden middel fluphenazine, een kalmerend middel, aangetroffen.

De rivale van Anky van Grunsven heeft besloten af te zien van een protest tegen haar voorlopige schorsing. Ze mag daarom komende week definitief niet starten bij het CHIO in Aken. Ook zal ze niet vragen naar de opening van de B-staal. Ze toonde woensdag berouw na de positieve test bij haar paard.

Verwante artikelen:

[VN] Whisper positief getest voor doping, Isabell Werth geschorst
[VN] Sjef Janssen: "Onze sport gaat naar de verdommenis"
[VN] Isabell Werth legt verklaring af omtrent dopingbeschuldiging
[VN] Isabell Werth volgende week niet welkom op CHIO Aken

Anoniem

Re: Isabell Werth blijft voorlopig geschorst volgens Tribunaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:07

Dat is wel een beetje jammer dat ze niet start op Aken...

Vera1908

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 17:32

Oké waar rook is is vuur, maar het is echt jammer voor de wedstrijd!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:39

Terecht dat ze geschorst is (imo), maar ontzettend jammer voor de wedstrijd.

Offtopic: Wat voor team stuurt Duitsland en hoe staan deze ruiters ervoor? Hopelijk krijgt Nederland niet té gemakkelijk de gouden plak, een beetje wedstrijd is niet verkeerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:21

Tja wat moet je dan met die verklaring dat ze onschuldig is als ze er toch niet tegen in gaat....?
Jammer voor de wedstrijd wel... Dat is een hele, hele grote concurente die af valt. Een stukje wedstrijd is weggevallen nu. Hoewel, Edward Gal zal Anky iig het vuur wel aan de schenen leggen ;) Dus da's toch al een beetje spannend he? :(:)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:27

Hahaha, en met de prestatie van Imke afgelopen week (ik volg niet precies wie er mee gaan, dus ik gok) zal Anky het niet makkelijk hebben!

Ik vraag me af of het uberhaupt zin zal hebben om te beweren dat je onschuldig bent... Ik geloof overigens ook niet dat ze onschuldig is, niet om haar, het verbaasde me ten zeerste, maar omdat het is aangetroffen en ze het niet tegenspreken. Er zijn geen verklaringen geweest (althans niet gelezen) waarvoor het middel gebruikt is, dus waarom zou je het dan nog tegengaan.

Knap dat ze er zo eerlijk mee omgaan :) Althans, dat gevoel krijg ik erbij, hoewel doping natuurlijk nooit eerlijk is...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:28

Dan heb je niet goed gekeken, op de voorpagina van bokt staat haar verklaring nl.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:29

Vind dit wel terecht, hoe stom kan je zijn.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:16

edit: Gelezen! :D
Ik weet niet in hoeverre ik de verklaring moet geloven. Als ik denk aan nervositeit, denk ik nu niet meteen aan valium-achtige middelen. Zoals een eerder artikel schreef, het zou werken. (nu twijfel ik aan de correctheid van deze zin, maar jullie zullen het wel begrijpen)
Want wat als een paard in een wedstrijd nerveus wordt? Dan kan hij toch ook neervallen?
Maargoed, ik weet er het fijne niet van, dus ga daar niet over oordelen. Daartoe zullen Isabelle en haar team kundig genoeg zijn.
Ik kan me echter voorstellen dat een dergelijke verklaring niet geheel zinvol zal zijn... :)
Laatst bijgewerkt door Winged op 26-06-09 19:34, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Opmerking verwijderd ivm split

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:25

On topic.. Isabell is zelf juriste, dus laten wij ons vooral niet druk maken over het feit wat zij verklaart en of ze de zaak nu wel of niet aan zal vechten!
Of het een terechte zaak is of niet, de beslissing tot schorsing daargelaten, zullen sommige kopstukken zich toch eens flink achter de oren moeten krabben... Dit doet de sport geen goed in elk geval, het welzijn van de paarden al helemaal niet, dus roepen dat het terecht is... :n
Laatst bijgewerkt door Winged op 26-06-09 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmerking verwijderd ivm split

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:26

Janine1990 schreef:
Er zijn geen verklaringen geweest (althans niet gelezen) waarvoor het middel gebruikt is, dus waarom zou je het dan nog tegengaan.

Die is er wel die verklaring. Zie eurodressage bijv. daar staat het op.
Het heeft ook geen zin om er tegenin te gaan, het is gevonden, ze begrijpt dat het gevonden is.
Er is een reden dat het paard ergens voor behandeld is, alleen heeft de dierenarts een heel andere veiligheidstermijn aangegeven dan het had moeten zijn. Dus wat moet ze daar nog op zeggen?
Dat het haar spijt en het totaal niet de bedoeling was natuurlijk, zoals ze dat gedaan heeft.
Dus waarom zou je om onderzoek van de B-staal vragen als je weet dat het klopt dat het middel is gebruikt en dat het dus al is gevonden in de A-staal, dat heeft totaal geen zin, je kunt vechten met de FEI maar dat levert alleen maar meer ellende op. Eigenlijk heel wijs dat ze niet tegen hen in gaat. Het is zoals het is, is ook precies wat ze zegt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:29

Kaja: de persoon zelf snapte gelukkig wel de heule grote grijns die achter dat bericht schuil ging :D

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:39

Insider schreef:
Janine1990 schreef:
Er zijn geen verklaringen geweest (althans niet gelezen) waarvoor het middel gebruikt is, dus waarom zou je het dan nog tegengaan.

Die is er wel die verklaring. Zie eurodressage bijv. daar staat het op.
Het heeft ook geen zin om er tegenin te gaan, het is gevonden, ze begrijpt dat het gevonden is.
Er is een reden dat het paard ergens voor behandeld is, alleen heeft de dierenarts een heel andere veiligheidstermijn aangegeven dan het had moeten zijn. Dus wat moet ze daar nog op zeggen?
Dat het haar spijt en het totaal niet de bedoeling was natuurlijk, zoals ze dat gedaan heeft.
Dus waarom zou je om onderzoek van de B-staal vragen als je weet dat het klopt dat het middel is gebruikt en dat het dus al is gevonden in de A-staal, dat heeft totaal geen zin, je kunt vechten met de FEI maar dat levert alleen maar meer ellende op. Eigenlijk heel wijs dat ze niet tegen hen in gaat. Het is zoals het is, is ook precies wat ze zegt.

Van de advocaat van Isabell en Winter Schulze begreep ik dat ze de pijlen gaan richten op de dierenarts, dezelfde dierenarts die ook destijds een verboden middel aan Rusty van Ulla Salzgeber toediende.

Als je Duits en/of Engels verstaat moet je maar eens kijken en luisteren naar de paneldiscussie op

http://www.topdressage.tv

ga naar Just Arrived.
ga naar Panel Discussion Doping

dan zul je horen en begrijpen dat het helemaal niet leuk is om dierenarts te zijn.

Theo

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:35

Moderatoropmerking:
Ik heb een heleboel offtopic berichten gesplit. Graag terug ontopic zonder op de man te spelen :)

CoopersB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 20:41

Regels zijn regels, ook al was het je bedoeling niet...

Toch is het jammer dat zij er niet bij aanwezig is.....vind het altijd mooi om haar te zien rijden